پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
سردار امیر رحمت الهی گفت: اگر مر قانونی رعایت شود، شاهد اتفاقاتی از قبیل تخریب آثار تاریخی نخواهیم بود.

شعار سال: سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: متاسفانه ما برخی مواقع شاهد تزاحم بین دستگاه ها هستیم. بر اساس قانون، تشخیص تاریخی بودن یک اثر بر عهده سازمان میراث فرهنگی است. این موارد باید در شورای تامین استان مطرح و پیگیری شود.

وی افزود: اگر مُر قانونی رعایت شود، شاهد اتفاقاتی از قبیل تخریب آثار تاریخی نخواهیم بود. ما اگر به تعداد آثار ثبتی هم از مامورین حفاظت استفاده کنیم، باز هم کسانی هستند که با نقض قانون به مواریث ارزشمند تاریخی لطمه می زنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی تاکید کرد: موضع جدی سازمان میراث فرهنگی به مراجع ذی صلاح اعلام و این موضوعات پیگیری می شود. از آنجایی که میراث فرهنگی متعلق به همه مردم است، لذا همه افراد در مقابل حفظ و نگهداری آن مسئول هستند.

گفتنی است؛ اخیراً دو خانه تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود که توسط مجری طرح توسعه آستان مقدس شاهچراغ (ع) در شیراز تخریب شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 11 اسفند 96، کد مطلب: 6457491، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین