پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۰۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تور آشناسازی با برخی از بناهای تاریخی شهرستان زاهدان با برنامه ریزی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و همکاری انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان برگزار شد .

شعار سال: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تور آشناسازی با برخی از بناهای تاریخی شهرستان زاهدان با برنامه ریزی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و همکاری انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان برگزار شد .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تور آشناسازی با برخی از بناهای تاریخی شهرستان زاهدان با برنامه ریزی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و همکاری انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان برگزار شد .

به گزارش ایسنا- علیرضا جلالزایی افزود: در این تور آشناسازی، شرکت کنندگان از ساختمان قدیم دادگستری، منزل ابویی و موزه پست بازدید بعمل آوردند .

وی گفت: این برنامه با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان و گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی برگزار شد .

جلالزایی این روز را فرصتی برای افزایش آگاهی مردم در مورد تنوع میراث جهانی و تلاشهای مورد نیاز برای حمایت و حفاظت از آن‌ها دانست و افزود: باید تلاش کنیم توجه عمومی را نسبت به آسیب پذیری بناها و محوطه‌های تاریخی جهت حفظ و معرفی این ظرفیت ها افزایش دهیم .

وی با اشاره به تاریخچه این روز خاطرنشان کرد: سازمان یونسکو در سال 1982 پیشنهاد ایکوموس را مبنی بر نامگذاری روز 18 آوریل به نام روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی مورد تأیید قرار داد .

این مسئول با تاکید بر لزوم بالا بردن آگاهی عمومی در موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی و تاریخی گفت: برگزاری این برنامه ها می‌تواند در ارتقای دانش مردم و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری بسیار مؤثر باشد .

جلال زایی تصریح کرد: افزایش حساسیت عمومی و اطلاع رسانی نقش مهمی در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی و در نتیجه رشد صنعت توریسم در سیستان و بلوچستان دارد .

وی حفاظت از عرصه‌های میراث‌فرهنگی، توسعه فرهنگ گردشگری و احیا و معرفی هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی را از وظایف اصلی اداره کل با مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر ثبتی تاریخی و فرهنگی یکی از قطب‌های کشور در زمینه میراث فرهنگی است و محصول گردشگری استان بر اساس این داشته ها فرهنگ می باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 30 فروردین 97، کدمطلب:97013011593، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
زاهدان یکی از بهترین شهر هایی هست که من به شخصه سفر کرده ام ؛ مردمانی بسیار خوب و گرم که خستگی مسیر را از یاد میبرند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
با همین تور ها اگر بتونیم صنعت گردشگری رو تو استان راه بندازیم خیلی خوب میشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
با رسیدگی به این بنا ها وتامین امکانات رفاهی توریست ها میتونه بازدید ها از این هم بیشتر بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین