پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی استان سمنان گفت: در جلسه شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور، ثبت سه اثر فرهنگی- تاریخی غیر منقول استان سمنان مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

شعار سال: هانی رستگاران با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه "خانه امیر اعظم" در شاهرود،"خانه چنگیز مرادعلیان" در مهدی‌شهر و " بافت تاریخی روستای بیابانک" در فهرست ثبت آثار ملی کشور قرار گرفتند.

وی گفت: تاریخ ساخت خانه امیر اعظم شاهرود به دوره قاجاریه برمی‌گردد و آرامگاه خاندان نصرت ا... امیر اعظم، والی ایالت قومس در دوران مظفر الدین شاه قاجار در آن قرار دارد.

رستگاران افزود: خانه چنگیز مرادعلیان در شهر مهدی‌شهر نیز یکی از بناهای باقی مانده تاریخی در شهر مهدی شهر است که مربوط به اوایل پهلوی است و از ویژگی‌های معماری کوهستانی دوران پهلوی پیروی می‌کند.

وی گفت: در این جلسه همچنین با توجه به ارایه و پیشنهاد ثبت بخشی از بافت تاریخی روستای بیابانک، اعضای شورا با تاکید بر ارزش عمیق و اصالت تاریخی فرهنگی بافت روستای بیابانک که در دوران صفوی شکل گرفته است، بافت روستا را واجد ارزش ثبت در فهرست میراث ملی کشور شناختند و مقرر شد این اثر در قالب بافت تاریخی روستایی به همراه درج کلیه عناصر تاریخی واجد ارزش نظیر دو آب انبار، مجموعه آثار تاریخی و قلعه واقع در روستا به ثبت برسد.

مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی استان سمنان افزود: روستای تاریخی بیابانک از جمله روستاهای با بافت دست نخورده و سالم در کشور است که در حال حاضر سکونت در آن در جریان است و حیات به طور واضح در بافت آن، زنده و پویا است.

وی گفت: در سال‌های اخیر با ارزش‌گذاری و اهمیت ویژه به این روستا، افراد علاقمند برای سرمایه‌گذاری و بهره برداری بهینه از بناهای تاریخی به عنوان مجموعه‌های بوم گردی اعلام آمادگی کرده و فعالیت دارند.

رستگاران افزود: با ثبت بافت روستای بیابانک، استان سمنان برای نخستین بار حایز یک بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور می‌شود.

مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی استان سمنان گفت گفت: به زودی 30 شی تاریخی مکشوفه از محوطه پیش از تاریخ حصار دامغان با توجه به ارزش و غنای فرهنگی - تاریخی اشیاء، در فهرست میراث ملی کشور ثبت می‌شود و با صدور احکام نهایی و ابلاغ مراتب ثبت این آثار، تعداد آثار ثبت شده استان سمنان به 770 اثر می رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سرخه 365، تاریخ 21 اسفند 96، کد مطلب: 4929: www.sorkheh365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
ایران سرزمینی است که پتانسیل های بسیاری نظیر این دارد اما در زمینه توسعه گردشگری تا کنون موفق نبوده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین