پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بناهای شاخص استان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و در 12 شهرستان در حال مرمت هستند.

شعار سال: سیدمحمد حسینی اظهار کرد: روند مرمت آثار تاریخی از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان روندی بدون توقف دارد و در تمام شهرستان‌ها این‌روند در حال انجام است، زیرا مرمت یک پروسه دائمی و مستمر است.

وی افزود: اهتمام اداره کل به مرمت تمامی آثار و ابنیه تاریخی استان است، اما برخی از آثار شاخص خواستار توجه ویژه در این بخش هستند، به همین منظور در هر شهرستان یک اثر به‌عنوان اثر شاخص با نگاهی بخصوص در حال مرمت و بازسازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: مرمت بناهای تاریخی، حفظ هویت و فرهنگی غنی است که ضامن گردشگری و اقتصاد حول محور آن است از این‌رو روند مرمت و حفظ این بناها یکی از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی است، چراکه باور داریم اقتصاد آینده کشور در حوزه گردشگری و توسعه آن است.

حسینی افزود: بناهای شاخص استان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و در دوازده شهرستان در حال مرمت هستند، بازار اراک با اختصاص بیش از دو میلیارد تومان در صدر لیست آثار شاخص در حال مرمت قرار گرفته و در ادامه لیست مسجد جامع ساوه، محوطه تاریخی خورهه، عمارت امیر مفخم خمین، مسجد شش ناو ساوه، امامزادگان شهر آستانه شازند، کاروانسرای کهک دلیجان، قلعه بهادری کمیجان، محوطه تاریخی زلف آباد فراهان، موزه آشتیان و مقبره آقاخان محلاتی قرار دارند.

به گفته وی پروژه‌های فراوان دیگری در سطح استان در حال مرمت هستند و پروژه‌های عنوان شده، شاخص‌ترین‌ها مرمت‌های اداره کل در هر شهرستان است.

وی تصریح کرد: معاونت میراث فرهنگی استان در حال مطالعه و بررسی چندین اثر دیگر برای اعلام به معاونت کشور، تخصیص اعتبار و آغاز روند مرمت این آثار است که امیدواریم با این تلاش‌ها گامی مهم در راستای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی استان مرکزی برداشته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 مهر 96، کد مطلب: 13960720000161: www.markazi.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین