پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
شهردار کرمان از صرفه‌جویی ۴۵ میلیارد تومانی در دو سال اخیر در شهرداری کرمان خبر داد.

شعارسال: علی بابایی شنبه شب در نشست خبری که همزمان با برگزاری آیین جشن روز خبرنگار برگزار شد، با بیان این‌که با توجه به نام‌گذاری سال ۹۵ توسط رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شهرداری کرمان تلاش کرد تا در راستای اجرای فرمان معظم‌له پیشرو باشد، گفت: در این زمینه علاوه بر تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی و تدوین سند اقتصاد مقاومتی، اقدامات کوتاه‌مدت در مناطق چهارگانه و سازمان‌های مختلف شهرداری در دستور کار قرار گرفت که ماحصل آن صرفه‌جویی ۴۵ میلیارد تومانی در حوزه‌های مختلف شهرداری کرمان بود.

وی هم‌چنین با اشاره به رکود حاکم بر کشور و به تبع آن بر شهرداری‌ها ازجمله شهرداری کرمان و شرایط نه‌چندان مطلوبِ اقتصادی در دو سال گذشته، گفت: علی‌رغم مشکلات مالی، در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ پروژۀ بزرگ و کوچک در شهر کرمان رقم خورد.

شهردار کرمان افزود: شهرداری کرمان در دو سال اخیر علاوه بر فعالیت‌های ذاتی و روزمره خود شامل تنظیف معابر، رفت‌وروب، جمع‌آوری زباله، جمع‌آوری متکدیان، جمع‌آوری سدمعبر، مقابله با حاشیه‌نشینی، تلاش برای بهبود وضعیت عبور و مرور و اجرای طرح‌های ترافیکی، حفظ و نگهداری فضای سبز و ... تلاش کرد تا پروژه‌های نیمه‌تمام را نیز تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند.

بابایی افزود: توجه به سه اصل مهم شهرداری، شهر و شهروندان از دیگر اقداماتی بود که شهرداری کرمان تلاش کرد با عنایت به این سه اصل فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

وی ادامه داد: در حوزۀ شهرداری، با توجه به ضرورت چابک‌سازی و کوچک‌سازی سازمان شهرداری و بهره‌وری نیروی انسانی، اصلاح ساختار داخلی شهرداری در دستور کار قرار گرفت و در این راستا کمیسیون نیروی انسانی تشکیل شد که ماحصل آن اقداماتی از جمله بازنشستگی حدود ۳۰۰ نفر از نیروهای شهرداری با بیش از ۳۰ سال سابقه کار بود.

شهردار کرمان بیان کرد: تصویب چارت سازمانی و تشکیلاتی شهرداری، تدوین برنامۀ پنج سالۀ شهرداری و IT و هوشمندسازی شهرداری کرمان ازجمله دیگر اقداماتِ دو سال گذشتۀ شهرداری کرمان در راستای اصلاح داخلی بود.

بابایی با اشاره به تشکیل کمیتۀ درآمدی شهرداری در شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق گفت: حاصل این اقدام افزایش بودجۀ شهرداری از ۳۶۷ میلیارد تومان سال ۹۴ به ۶۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ بود؛ ضمن این‌که علی‌رغم این‌که صدور پروانۀ ساختمانی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به‌دلیل رکود در صنعت ساخت‌وساز ۷۵ درصد کاهش داشت، اما درآمد شهرداری در در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: هم‌چنین بودجه‌بندی شهرداری که در گذشته معمولی بود، امروز عملیاتی شده است.

شهردار کرمان به پیگیری طرح ممیزی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهرداری، ممیزی نبودن شهر است که با پیگیری‌های انجام شده، تاکنون از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهر کرمان، ۶۰ هزار واحد مسکونی ممیزی شده است.

بابایی افزود: شهرداری کرمان در دو سال گذشته علاوه بر وظایف ذاتی خود، اقدامات دیگری ازجمله ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، جذب سرمایه‌گذاران و پیگیری اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی، توجه به بافت تاریخی و رونق گردشگری، بهبود و افزایش روحیۀ نشاط و شادابی در شهروندان و اجرای سایر پروژه‌های شهری را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان این‌که در زمینۀ ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، با حمایت استاندار کرمان، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به کرمان وارد شد و ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح ولی عصر، شهید الله‌دادی، شهید بادپا، شهدای خلبان و سربازان گمنام و هم‌چنین اجرای زیرگذر آزادی در دستور کار قرار گرفت، گفت: هم‌چنین ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح جبلیه و شهدای هفت تیر که بنا به‌دلایلی معطل مانده بود نیز ادامه پیدا کرد.

پشرفت ۷۰ درصدی پروژه زیرگذر آزادی

بابایی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساخت زیرگذر آزادی خبر داد و گفت: سگمنت‌های پل ولی عصر نیز به‌طور کامل ساخته شده و در حال نصب است.

وی افزود: بقیۀ پروژه‌های تقاطع‌های غیرهم‌سطح نیز تعطیل نیستند؛ بلکه کار عملیاتی میدانی در محل پروژه‌ها به پایان رسیده و اکنون ساخت سگمنت‌های این پل‌ها در محل کارخانه در دست انجام است.

شهردار کرمان ادامه داد: در حوزۀ مشارکتی و سرمایه‌گذاری نیز علاوه بر پیگیری پروژه‌های سرمایه‌گذاری گذشته، پروژه‌های جدید دیگری هم ازجمله احداث ۲۴۰ سرویس بهداشتی برای رسیدنِ شهر کرمان به استاندارد بهداشتی رقم خورد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون، حدود دو هزار میلیارد تومان پروژۀ سرمایه‌گذاری در شهر کرمان در دست اجراست.

بابایی افزود: با نگاه به صنعت گردشگری، از ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر کرمان، ۱۵۰ هکتار به‌عنوان محور گردشگری تعریف شد و در همین راستا پروژه‌های مختلفی ازجمله بهسازی بازار بزرگ کرمان و کوچه‌های منتهی به بازار، پیاده‌راه‌سازی میدان توحید، اجرای طرح شهر شش دروازه در میدان شهدا، بهسازی خیابان برزو آمیغی و مرمت بناهای تاریخی شامل مدرسۀ حیاتی، مقبرۀ خواجه اتابک، حمام باغ‌لـله، مقبرۀ سیدجعفر اولیا و ... اجرا شد؛ ضمن این‌که در همین راستا کارگروه گردشگری و ستاد تسهیلات سفر شهرداری کرمان شکل گرفت.

بهره برداری از ۲۲ بوستان در شهر کرمان

وی ادامه داد: شهرداری کرمان توجه به ایجاد روحیۀ نشاط و شادابی را نیز از ضروریات یک شهر به‌عنوان یک موجود زنده دانست و در همین راستا طراحی و ساخت بیش از ۳۰ بوستان در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن این‌که آیین افتتاح این بوستان‌ها با برگزاری جشن همراه بود.

شهردار کرمان بیان کرد: تاکنون، ۲۲ بوستان در نقاط مختلف شهر کرمان به بهره‌برداری رسیده و ساخت بوستان‌های دیگر نیز ادامه دارد.

بابایی افزود: تکمیل و راه‌اندازی بوستان بانوان ریحانه و دریاچۀ جنگل قائم و ساخت بوستان پدر، بوستان کتاب، بوستان حرکت، بوستان جبلیه، بوستان فیروزه، بوستان هزار، بوستان حاشیه‌ای بلوار کوثر، اکوپارک، آب‌نمای موزیکال پارک مادر، بوستان ملل، بوستان بهار، بوستان ایثار، بوستان طبیعت، بوستان رادیو، بوستان پارسیان، بوستان بیهقی، بوستان رضوان، بوستان مالیات، بوستان کوچه ۱۶ شیخ احمد کافی، بوستان رز، بوستان یاس سفید، بوستان المهدی، بوستان نهج‌البلاغه، بوستان آفتاب، بوستان شهدای طلاب، بوستان آرامش، بوستان هشت‌بهشت، بوستان پشت مدرسه عباس سعید، بوستان بلوار ساوه و بوستان تلویزیون از آن جمله است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات شهرداری کرمان در دو سال گذشته، تملک و بازگشایی معابر، احداث راست‌گردها و اصلاح هندسی معابر در راستای تسهیل عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک بود که از آن جمله می‌توان به تملک املاک مسیری معبر گلبازخان و احداث این معبر با اعتباری بیش از ۲۸ میلیارد تومان و همچنین تملک و بازگشایی ادامۀ بلوار پزشک و بلوار سردار جهان اسلام که نقش اساسی در کاهش ترافیک بلوار جمهوری‌اسلامی داشته، اشاره کرد.

آسفالت ۲ میلیون مترمربع معابر شهر کرمان

شهردار کرمان با بیان این‌که آسفالت معابر به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی شهر نیز ازجمله دیگر اقدامات بود، گفت: در این زمینه در دو سال اخیر بیش از دو میلیون مترمربع از معابر شهر کرمان آسفالت شد؛ ضمن این‌که ۱۶۵ هزار مترمربع پیاده‌روسازی و ۲۵۸ کیلومتر جدول‌گذاری انجام گرفت.

بابایی افزود: نگاه به مناطق کمتربرخوردار نیز همواره مورد توجه شهرداری کرمان بوده است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای آبادانی این مناطق ازجمله در شهرک بنی‌هاشم (ع)، شهرک خواجو، شهرک صنعتی، سرآسیاب و ... انجام گرفت.

شهردار کرمان بیان کرد: به‌منظور زیباسازی شهر کرمان، شورای زیباسازی شهرداری با حضور جمعی از هنرمندان و نخبگان شکل گرفت و نقاط مختلف شهر کرمان ازجمله ساختمان شهرداری مرکز، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری، میادین اصلی شهر و خیابان‌های شهید مصطفی خمینی، فردوسی، بلوار شیراز، میدان شورا، خیابان شریعتی، خیابان شفا و ... نورپردازی شد و در همین راستا نقاشی‌های دیواری زیبا در نقاط مختلف شهر اجرا شد.

بابایی افزود: تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از چهار ایستگاه آتش‌نشانی برای نزدیک شدن به استاندارد ایمنی، افزایش سرانۀ فضاهای ورزشی با احداث ساختمان جدید باشگاه ورزشی شهرداری و احداث زمین‌های والیبال ساحلی و چمن مصنوعی و تجهیز و راه‌اندازی سه گرم‌خانه برای ساماندهی افراد بی‌سرپناه از دیگر اقدامات شهرداری کرمان در دو سال اخیر بود.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ‌سازی برای توسعۀ مشارکت شهروندان نیز ضمن تهیه و تدوین طرح جامع فرهنگی شهر کرمان، ساخت و تجهیز فضاهای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که ماحصل آن تمکیل و بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم (ع)، تکمیل و افتتاح مجموعۀ فرهنگی خواجه اتابک، تجهیز و بهره‌برداری از چهار خانۀ فرهنگ نماز، ادب، یاس و نور، خانۀ شهروند بهار و سرای محلۀ علامه بحرالعلوم بود.

شهردار کرمان بیان کرد: فضاهای فرهنگی شهرداری کرمان در دو سال اخیر دو برابر شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29مرداد1396، کدخبر: 4063837: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین