پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
به عقیده بسیاری از طلافروشان بازار فعلی به دلیل نوسانات و حباب زیاد، مناسب خرید و فروش نیست بنابراین تاکید کرده‌اند؛ بهتر است مردم در این شرایط اقدام به خرید یا فروش مصنوعات زینتی نکنند.

شعارسال: بسیاری از فعالان صنف طلافروشی براین باورند که تا کنون به اندازه هفته‌های اخیر بازار دچار نوسان نبوده است. همچنین به گفته این افراد نوسانات بیش از حد و حباب قیمتی بالا، بازار را به رکود فرو برده است.

یکی از فعالان این صنف تاکید کرد: نکته جالب توجه این است که در روزهای اوج‌گیری قیمت طلا شاهد هجوم مردم به بازار هستیم اما تاکید می‌کنم که خرید طلا در حال حاضر به ضرر مردم است.

طلافروش دیگری در این بازار اظهار کرد: نگاه مردم به طلا به عنوان کالای امنیتی در برابر شرایط بد اقتصادی است و با توجه به تلاطم‌های اقتصادی کشور، افراد ترجیح می‌دهند سرمایه‌های خود را به این سمت بیاورند اما در بسیاری از روزها بیشتر از این که بازار به مردم جهت دهند، مردم به بازار و افزایش قیمت جهت داده‌اند.

طلا و سکه نخرید ارزان می‌شود

بسیاری از فعالان این بازار از وضعیت قیمت‌ها ناراضی و نگرانند و همگی بر این موضوع تاکید موکد دارند که اگر مردم برای مدتی طلا و سکه نخرند به طور حتم شاهد کاهش محسوس قیمت خواهیم بود.

یکی از طلافروشان گفت: نترسید طلا تمام شدنی نیست. مردم با این حجم از تقاضا فقط بازار را متلاطم می‌کنند که به ضرر خودشان است.

بیشتر فعالان این بازار بر این‌ باورند: بیش از سیاست‌های دولت، مردم در نوسانات قیمت نقش دارند. اگر مدتی میزان تقاضا برای این بازار کاهش یابد شاهد آرامش و ارزانی خواهیم بود.

سکه فروشان: پیش فروش سکه دردی از ما دوا نکرد

برخی از واحدهای این بازار که کار خرید و فروش سکه به طور مشخص را بر عهده دارند درباره طرح پیش فروش سکه و همچنین تحویل آن اظهار کردند: تا کنون که نه طرح پیش فروش و نه عرضه آن دردی از این بازار دوا نکرده و همچنان قیمت‌ها بالا است. در واقع بانک مرکزی به کل این بازار را رها کرده که ای کاش از ابتدا این کار را می‌کرد چرا که دخالت‌های بی‌جا و سیاست‌های یک شبه‌ای که برای طلا و سکه اعمال کرد، نه تنها موثر نبود بلکه بازار را آشفته تر کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین ، تاریخ انتشار: 28تیر1397، کدخبر: 286379: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین