پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹
استاندار اصفهان گفت: لازم است که همه طرح ها، برنامه ها و اقدام های استان در جهت شفاف سازی امور و آگاه کردن جامعه، پیوست رسانه ای داشته باشد.

شعارسال: محسن مهرعلیزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در عمارت باغ چهلستون، افزود: این موضوع به صورت مکتوب به همه مسئولان دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد تا راه ارتباط با فعالان رسانه ای مشخص شود.

وی ادامه داد: با مجهز شدن طرح ها و برنامه های استان به پیوست رسانه ای، خبرنگاران می توانند بر اساس رسالت خود این ایده ها را نقد و برای اجرا، پایش کنند و مردم سالاری دینی ویژه جمهوری اسلامی تقویت شود.

استاندار اصفهان همچنین خبرنگاری را شغل بسیار حساسی خواند و گفت: خبرنگار باید بتواند با تعهد شغلی و با صداقت و رعایت عدالت به بیان خواسته های مردم و مسئولان بپردازد و خود را از خطر افراد و تفریط حفظ کند.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه لازم است خبرنگاران بیش از پیش در جهت ایجاد همبستگی و وحدت اقدام کنند، افزود: اقدامات اخیر ترامپ نشان می دهد که دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه در کشورمان هستند و مشکل اصلی دولت آقای روحانی یا نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه ایران است.

وی تاکید کرد: رسالت خبرنگاران در این عرصه، گردش آزاد اطلاعات و تقویت وحدت در کشور است.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه نقد خبرنگاران سرمایه‌ای برای اصلاح امور جامعه است، گفت: خبرنگاران با قلم و عکس خود می توانند در دفاع از حقوق شهروندان نقش بسزایی داشته باشند.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه لازم است عرصه و میدان برای فعالیت خبرنگاران فراهم شود تا بتوانند وظیفه دیده‌ بانی خود را انجام دهند، افزود: آنها باید بتوانند به خوبی نقش نظارتی خود را بر رفتارها، کردارها و تصمیم های مدیران ایفا کنند.

وی تصریح کرد: هرچند خبرنگاران باید تلاش کنند که در نقدهای خود به مرز تخریب نزدیک نشوند.

نوروزی با اشاره به نقش خبرنگاران در ایجاد امید در جامعه گفت: شهرداری اصفهان مجوز تردد برای بیش از 100 خبرنگار جهت سهولت در رفت و آمد در نقاط مختلف شهر را صادر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت حدود 350 خبرنگار در این استان گفت: نزدیک به 225 نفر از آنها عضو خانه مطبوعات هستند و این نشان دهنده انسجام میان آنهاست.

حجت الاسلام محمد علی انصاری افزود: 362 مجوز نشریه و خبرگزاری در استان اصفهان صادر شده و این استان دارای 10 روزنامه فعال است.

وی با اشاره به کتاب دانشنامه روزنامه نگاران گفت: مقرر شده بود که این کتاب در سه جلد تدوین شود که جلد اول این کتاب در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و درباره مدیران رسانه‌ها تا قبل از انقلاب بود.

انصاری اضافه کرد: جلد دوم این کتاب نیز درباره مدیران رسانه‌ها بعد انقلاب اسلامی تا سال ۹۵ تدوین شده و جلد سوم درباره خبرنگاران تدوین می شود.

در این مراسم از جلد دوم دانشنامه روزنامه نگاران اصفهان با حضور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان اصفهان رونمایی شد.

17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18مرداد1397، کدخبر: 82995925: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین