پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح TOD باید کارشناسانه بوده و حفظ بافت تاریخی شهر باید در اولویت باشد.

شعار سالحمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درقزویندرباره ضرورت حفظ آثار باستانی استان قزوین اظهار داشت: آثار تاریخی هر کشور و استان هویت تاریخی آن است و نباید بگذاریم این آثار قربانی توسعه شود.

وی با بیان اینکه توسعه استان در ابعاد مختلف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی می‌تواند اثر بسیار مطلوبی داشته باشد عنوان کرد: استان‌هایی مانند اصفهان، یزد و فارس از آثار تاریخی خود برای جذب گردشگر و صدور فرهنگ و تمدن استان استفاده می‌کنند و این مهم باید در استان قزوین هم محقق شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح TOD در استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باید بر مبنای کار کارشناسی و توجه به بافت تاریخی باید در اولویت باشد.

زرآبادی عنوان کرد: یکی از اشتباهاتی که در سطح مدیریت شهری ما رخ داده این است که تعریف پیشرفت و توسعه اقتصادی شهرهای ما به حوزه‌های صنعتی محدود شده و به عبارتی در این مسیر پیشرفت تعاریف و مبانی فرهنگی جای خود را پیدا نکرده‌اند و مغفول مانده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: این اشتباه به صورت کلی دو نتیجه مهم در پی دارد، نخست اینکه سبب شده تا جامعه از اصل مسائل فرهنگی دور بماند و دوم هم اینکه موضوع اقتصاد فرهنگ هم مورد توجه ما قرار نگرفته و نتوانسته‌ایم از این محل برای برطرف کردن مشکلاتمان بهره چندانی ببریم.

وی خاطرنشان کرد: نمونه برجسته این وضعیت در بحث بناها و بافت‌های تاریخی کشور دیده می‌شود که ما تازه متوجه اهمیت فرهنگی و ظرفیت اقتصادی آنها شده‌ایم، حال آنکه اگر سابق بر این تعریف دقیق‌تری از توسعه و پیشرفت داشتیم قطعا تا به امروز هم توانسته بودیم وسعت و تعداد بسیار زیادی از این بناها را احیاء کنیم و هم اینکه گردشگری کشورمان در مراحل توسعه یافته‌تر و جلوتری قرار داشت.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: یک نیاز اساسی ما در حوزه بناهای تاریخی تغییر نگاه جامعه به این بخش است تا آن را نه در حاشیه اقتصاد، فرهنگ و زندگی شهری بلکه به عنوان یک قلب تپنده در این حوزه ببیند.

وی تاکید کرد: البته اگر در جذب سرمایه‌گذاری برای احیاء بناهای تاریخی موفق عمل کنیم، قطع به یقین چنین اتفاقی نیز به راحتی قابل وقوع است چرا که مردم ما برخلاف تغییرات بزرگ سبک زندگی، هنوز از فرهنگ اصیل به اندازه‌ای دور نشده‌اند که جبران این فاصله غیرممکن باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 آبان 96، کدمطلب:1566213، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین