پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته گردشگری در ۱۹ شهر استان برگزار می شود.

شعارسال: علیرضا جلال زایی اظهار داشت: در هفته گردشگری برنامه هایی از جمله برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری، تورهای گردشگری، تجلیل از فعالین گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی، بازدید رایگان از موزه و برگزاری مسابقات عکاسی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی از رونمایی سند جامع گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در این راستا ۶ مسیر گردشگری در استان تعریف شده و ۱۶ واحد بوم گردی نیز افتتاح شده، همچنین با ایجاد ۸۰ واحد بوم گردی دیگر موافقت شده است که بخشی از آن در هفته گردشگری به بهره برداری می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این واحدها با توجه به ظرفیت موجود در مناطق روستایی ایجاد می شود و نیز در تلاشیم تا تعداد این واحدها تا پایان سال به ۲۰۰ واحد بوم گردی برسد.

وی گفت: در سال جاری نرخ ورود گردشگر به استان ۱۱ درصد افزایش داشته است و در سال جدید نیز اولویت این نهاد رفع کاستی های موجود در حوزه زیرساخت های گردشگری است.

جلال زایی با تاکید بر شناسایی صنعتگران فعال در رشته سفال «کلپورگان» افزود: آماری از فعالین این رشته نداریم اما معتقدیم باید برای صنعتگران شناسنامه صادر شود و البته با پیگیری های انجام شده موانع بر سر راه بیمه صنعتگران در حال رفع است.

وی بیان کرد: برای حمایت از صنعتگران سفال «کلپورگان» برای اولین بار سایتی به ۳ زبان انگلیسی، عربی و فارسی ایجاد کردیم که در آن کلیه محصولات سفال کلپورگان در معرض نمایش قرار گرفته است و می تواند به معرفی این هنر در خارج از مرزها کمک کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30شهریور1397 ، کدخبر: 4408299: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
ا.ف75
اگر این ها به این استان به طور متوسط هم رسیدگی میکردن الان بیتر از همه جای ایران گردشگر داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین