پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از مرمت کاروانسرای دودهک دلیجان با هزینه بیش از یک میلیارد ریال خبرداد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از مرمت کاروانسرای دودهک دلیجان با هزینه بیش از یک میلیارد ریال خبرداد.

حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح کف‌سازی محوطه خارجی بنا، دیوارهای اصلی ، پی‌بندی و استحکام ضلع شمالی کاروانسرا محوطه‌سازی شد.

وی افزود: تعمیر اساسی بام بنا شامل سبک سازی، مستحکم سازی و کاهگل کردن این اثر تاریخی در حال انجام است.

حسینی گفت: این کاروانسرا در زمره 999 کاروانسرایی است که در دوره شاه عباس صفوی در کشور ساخته شده است اما از 100 سال قبل به علت بهره‌برداری‌های شخصی و محلی استفاده از آن متوقف شد و هر ساله بودجه‌ای برای مرمت این بنای تاریخی هزینه می‌شود.

کاروانسرای دودهک دلیجان در مسیر جاده دلیجان به دهستان خورهه محلات قرار دارد و قدمت آن متعلق به دوره صفویه است ولی معماری بنا از شیوه معماری دوره سلجوقیان پیروی می‌کند.

مساحت مجموع این کاروانسرا 2 هزار و ۸۰۰ مترمربع است که‌هزار و ۳۰۰مترمربع آن را عرصه و هزار و ۵۰۰ مترمربع را نیز اعیان تشکیل می‌دهد.

کاروانسرا و پل دودهک، مجموعه بازار نراق، امامزاده سلیمان، امامزاده یحیی، امامزاده بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، قلعه و غار کهک، بادگیرها و آب انبارها و منازل تاریخی نراق از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان دلیجان به شمار می‌روند.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مرکز کشور و در مسیر راه ارتباطی استان‌های جنوبی و غربی به تهران و شمال کشور قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 11 دی 1396، کدخبر: 577307، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
این هزینه ای که برای گردشگری انجام شده باید به چشم سرمایه گذاری بهش نگاه کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین