پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
محمد اسلامی درباره روند باسازی مسجد جامع ساری که شامگاه پنجشنبه دچار حریق شد اظهار داشت: سازه چوبی مسجد به سرعت دچار حریق اما تلاش شد تا از سرایت آتش سوزی به بازار جلوگیری شود.
شعار سال: استاندار مازندران گفت: مسجد جامع و سوخته شده ساری طبق ضوابط میراث فرهنگی بازسازی و احیاء می شود.

محمد اسلامی درباره روند باسازی مسجد جامع ساری که شامگاه پنجشنبه دچار حریق شد اظهار داشت: سازه چوبی مسجد به سرعت دچار حریق اما تلاش شد تا از سرایت آتش سوزی به بازار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مسجد جامع ساری جزو آثار ثبت ملی است عنوان کرد: باید سازمان میراث فرهنگی، آتش نشانی و ستاد بحران به بررسی ابعاد حریق بپردازند تا بتوانیم ارزیابی دقیق داشته باشیم.

وی برق و تاسیسات را سبب آسیب پذیری اماکن تاریخی و میراثی همانند مسجد جامع ساری دانست و گفت: هر بنای میراثی باید یک متولی داشته باشد و به دلیل تعدد بهره برداران، سبب شد تا متولی واحدی در مسجد جامع نداشته باشیم.

استاندار مازندران خواهان تشکیل هیئت امنا برای مسجد جامع ساری شد و گفت: اوقاف نیز موظف شد تا شیوه نامه ای برای اداره مسجد جامع مشخص کند و مسئولیت های مدیر نیز ابلاغ شود.

اسلامی با بیان اینکه مسجد جامع با حمایت میراث فرهنگی بازسازی می شود اظهار داشت: متاسفانه سیستم مدیریت واحد و منسجم نداشتیم بنابراین مشکلاتی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بازسازی و احیای مسجد جامع ساری ادامه داد: مهمترین تصمیم ستاد این بود که ملاحظات و نقشه فنی از سوی میراث فرهنگی ارائه شود تا میزان تاب آوری و دوام بنا مشخص شود و عملیات بازسازی با ضوابط میراثی صورت گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا تاسیسات یکپارچه برای مسجد جامع تعریف شود و تاسیسات مرکزی قابلیت گرمایش و سرمایش هوشمند باشد و سیستم اطفای حریق داشته باشد.

وی گفت: تاکنون از تاسیسات پیشرفته گرمایشی و سرمایشی در اماکن تاریخی استفاده نشده است و علاوه بر این مقرر شد برای جمع آوری کمکهای مردمی، حساب بانکی مشترکی افتتاح شود.

اسلامی خواستار شناسایی بناهای میراثی و آسیب شناسی آن شد تا از بروز حوادثی نظیر مسجد جامع ساری پیشگیری شود.

وی تسریع در پیاده راه قارن را ضروری دانست و گفت: مسیر قارن دارای بافت تاریخی و قدیمی است و پروژه بازآفرینی بافت شهری در مسیر قارن در دستور کار قرار دارد و در طرح آینده میدان ساعت، جمهوری و مسجد بازآفرینی می شود.

مسجد جامع ساری شامگاه پنجشنبه به دلیل اتصال سیم برق دچار حریق شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 4349612 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
سازمان میراث فرهنگی داره در جهت افزایش این بازسازی ها قدم برمیداره که خبر بسیار خوبیه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این مسجد باید سریعا بازسازی شود و بیشتر برای ان تبلیغ و...شود
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین