پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از بررسی محدوده بافت تاریخی شهر قزوین و حرایم میراثی اثرهای ثبت‌شده در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، «محسن اسماعیلی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به‌ضرورت رعایت ضوابط و مقررات میراث فرهنگی در حرایم آثار ثبت‌شده، در جلسه کمیسیون ماده پنج استان مقرر شد در طرح تفصیلی شهر، حرایم اثرهای باارزش تاریخی ثبت‌شده منعکس و ضوابط و مقررات آن ملاک عمل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تعیین رویکردهای کلی حفاظت و احیای محدوده‌های «تاریخی - فرهنگی» در تهیه سند واحد بافت‌های «تاریخی - فرهنگی» و تصویب و ابلاغ محدوده بافت تاریخی 168 شهر از شهرهای کشور توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، محدوده بافت تاریخی شهر قزوین محدود به بلوار جمهوری اسلامی، خیابان نواب، بلوار مدرس و خیابان عدل، نیز ابلاغ شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که محدوده بافت تاریخی - فرهنگی شهر قزوین دربرگیرنده منطقه یک شهر و قسمت اعظمی از منطقه دو شهر است و مغایرت ضوابط و مقررات مصوب مربوطه با ضوابط و مقررات ملاک عمل، طی تصمیمات اخذشده در جلسه کمیسیون ماده پنج مقرر گردید موضوع فوق با عنایت به حقوق مکتسبه ایجادشده از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران استعلام شود.

اسماعیلی در توضیح محدوده «تاریخی - فرهنگی» یادآور شد: محدوده «تاریخی - فرهنگی» به بخش یا بخش‌هایی از شهر اطلاق می‌شود که منعکس‌کننده ارزش‌های تاریخی- فرهنگی شهر بوده و شکل آن‌ها، حاصل تعامل مکان (جغرافیا و بوم)، زمان (تاریخ) و باور (اعتقادات) در رابطه با انسان در یک پهنه زیستی در طول تاریخ است. این محدوده‌ها به لحاظ ویژگی‌های شکلی، ساختاری و ارزش‌های تاریخی فرهنگی از سایر پهنه‌های شهری متمایز، قابل‌تشخیص و مستلزم شناسایی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 15 آبان 96 ، کد مطلب: 96081508742: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین