پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۳۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
استاندار مازندران گفت: بندر امیرآباد به عنوان یک سرمایه ملی است که نقش به‌سزایی در اشتغال منطقه دارد.
شعار سال: استاندار مازندران گفت: بندر امیرآباد به عنوان یک سرمایه ملی است که نقش به‌سزایی در اشتغال منطقه دارد.

سیاوش رضوانی در بازدیدی که استاندار مازندران از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد داشت به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این بندر اشاره و اظهار کرد: بندر امیرآباد به لحاظ وسعت به عنوان سومین بندر و همچنین تنها بندر نسل سوم کشور است که از قابلیت پهلودهی کشتی با تناژ ۶۵۰۰ تن از ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ۷/۵ میلیون تن در سال با ۱۵ پست اسکله برخوردار است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در سفر ریاست جمهوری به منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در سال گذشته، عنوان کرد: در این سفر فاز دوم بندر با ۶ پست اسکله جدید، حوضچه شماره دو، دیوار حفاظت ساحلی و همچنین پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل؛ کارخانه تولید انواع کاغذ، کارخانه تولید محصولات فولادی، مخازن نگهداری روغن خوراکی و سیلوهای نگهداری غلات افتتاح شد.

مدیر بندر امیرآباد با بیان اینکه این بندر سهم ۹۸ درصدی از صادرات بنادر مازندران را دارد، خاطر نشان کرد: ۶۱ درصد از صادرات کالا در  بنادر شمال کشور از طریق این بندر انجام می شود .

وی سرمایه گذاری ایجاد شده در این بندر را در بخش دولتی ۶ هزار میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دوازده هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: سیمان، کلینکر، کالای ساختمانی، مواد معدنی، غلات، فلزات، کالاهای کانتینری و مواد نفتی از مهمترین کالاهایی هست که در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

رضوانی با اشاره به میزان یک میلیون تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد و رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این بندر، خاطرنشان کرد: بندر ویژه اقتصادی امیرآباد رتبه نخست را در بخش تخلیه و بارگیری در بین دیگر بنادر شمال کشور را با سهم  ۵۸ درصدی را از آن خود کرد.

وی با اشاره به سهم ۶۱ درصدی بندر امیرآباد در صادرات کالا در بین دیگر بنادر شمالی کشور، تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲۸ هزار تن کالا در بندر امیرآباد صادر شده که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر ادامه داد: تعداد اسکله‌های این بندر در فاز نهایی ۳۴ پست و ظرفیت نهایی آن نیز ۱۸ میلیون تن در سال است.

وی همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ۲۰ تیرماه سال جاری به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد خبر داد و عنوان کرد: این زمان فرصت مغتنمی جهت معرفی ظرفیت بنادر مازندران به سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا برای صادرات کالا از مقصد مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر است.

در ادامه این بازدید محمد اسلامی، استاندار مازندران، بندر امیرآباد را یک سرمایه ملی و بی‌نظیر در استان دانست و اظهار کرد: این بندر با تمام ظرفیت و پتانسیلی که دارد به تنهایی می‌تواند نقش به‌سزایی در تولید و اشتغال منطقه داشته باشد.

استاندار مازندران امکانات و زیر ساخت‌های مناسب این منطقه را فرصتی جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواند و عنوان کرد: مسئولین مربوطه باید تمام تلاش خود را برای جذب این سرمایه‌گذاران به کار بگیرند.

اسلامی در پایان گفت: همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر، فرصتی مناسب جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های بنادر شمالی جهت افزایش صادرات با مشارکت مسئولین، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و صاحبان کالاست و تمامی مسئولین مرتبط با صادرات در این همایش حضور داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 19 تیر 1397، کدخبر: 727233، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
امیدواریم برنامه های جامعی که برای توسعه اشتغال زایی در این منطقه در نظر گرفته شده سریع تر عملی بشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
متاسفانه با تبدیل بعضب بنادر استان های شمالی به منطقه ازاد سرمایه های تولید کمرنگ تر وتضعیف شده اند
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
بندر امیر اباد باید منطقه ازاد بشه معلوم نیس دارن چیکار مینن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین