پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۶۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
به گفته فعالان، در این روز خبری از خریداران سنگین در بازار نبود و بیشتر معامله گران ترجیح دادند ارز خود را بالای سطح 10 هزار و 500 تومانی عرضه کنند.

شعار سال: برای اولین بار طی یک ماه گذشته، دلار هفته خود را با کاهش قیمت آغاز کرد. روز شنبه، قیمت دلار در معاملات غیررسمی بازار آزاد تا ساعت 4 بعدازظهر به محدوده 10 هزار و 250 تومان عقب نشینی کرد.

به گفته فعالان، در این روز خبری از خریداران سنگین در بازار نبود و بیشتر معامله گران ترجیح دادند ارز خود را بالای سطح 10 هزار و 500 تومانی عرضه کنند.

بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار آخرین بار که هفته را با کاهش قیمت آغاز کرده بود، به تاریخ شنبه 9 تیر باز می گشت؛ برخی فعالان، اخبار امروز مبنی بر تایید سران سه قوه بر سیاست های جدید ارزی و اعلام آن ها در روز دوشنبه از سوی رییس کل بانک مرکزی را مهم ترین عاملی دانستند که خریداران بازار را به عقب نشینی واداشت.

از سوی دیگر، بسیاری دیگر از تحلیل گران باور دارند، قیمت دلار بالای 10 هزار تومان در مقطع کنونی با متغیرهای اقتصاد ایران هم خوانی ندارد و بخش زیادی از آن ناشی از عوامل روانی و قسمت دیگری وابسته به اتخاذ سیاست اشتباه عرضه دلار ارزان از سوی سیاست گذار بوده است.

این دسته باور دارند با تخصیص بهینه ارز در بسته جدید و ورود ارز پتروشیمی ها به بازار قیمت دلار توان آن را دارد که بیشتر در مسیر نزولی قرار بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نیک رو ، تاریخ انتشار 13مرداد 97، کدمطلب: 15965، www.nikru.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین