پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز است تمام مسئولان با جامعه هنری در توسعه صنایع دستی همراهی کنند، گفت:بهره‌بردن از بناهای تاریخی یکی از کارهایی است که می‌توان برای کمک به صنایع دستی استان قزوین انجام داد.

شعار سالداود محمدی با اشاره بهصنایع دستی قزوین، گفت: این شهر در حوزه‌های هنری جایگاه رفیعی در کشور دارد؛ نیاز استتمام مسئولان با جامعه هنری در توسعه صنایع دستی همراهی و معاضدت کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبدیل فضاهای مناسببناهای تاریخی قزوینبه کارگاه صنایع‌دستی، تصریح کرد: بهره‌بردن از بناهای تاریخی یکی از کارهایی است که می‌توان برای کمک به صنایع دستی استان قزوین انجام داد؛در واقع از این بناها می‌توان در 2 زمینه بهره برد؛این کار از یک سو باعثاشاعه هنرو توسعه صنایع دستی استان می‌شود و از سوی دیگر برای معرفی و شناساندن خود بنا بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه فضاهای مناسب بناهای تاریخی باید با کمترین هزینه در اختیار هنرمندان قرارگیرد، اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با استفاده از این فرصت هنر و آثار خود را برای دیگران نمایش دهند و باعث رونق گردشگری استان شوند.

استفاده از بناهای تاریخی برای کارگاه های صنایع دستی باعث افزایشگردشگری می‌شود

محمدی اظهار کرد:استفاده از بناهای تاریخی برای کارگاه‌های صنایع دستی به گردشگری استان نیز کمک می‌کند؛قزوین جزو شهرهایی است که بالاترین آثار تاریخی در آن واقع شده است، پیشینه قوی تاریخی دارد و در دوره صفویان بیش از 50 سال پایتخت کشور بوده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قزوین قدمت و تمدن 9 هزار ساله دارد، ادامه داد: این شهر نزدیک استان تهران و البرز است به همین دلیل می‌تواند نزدیک‌ترین، ارزان‌ترین مقصد گردشگری برای این دو استان باشد.

فرشقزوین از بهترین فرش‌های موجود در ایران

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صنایع دستی استان قزوین، گفت:صنایع دستی استان قزوینبسیار متنوع است؛ قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است،فرش قزویناز بهترین فرش‌های موجود در ایران و درحال احیا شدن است؛این شهر در حوزه قلمکاری، مجسمه‌سازی، تابلوهای سفالی و صنایع مسی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است./

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 16دی 96، کدمطلب:364109، www.icana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
قزوین یکی از بهترین قطب های فرهنگ و هنر کشوره ، نه تنها خوش نویسی بلکه همه چی
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین