پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به تعطیلی چند روزه‌ی زندان اسکندر، موضوع پلمب این بنای تاریخی را تکذیب کرد.

شعارسال: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به تعطیلی چند روزه‌ی زندان اسکندر، موضوع پلمب این بنای تاریخی را تکذیب کرد.

«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به این که بنای تاریخی زندان اسکندر پلمب نشده است، اظهار کرد: بنای تاریخی زندان اسکندر به مدت چند روز و به علت اختلاف ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی تعطیل شد اما پلمب این بنای تاریخی به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با بیان اینکه زندان اسکندر در حال حاضر به روی تمام بازدیدکنندگان و گردشگران گشوده است، علت اختلاف اداره کل اوقاف با میراث فرهنگی در مورد این بنا را مسائل مربوط به اخذ سند مالکیت از سوی اوقاف و معوقه اجاره این بنا عنوان کرد.

فاطمی بیان کرد: توافقاتی انجام شده تا بخشی از اجاره‌های معوقه به روش تهاتر هزینه‌های عمرانی انجام شده در بنا و بخشی نیز از طریق بدهی معوق صنعتگران مستقر در این مکان پرداخت شود.

زندان اسکندر یا همان مدرسه ضیائیه در حقیقت مدرسه‌ای است با حدود ۱۰ قرن قدمت که در محله فهادان شهر یزد در مجاورت بقعه دوازده امام واقع شده و در سال ۱۳۴۶ به شمارهٔ ثبت ۷۷۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا در سال ۸۳۱ هجری قمری توسط عارف معروف «ضیاالدین حسین رضی» بنا شده و در سال ۹۰۵ ه‌.ق توسط پسرانش «مجدالدین حسن» و «شرف‌الدین علی» تکمیل شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار :4 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:98020402163 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین