پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اتمام مرمت سرای وکیل بازار تاریخی اراک خبر داد.

شعار سال: سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مرمت سرای وکیل بازار تاریخی اراک اظهار کرد: لزوم احیا تمامی سراهای بازار تاریخی اراک و القا کاربری‌های اقتصادی و فرهنگی به آنها از مهم‌ترین اهداف پروژه‌های مرمتی این مجموعه است.

وی تصریح کرد: پروژه عملیات مرمت سرای وکیل بازار اراک با انجام چندین مرحله کندمان، سبک سازی سقف بام‌ها و باز سازی یک طاق به اتمام رسید.

به گفته وی در این عملیات شیب‌بندی، سبک سازی بام و اندود با کاهگل، خاک برداری مغازه‌ها و احیا کف‌سازی اصلی به انجام رسید.

حسینی افزود: بازسازی یکی از طاق‌ها، جمع‌آوری بتن کف، ایجاد کانال تاسیسات، حفر دو چاه برای جمع آوری نزولات آسمانی و ایجاد حفره‌های کف شور و مرمت جرزها و جداره‌ها از دیگر اقداماتی است که در راستای مرمت و احیا این سرای تاریخی به انجام رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: اهمیت این بنا به دلیل قرارگیری آن در کنج چهار سوق بازار، همچنین نوع ساخت حجره‌ها و فضا سازی داخلی آن باعث اهمیت ویژه برای حفظ، مرمت و احیا این اثر تاریخی است.

وی بیان داشت: نام سرای وکیل در گذشته با نام سرای مسگرها شناخته می‌شد و محل بازار تولید و عرضه ظروف مسی در بافت تاریخی بازار اراک بود که متاسفانه در گذر زمان تمامی حجره‌ها و مغازه‌های این سرا تغییر کاربری یافته است.
حسینی گفت: مرمت و بازسازی بازار تاریخی اراک به عنوان مهم‌ترین المان هویت ساز شهری و همچنین هسته مرکزی ایجاد شهر، بسیار حائز اهمیت است چراکه ریشه بنای این شهر، بازاری رُسته از علم معماری، هنر ایرانی-اسلامی و فرهنگ بومی بوده و امروز می‌تواند به عنوان عنصری اقتصادی و فرهنگی ایفای نقش کرده و به محور گردشگری این شهر بدل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970220000387: www.markazi.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
واقعا این ترمیم ها کمک بزرگی در زمینه گردشگری میکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین