پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: باید همه انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شوند و در صورت کشف، تحت عنوان احتکار با حکم تعزیرات، کالا را توزیع می کنیم.

شعار سال: "محمدرضا خواجویی" امروز ۲۸ تیرماه در نشست خبری با بیان اینکه دولت اقدامات ویژه ای در تنطیم بازار آغاز کرده است، افزود: قوانین مربوط به سال های قبل است و کالاهای اساسی طبق قانون تمرکز وظایف سال ۹۲ به جهاد کشاورزی واگذار شد و مسئولیت تنظیم بازار، قیمت و اعمال نظارت به عهده این نهاد است.


وی با بیان اینکه تنظیم بازار کالاهای دارای اولویت کمتر به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، عنوان کرد: گروه سوم، کالاها و خدمات صنفی است که در حیطه کار ماست و چهار رسته توزیعی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی را شامل می‌شود.

خواجویی تصریح کرد: در واحدهای توزیعی، نحوه نظارت براساس درصد سود و فاکتور است و در تولیدی براساس نرخ پیشنهادی اتحادیه‌ها و در کمیته نرخ گذاری و کمیسیون مصوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت سایر کالاها و خدمات نیز در جلسه تنظیم بازار تعیین می‌شود، بیان کرد: براساس آخرین بخشنامه رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت همه نرخ گذاری‌ها باید مصوبه تنظیم بازار را داشته باشد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هیچ واحد صنفی حق این را ندارد که بخواهد نرخ بزند و افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از پنج برابر نیاز کشور ذخیره کالا وجود دارد و هیچ مشکلی نداریم و برای فصول خاص مانند ماه رمضان که تقاضا بیشتر است، به بازار تزریق می‌شود.

خواجویی درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: شیوه نامه خرید کالا و جذب نیرو در واحدهای تابعه صنعت، معدن و تجارت استان داریم که برای تامین کالا و نیرو ابتدا باید از داخل استان و در صورت عدم وجود در داخل، از خارج از استان تهیه شود.

وی درباره اعلام موجودی انبارها به سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید همه انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شوند و در صورت کشف، تحت عنوان احتکار با حکم تعزیرات، کالا را توزیع می‌کنیم.

خواجویی در پایان اظهار کرد: پیگیری می‌کنیم که کل کالاها و خدمات نرخ گذاری و قیمت اعلام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 28 تیر 97، کد مطلب: 97042815501: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین