پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
رئیس کمیسیون فرهنگی-ورزشی شورای شهر گفت: ضرورت دارد بسته‌های تشویقی نه تنها شامل ساختمان‌های در حال ساخت بلکه معطوف به ساختمان‌های قدیم نیز شود ضمن اینکه مدیریت استان دیگر دستگاه‌های دولتی استان را مجاب به آسان‌سازی این طرح کنند.

شعار سال: فاطمه اشدری در جلسه کمسیون شهرسازی استان اظهار کرد: امید است تا سه ماه آینده طرح ارتقاء هویت فرهنگی و شهر قزوین از طریق بهبود نما و منظر شهری بر اساس آموزه‌های ایرانی_اسلامی اجرا شود، چرا که اگر به هر دلیلی اجرایی شدن این طرح به تعویق و یا تأخیر افتد شرایط سخت‌تری را ایجاد می‌کند.

به گفته وی باید به مردم شهر ثابت شود که می‌توانند ساختمان‌های خود را تبدیل به ساختمان‌های ایرانی-اسلامی کنند، در این مسیر مدیران شهری خود می‌توانند الگویی سازنده برای اقشار مردمی باشند.

اشدری یادآور شد: مردم نمی‌خواهند در گذشته و دیروز باقی بمانند، پس شایسته است احیای بافت تاریخی شهر متناسب با تمامی ویژگیهای گفته شده و سیاست های خاص بسته های تشویقی صورت گیرد.

به گفته این عضو شورا، در حال حاضر شناسنامه تاریخی ایرانی-اسلامی در دست اتباع بیگانه‌ای همچون افغانه قرار گرفته است که اگر بخواهیم در این راه موجب رونق ساخت و سازها شویم باید ضوابط‌ را قوی‌تر و قانونمندتر پیش ببریم.

وی افزود: لحظه‌ای رایادآور شوید که گردشگران مشغول بازدید فضاهای فرهنگی و تاریخی در بافت فرسوده تاریخی هستند که مهم‌ترین مرکز تاریخی شهر است و نشان از هویت فرهنگ مردم و شهر قزوین دارد، ولی یکباره شاهد ساکنین گروه‌های زیادی از مهاجرین و اتباع خارجی در آن محل می‌شوند. یقیناً لیدر تور گرد باید توضیح دهد که مردم و مسئولین شهر با بی‌اعتنایی به شناسنامه خود و ترک هویت و آثار ارزشمند ریشه‌ای و اصیل شان شناسنامه‌شان را تحویل مهاجران و بیگانگان داده‌اند.

وی اعلام کرد: بهترین فرصت برای اقدام اولیه با مطالعه و تحقیقی که توسط کمیسیون شهرسازی شورا و معاونت شهرسازی تحقق یافته است، ایجاد نمای ایرانی اسلامی بناهای شهر است تا به مرور با توسعه ی طرح، شاهد ساخت و سازها بر اساس نیاز و سازگار با هویت اجتماعی افراد و خانواده‌ها با سبک ایرانی و اسلامی باشیم، چون شهر بدون ساکنین و شهروندان هیچ معنا و مفهومی ندارد.

اشدری خاطرنشان کرد: باید نگاه و بینش مردم وتوجه و باور باطنی مسئولین را برای ساختن شهر با الگوهای ایرانی و اسلامی ترغیب کرد که با بسته‌های تشویقی ارزنده و تعامل دستگاه‌های دیگر به آسان‌سازی این موضوع مهم بپردازند تا با ایجاد شرایط انگیزشی موجب رقابت و سرعت بخشیدن طرح در بین شهروندان شویم. البته بهتر است برای احیای بافت تاریخی و فرسوده شهر بسته‌های تشویقی بزرگتر و ارزنده‌تری در نظر بگیریم تا شاهد شکوفایی شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه شهرداری قزوین به عنوان یک الگوی کوچک مقیاس در اولین گام از پروژه محله شیخ آباد شروع بکار کند، ادامه داد: این محله دارای آثار تاریخی همچون خانه شهید بابایی، مسجد احمد بیک، موزه آب، موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهم‌تر از همه شهروندانی با هویتی متعلق به فرهنگ همان محله‌ی قدیمی و بودجه‌ای مشخص است که تمامی این موارد به کار سرعت می‌بخشد.

به گفته وی، باید از استانداری خواسته شود که دستگاه‌های دولتی را مکلف نماید نمای مربوط به ساختمان‌های این مراکز را مطابق الگوهای ایرانی-اسلامی شکل دهند تا این حرکت به الگویی شاخص برای مردمان شهر تبدیل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 دی 1395، کد مطلب: 95101610320، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
شهرسازی ما واقعا نیازمند دگرگونی و تغییر است. سه مسئله مهم در این خصوص طراحی شهری، استحکام بنا و بحث نمای شهری است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین