پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
با توجه به رویکرد مشارکتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مرمت بناهای تاریخی در راستای حفظ و احیای این آثار ارزشمند و همچنین بسترسازی‌های مناسب در این حوزه، حدود 40 بنای تاریخی استان به صورت طرح ‏ های مشارکتی با شهرداری ‎ ها، بخشداری ‎ ها و دهیاری ‎ ها مرمت و احیا شد .

شعار سال: « محمدرضا دهستانی » معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد : از جمله اقدامات مطلوب و موثر در حفظ و احیای مواریث تاریخی ـ فرهنگی، مرمت و باز زنده سازی آثار تاریخی با جلب مشارکت مالکین است که این اداره کل در سال مالی 1395 با تخصیص اعتبار 28 میلیارد ریال، آثار و بناهای تاریخی ـ فرهنگی استان را مرمت و بازسازی کرده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به بافت جهانی شهر تاریخی یزد، بافت های تاریخی ارزشمند در شهرستان های استان و همچنین وجود تک بناهای شاخص در سراسر استان لزوم حفظ، احیا و نگهداری این میراث ارزشمند از جمله رسالت های اصلی این اداره کل محسوب می شود که در همین راستا این اداره کل با انعقاد تفاهم نامه با بخشداری ها، دهیاری ها و شهرداری ‌ ها و هزینه ‌ کرد اعتبارات اسناد خزانه در سال مالی 1395 به میزان 28 میلیارد ریال در کل استان، حدود 40 اثر تاریخی را احیا کرد.

دهستانی افزود : پس از انعقاد تفاهم نامه بخشی از طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در قالب خرید مصالح و بخشی دیگر از طرح توسط طرف دوم تفاهم ‏ نامه به مرحله اجرا در آمد .

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی یزد اظهار کرد: این مبلغ در کل شهرستان های استان یزد پس از نیازسنجی بناهای تاریخی برای مرمت اجرا شد . میراث فرهنگی در اجرای این یک بخشی از اعتبارات هزینه ای پیش بینی شده را در نظر گرفت و طرف مقابل مشارکت هم به همان میزان اعتبار اختصاص داد، به همین دلیل با انجام آن روند توسعه کار به دو برابر افزایش یافت .

وی خاطرنشان کرد: تشخیص نوع و میزان مصالح با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دستگاه ‏ های مورد تفاهم بوده است و ادارات و نمایندگی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های استان نظارت بر طرح ها را عهده دار بودند .

دهستانی گفت : اجرای طرح مرمت مشارکتی طرح های تاریخی استان یزد در تمامی شهرستان های استان و برخی از روستاهای تاریخی اجرا شد و ذینفع تخصیص این اعتبارات تمام مردم استان و به خصوص روستاییان بودند .

معاون توسعه مدیریت این اداره کل افزود : در راستای اجرای این طرح تعداد 12 شهرداری، پنج دهیاری و شش بخشداری مشارکت داشتند و تعدادی از طرح ‏ ها نیز به صورت عقد قرارداد با پیمانکار اجرا شد .

گفتنی است ، خشت خام، آجر، گل، گچ، آهک، کاه نرمه، قلوه سنگ و کاه از جمله مصالح مورد نیاز خریداری شده توسط این اداره کل برای اجرای طرح مشارکتی بود .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 13 آبان 96، کد مطلب: 96081307301 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین