پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: نخستین هتل سنتی استان مرکزی در اراک ایجاد می‌شود.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: نخستین هتل سنتی استان مرکزی در اراک ایجاد می‌شود.

سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث نخستین هتل سنتی در اراک اظهار داشت: این هتل با سرمایه‌گذاری تقریبی 45 میلیارد ریال در خیابان حصار اراک که از اصلی‌ترین شاه‌راه‌های بافت تاریخی شهر است احداث می‌شود تا رویکرد و نگاهی نوین به بومی‌سازی گردشگری در استان را شاهد باشیم.

وی افزود: این هتل با 13 اتاق، دو رستوران، لابی و دیگر امکانات مورد نیاز احداث و زمینه اشتغال آفرینی مستقییم و غیر مستقیم بیش از 40 نفر را فراهم می کند.

حسینی تصریح کرد: بافت تاریخی شهر اراک با نگینی به نام بازار آراسته شده که پتانسیل بسیار زیادی را در حوزه گردشگری دارد و می تواند برای هر گردشگر داخلی و خارجی، یک جاذبه منحصر به‌فرد باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنای این هتل که در حال حاضر به صورت مشارکتی توسط اداره کل و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال مرمت است در گذشته یکی از منازل مسکونی شاخص بوده که پس از پایان مرمت، توسط بخش خصوصی به هتلی زیبا و مجهز تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: این بنا با 500 متر مربع زیربنا و 748 متر مربع بنا در حال حاضر در مرحله مرمت اساسی قرار دارد.

مدیرکل با اشاره به بومی‌سازی گردشگری در استان مرکزی گفت: اکنون شاهد آن هستیم که گردشگران داخلی و خارجی تمایل بسیار زیادی به تجربه زندگی و تفریح در جوامع بومی دارند از این رو گام دولت در این جهت استوار است و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را با حمایت ویژه‌ای توسعه بخشیده است.

حسینی ادامه داد: احداث هتل سنتی نیز قطعا باعث رونق گردشگری خواهد شد. بومی‌سازی گردشگری هیچگونه منافاتی با توسعه و علم گردشگری روز ندارد و قطعا در راستای آن نیز هست چراکه گردشگران در تمام کشورهای دنیا می‌توانند از لوکس ترین و مدرن ترین هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری استفاده کنند اما هر کشوری که بتواند شاخصه‌های منحصر به‌فرد خود را در این بازار گردشگری برجسته سازی کند می‌تواند بیشترین سودآوری را برای خود حاصل کند.

وی عنوان کرد: این برجسته سازی قابلیت‌ها همان بومی‌سازی است که قطع به یقین به سودآوری ختم می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 1696224 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
این هتل عهای سنتی احیا کننده فرهنگ های سنتی هم میتونه باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
همین هتل ها و ظرفیت ها میتونه در گشدرشگری استان تاثیر بسزایی داشته باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین