پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
این روزها شرایط زندگی به گونه‌ای است که خیلی از افراد جامعه تلاش می‌کنند نقدینگی خود را وارد حوزه پولساز مسکن کنند تا سود بالایی نصییب شان شود. در این میان برخی از پزشکان که از تمکن مالی بالایی برخوردارند با دریافت مجوز مشاور املاک وارد حوزه پولساز معامله و ساخت و ساز در بخش مسکن شده‌اند تا جایی که مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از ورود 400 پزشک به این حوزه خبر می‌دهد. همچنین به گفته وی صنف مشاوران املاک توانسته طرفدارانی نیز در بین روحانیون برای خود دست و پا کند. او می‌گوید:تاکنون 120 روحانی وارد این عرصه شده‌اند.

شعار سال: این روزها شرایط زندگی به گونه‌ای است که خیلی از افراد جامعه تلاش می‌کنند نقدینگی خود را وارد حوزه پولساز مسکن کنند تا سود بالایی نصییب شان شود. در این میان برخی از پزشکان که از تمکن مالی بالایی برخوردارند با دریافت مجوز مشاور املاک وارد حوزه پولساز معامله و ساخت و ساز در بخش مسکن شده‌اند تا جایی که مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از ورود 400 پزشک به این حوزه خبر می‌دهد. همچنین به گفته وی صنف مشاوران املاک توانسته طرفدارانی نیز در بین روحانیون برای خود دست و پا کند. او می‌گوید:تاکنون 120 روحانی وارد این عرصه شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شغل معاملات ملکی درآمدزا‌تر از طبابت است می‌گوید: در حال حاضر درصد بالایی از افرادی که در زمره فعالان صنف مشاوران املاک هستند، دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر هستند. با توجه به اینکه تمایلات و علایق شخصی اولین انگیزه افراد برای ورود به حوزه معاملات املاک است، در واقع می‌توان گفت که دو دسته از افراد خواستار ورود به این حوزه هستند، دسته اول که خود سرمایه‌دار هستند و دسته دوم که علاقه به این شغل دارند.

او می‌گوید: براساس قانون نظام صنفی هر فردی که در مدت معلوم ملکی را اجاره کند می‌تواند جواز فعالیت به عنوان مشاور املاک را دریافت کند.در واقع مشاوران املاک به عنوان اولین صنف قانونمند در کشور شناخته شده‌اند و بر این اساس قانون دلالان و تجارت در این خصوص نوشته شده، به گفته قانون نظام صنفی هر فردی چه زن و چه مرد در هر شغلی و با هر سرمایه‌ای چنانچه حتی به مدت یک سال ملکی در اجاره داشته باشد می‌تواند جواز فعالیت در این حوزه کسب کند.

آیا پزشکان مافیای زمین هستند؟

ورود پزشکان به دنیای نقل و انتقال املاک و انتشار آن در فضای مجازی واکنش‌هایی را به دنبال داشته است برخی از کاربران پرسیده‌اند که اینها همان پزشکان عمومی کم سرمایه هستند یا متخصصان و جراحان سرمایه دار؟ کاربر دیگری هم سؤال کرده راستی حوزه فعالیت این افراد مناطق بالای شهر است یا پایین شهر؟ تمایل به ساخت و ساز دارند یا مافیای خرید و فروش زمین هستند؟رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درپاسخ به این سؤال ها می‌گوید: اطلاعات دقیقی از این‌که پزشکان عمومی یا متخصصان و جراحان به این رشته گرایش دارند، وجود ندارد، اما به‌طور مثال در منطقه میرداماد تهران گروهی از پزشکان با همکاری یکدیگر دفتر مشاور املاک دارند، البته بیشتر پزشکان در مناطق بالای شهر فعالیت می‌کنند و نمی‌توان گفت که حوزه فعالیت آن ها در خرید و فروش آپارتمان است یا زمین. وی می‌افزاید: اینکه گفته می‌شود پزشکان فعال در این حوزه مافیای زمین هستند به هیچ وجه درست نیست، جالب اینجاست که برخی از پزشکان که درآمدهای کلانی هم ندارند فقط از روی علاقه وارد این صنف می‌شوند، هم پزشکان عمومی و هم متخصصان برای ورود به عرصه نقل و انتقال املاک الزاماً نباید درآمد بالایی داشته باشند و از مشخصه‌های ورود به این شغل توان مالی بسیار بالا نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درخصوص فعالیت پزشکان در حوزه املاک در خارج از کشور می‌گوید: بیشتر این افراد در داخل کشور فعالیت می‌کنند زیرا هدف آن ها خدمت‌رسانی به مردم است. در چند سال گذشته افرادی با تحصیلات پایین در این حوزه فعالیت داشتند، به همین خاطر در افکار عمومی به این شغل به عنوان شغلی سطح پایین نگاه می‌شد اما امروز حتی خانم‌های تحصیلکرده هم تمایل به کار در املاک دارند تا جایی که بیش از 400نفر از بنگاه‌داران کشور خانم‌هایی با تحصیلات بالا هستند.

او ادامه می‌دهد: ما از ورود افراد تحصیلکرده، حقوقدانان و همه اشخاصی که تحصیلات دانشگاهی بالا دارند استقبال می‌کنیم چرا که ورود افراد باسواد و با تجربه می‌تواند مشکلات این حوزه را بویژه در زمینه حقوقی کاهش دهد.

خسروی در ادامه با اشاره به اینکه در بیشتر دفاتر معاملات ملکی مهندسان جوان فعالیت دارند می‌گوید: مهندسان با اطلاعات کافی و استدلال‌های منطقی و معلومات بالا در خصوص نقل و انتقالات باعث شده تا مردم در مراجعه به بنگاه‌های املاک راحت تر و با اطمینان بیشتر خرید و فروش کنند خوشبختانه گزارش‌ها نشان می دهد در چند سال گذشته میزان آمار جرائم و تخلفات در این حوزه بسیار کاهش پیدا کرده و می‌توانم به جرأت بگویم که آمار تخلفات نزدیک به صفر می‌شود.

زنان مشاور املاک در مرکز شهر

خسروی درباره فعالیت زنان هم در حوزه املاک می‌گوید: بیش از 400 زن برای فعالیت در حوزه مشاور املاک مجوز گرفته‌اند و همانند آقایان درسطح شهر تهران در همه زمینه‌ها مثل فروش خانه، ویلا، زمین، باغ، ملک، آپارتمان، رهن و اجاره املاک مسکونی فعالیت دارند. وی می‌افزاید: خیلی از این خانم ها با داشتن مدارک دانشگاهی توانسته‌اند اعتبار خوبی بین مردم کسب کنند و نشان دادند که در این زمینه افراد کارآمد و توانمندی هستند البته این هم را اضافه کنم که خانم ها باید برای مشاور املاک حتماً مباشر داشته باشند که این مباشران می‌تواند همسر، برادر، پدر، دایی، عمو و... باشد خسروی در ادامه می‌گوید: بیشتر زنانی که در مشاور املاک فعالیت دارند در مرکز شهر تهران هستند. چراکه به خاطر بافت فرهنگی و اجتماعی مناطق جنوب شهر، کمتر زنی تمایل دارد در این حوزه فعالیت کند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کد مطلب: 475641، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین