پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰۵ نفر با علائم عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا مراجعه سرپایی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود داشته اند که تعداد ۷۰۵ از آنان بستری شدند.
شعار سال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰۵ نفر با علائم عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا مراجعه سرپایی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود داشته اند که تعداد ۷۰۵ از آنان بستری شدند.

رضا چمن گفت: پاسخ آزمایش ۳۰۶ نفر مثبت بوده که بیش از ۵۰٪ از آزمایشات مثبت گزارش شده و نشانگر نمونه گیری مناسب و براساس استاندارد‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

وی افزود:میانگین سن موارد مبتلا ۵۹سال بوده که تفکیک جنسی موارد مبتلا شامل ۵۵ درصد مرد و ۴۵درصد زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: بیش از ۷۵درصد از مبتلایان که ۲۳۰ نفر بودند بهبودی یافتند و تعداد فوت شدگان نیز ۴۳ نفر بوده است.

وی ضمن بیان اینکه میانگین سن فوت شدگان در دنیا ۷۴ سال بوده، اما میانگین سن فوت شدگان در کشور تاکنون۶۴ سال است تصریح کرد: تفکیک جنسی فوت شدگان نیز شامل ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن بود.

رضا چمن گفت: ۸۵ درصد فوت شدگان بیماری‌های مزمن زمینه‌ای داشتند که شایع‌ترین بیماری‌ها شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان ساخت: هنوز در میانه دوره همه‌گیری هستیم و باید تحلیل کامل را در پایان دوره ارائه دهیم که یک تیم قوی از همکاران پژوهشگر با مدیریت معاون محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه همزمان با پایش مداخلات و پیگیری و مراقبت، داده‌ها را با رویکرد پژوهشی گردآوری می‌کنند و بزودی نتایج تحقیقات را هم با جزئیات منتشر خواهیم کرد.

وی گفت: تاکنون بیش از ده نفر از همکاران که عمدتاً پزشک و پرستار هستند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و خوشبختانه بهبودی یافته اند این وضعیت نشانگر این است که ما جان برکف در حال مقابله با این بلای شوم هستیم.

رضا چمن ضمن تبیین اینکه تمهیدات ما بسیار مناسب بوده و بار مراجعه و بستری خیلی پایین‌تر از توان و ظرفیت ما بوده است افزود: جمعیت تحت پوشش ما از کانون‌های شایع اولیه همه گیری بوده و در مسیر ارتباطی سایر مناطق آلوده قرار داریم و بعلاوه مراودات فراوان اجتماعی با تهران، قم، مازندران و گلستان، واقع شدن در مسیر ترانزیتی مشهد مقدس و همچنین برگزاری اجتماعات گسترده در پایان بهمن ماه تا اوائل اسفند ماه ۹۸، شرایط همه گیری را برای ما بسیار دشوار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:با توجه به درصد جمعیت بالای سالمندان شاهرودکه بالاتر از متوسط کشور است و همچنین بالاتر بودن میزان بیماری‌های مزمن زمینه‌ای قلب و عروق، دیابت و ... درصد گروه‌های پرخطر ما بالاتر از بسیاری از مناطق دیگر است.

رضا چمن در پایان اظهار امیدواری کرد و بیان کرد: در مجموع تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای همه همکاران و مشارکت آحاد مردم و همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و انسجام سیاسی و وحدت رویه‌ای که در سطوح مختلف وجود دارد منجر به کاهش نسبی موارد مراجعه، بستری و ابتلا شده در حالی که در برخی مناطق روند افزایشی مشاهده می‌شود که انتظار می‌رود در منطقه ما با تداوم خود مراقبتی و رعایت توصیه‌های بهداشتی این روند رو به بهبود و امید بخش استمرار یابد و با قطع زنجیره انتقال شاهد بهبود اوضاع باشیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1399، کدخبر: 890151 ، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
واقعا برای شهری مثل شاهرود این امار یعنی چیزی در حدود انفجاردر این شهر..برای کل جهان ارزوی سلامتی میکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین