پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۶۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
معاون میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: میراث فرهنگی از مرمت تمام خانه‌های تاریخی ثبت شده و یا ارزشمند غیرثبتی حمایت می‌کند و معافیت‌های مالیاتی و روش‌های تشویقی در نظر گرفته است.

شعار سال: ناصر طاهری در ارتباط با امکاناتی که برای بازسازی خانه‌های تاریخی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در صورتی که خانه تاریخی در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده باشد در لیست حمایت دولتی قرار می‌گیرد و سالانه بودجه‌ای برای مرمت اضطراری به شکل بلاعوض به آنها تعلق می‌گیرد و مرمت نیز توسط میراث فرهنگی یا خود مالک انجام و مدیریت می‌شود.

وی افزود: خطر اصلی خانه‌های غیرثبتی را ممکن است، تهدید کند و بر این اساس در صورتی که خانه تاریخی در معرض آسیب توسط مالک به هر نحوی باشد لازم است مردم یگان حفاظت میراث فرهنگی را در این زمینه مطلع سازند تا اقدامات لازم در زمینه حراست انجام شود.

همه آثار تاریخی در هر رده حفاظتی از دیدگاه میراث فرهنگی ارزشمند است

معاون میراث‌فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه باید دقت کنیم که همه آثار تاریخی در هر رده حفاظتی از دیدگاه میراث فرهنگی ارزشمند است و به ثبت نرسیدن یک بنای تاریخی هر یک دلیل عدم اهمیت آن ها نیست، افزود: اهمیت حفاظت بناهای تاریخی که در فهرست آثار ملی هنوز به ثبت نرسیده به اندازه بنای ثبتی دارای اهمیت است.

وی با تاکید بر حفاظت از تمامی بناهای تاریخی استان اصفهان تاکید کرد: ممکن است هنوز برخی خانه‌های تاریخی ارزشمند در گوشه و کنار استان مورد شناسایی قرار نگرفته باشد و در این زمینه نیازمند همیاری مردمی هستیم.

کاشان در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی و بازسازی آن ها سرآمد است

طاهری با بیان اینکه در راستای حمایت از خانه‌های تاریخی و بازسازی آنها به شکل اقامتگاه سنتی و یا سفره‌خانه معافیت‌های مالیاتی در زمینه‌های مختلف و روش‌های تشویقی در نظر گرفته شده است که در رغبت مالکان به بازسازی بسیار تاثیرگذار است، ابراز داشت: در استان اصفهان نیز کاشان در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی و بازسازی آنها در کشور به نوعی سرآمد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اصفهان در زمینه حفاظت از آثار و خانه‌های تاریخی رتبه ممتازی دارد و سالانه ۳۰۰ خانه تاریخی را به سازمان میراث فرهنگی کشور جهت حفاظت و مرمت معرفی می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 خرداد 97، کد مطلب: 4313950، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
1
میراث فرهنگی از خانه هایی که تحت پوشش اوست حمایت نمیکند چه برسد انهایی که هنوز تحت پوشش نیستند
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این حمایت باید بعد نظارتی هم داشته باشه تا عده ای سوداگر نتونن به راحتی هر مشکلی که میخوان رو برای کشور ایجد کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین