پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: طی بازدیدی که به همراه معاون عمرانی استانداری مرکزی از مسجد شیخ ابوالحسن شهر اراک صورت گرفت بر حفظ و احیا این بنای ارزشمند تأکید و مقرر شد مرمت و احیای این بنا در دستور کار قرار گیرد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: طی بازدیدی که به همراه معاون عمرانی استانداری مرکزی از مسجد شیخ ابوالحسن شهر اراک صورت گرفت بر حفظ و احیا این بنای ارزشمند تأکید و مقرر شد مرمت و احیای این بنا در دستور کار قرار گیرد.

سید محمد حسینی اظهار کرد: برای تهیه طرح مرمت این اثر مبلغ 500 میلیون ریال و برای اجرای آن 7 میلیارد ریال برآورد هزینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسجد شیخ ابوالحسن یکی از عناصر اصلی معماری خیابان شاپور محسوب می‌شود ادامه داد: در دوره پهلوی اول و به دستور رضاشاه، خیابان شاپور در حد فاصل میدان شهدا و میدان شریعتی فعلی تأسیس و بعدها به نام عباس‌آباد شناخته شد که از بدنه نمای تزئین شده با آجرهای مهری قاجاری برخوردار است. مسجد شیخ ابوالحسن همچنان در این خیابان پا برجا و با آجرکاری بسیار منحصر به فردی نماسازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: الگوی مساجد شبستانی قاجار در بنای این مسجد تکرار و به دست شیخ ابوالحسن پیش‌نماز وقت مسجد در سال 1312 ساخته شده است.

حسینی ابراز کرد: این بنا به شماره 23796 مورخ 25/8 /87 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و طرح مرمت این بنا برای احیا مثمر آن بسیار حائز اهمیت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1396، کدخبر: 13961209000751، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین