پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
ابرندآباد روستایی زیبا و تاریخی در دل کویر، با آثار تاریخی فاخر یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان یزد است. یکی از آثار تاریخی شگفت‌انگیز در این روستای زیبا، قلعه ابرند آباد است.نابودی گسترده زیست بوم و بافت تاریخی و تل های باستانی شهر شاهدیه، روستای ابرند آباد یزد را می توانید در ویدئوی زیر ببینید که چطور سودجویان در هنگامه بیماری کرونا ، از فرصت بهره برده و به جان هویت و شناسنامه روستا افتاده اند.

شعار سال:ابرندآباد روستایی زیبا و تاریخی در دل کویر، با آثار تاریخی فاخر یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان یزد است. یکی از آثار تاریخی شگفت‌انگیز در این روستای زیبا، قلعه ابرند آباد است.

روستای زیبا و تاریخی ابرند آباد در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر یزد قرار دارد. بر اساس مدارک و شواهد تاریخی، قدمت این روستا به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. این روستای باستانی دارای خانه‌باغ‌های متعدد و بافتی خشتی است. همچنین روستای ابرندآباد تنها شهر با بافت طبقاتی در استان یزد است.
پیش از ورود به روستا، بقایای به جای مانده از یک خانه‌ی تاریخی با وسعتی همچون قلعه‌های خشتی، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. وارد روستا که می‌شوید بسیاری از دیوارها فروریخته اما هنوز هم همان ظاهر تاریخی خود را حفظ کرده است. در فیلم زیر گزارشی تهیه شده از نابودی گسترده زیست بوم و بافت تاریخی و تل های باستانی شهر شاهدیه، روستای ابرند آباد یزد که نشان می دهد سودجویان در هنگامه بیماری کرونا ، از فرصت بهره برده و به جان هویت و شناسنامه روستا افتاده اند.

تعداد بازدید : 60

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین