پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در ادامه روند ثبت آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس استان در فهرست آثار ملی کشور و در آخرین اقدام ۱۰ اثر تاریخی ادر این فهرست به ثبت رسید.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در ادامه روند ثبت آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس استان در فهرست آثار ملی کشور و در آخرین اقدام ۱۰ اثر تاریخی ادر این فهرست به ثبت رسید.

سیدمحمد حسینی صبح امروز با اشاره به ثبت آثار تاریخی استان مرکزی اظهار داشت: 3 اثر خانه معطری، مسجد سیدها و مسجد حاج حسین ساعت در شهرستان اراک و همچنین 3 اثر محوطه باستان شناختی کوه بوجه، نقوش صخره‌ای داش دره و قلعه دختر دربند در شهرستان خمین از جمله آثار تازه به ثبت رسیده هستند که همگی از شاخصه‌های مهم ارزشی باستان شناختی و یا فرهنگی برخوردار هستند.

وی افزود: 4 اثر دیگر این لیست را نیز ساختمان قدیم شهرداری دلیجان، محوطه باستان شناختی 2 تپه شازند، بقایای کاروانسرای حاجی‌آباد زرندیه و محوطه باستان شناختی مریم تپه سی ساوه تشکیل داده‌اند.

حسینی تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور مقدمه حفظ بهینه و احیا ابنیه تاریخی، حراست از پیشینه فرهنگی که از نیاکان به جا مانده و همچنین بسترسازی برای گردشگری پویا و پایدار است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: روند ثبت آثار طبق اخباری که پیشتر اعلام شد ادامه دارد و امیدواریم در طول دو هفته آینده نیز 10 اثر دیگر از آثار استان مرکزی را در فهرست ملی به ثبت برسانیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1396، کدخبر: 1638991، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
ترکیه داره به اندازه پول نفت ایران از زمینه های گردشگری پول در میاره...ای کاش که ایران هم زودتر به اون سمت پیش بره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین