پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷
ساماندهی تعطیلات کشور به‌گونه‌ای که نه به تعطیلات رسمی اضافه کند، نه به امور تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و روزهای کاری شاغلان اثرگذار باشد؛ از جمله دغدغه‌هایی است که دولت و مجلس به آن توجه ویژه نشان می‌دهند و به دنبال یک راهکار مناسب هستند.

شعارسال:  پیشنهاد طرح تعطیلات زمستانی و طرح تعطیلات آخر هفته از جمله پیشنهادهایی است که همچنان مورد بررسی قرار گرفته و همچنان به یک نتیجه‌گیری کلی نرسیده است. این در حالی است که بنیاد توسعه گردشگری پایدار با ارائه طرح «ساماندهی تعطیلات رسمی کشور» پیشنهاد جدیدی کمی متفاوت‌تر از آنچه تاکنون در زمینه ساماندهی تعطیلات به آن پرداخته شده مطرح کرده است.

این طرح را غلام‌حیدر ابراهیم بای‌سلامی، رئیس هیات مدیره این بنیاد و عضو شورای عالی میراث‌فرهنگی و گردشگری تخصصی دانسته و با استفاده از اطلاعات و تجربه داخلی و خارجی به یک جمع‌بندی ۳۵ صفحه‌ای رسیده‌ و تقدیم دولت کرده‌اند. این بنیاد چنین طرحی را برای مدیریت بهینه زمان و فرصت‌ها، افزایش کارآیی و بهره‌وری، رفاه اجتماعی و توسعه گردشگری پایدار مورد توجه قرار داده‌است. بای‌سلامی در توضیحات خود به این نکته تاکید دارد که در این طرح بدون افزایش یا کاهش تعطیلات، مناسبت‌های مذهبی و ملی تکریم می‌شود و روزهای کاری مفید نیز افزایش می‌یابد. درنتیجه مدیریت دولت برای اعلام تعطیلات احتمالی به ضرورت‌هایی چون آلودگی هوا و بارندگی بیشتر و آسان‌تر خواهد شد.

در این طرح ساماندهی تعطیلات رسمی بدون افزایش یا کاهش تعطیلات در هر ماه یک تعطیلی حداقل پنج روزه درنظر گرفته شده است. بر همین اساس روز جمعه به‌عنوان تعطیل پایان هفته و روزهای شنبه تا پنج‌شنبه به‌عنوان روز کاری اعلام می‌شود. همچنین حتی الامکان مناسبت‌های مذهبی و ملی در اجرای این قانون به‌عنوان هسته و موضوع اصلی تعطیلات چندروزه در هر ماه مدنظر قرار گرفته است و روزهای شنبه، یکشنبه و پنج‌شنبه در تعطیلات ماهانه منظور خواهد شد تا هماهنگی بیشتری با ایام تعطیلات در سایر کشورها به وجود آید. بنابراین و با توجه به چنین طرحی دولت موظف می‌شود در هر سال به پیوست لایحه بودجه کل کشور جدول تعطیلات ۱۰ سال آتی را با رعایت این قانون تنظیم کند و به مجلس ارائه دهد. این طرح درحالی به دولت ارائه شده که کارشناسان معتقدند ایجاد تعطیلات تجمیع‌شده در هر ماه که مدنظر این طرح نیز است، می‌تواند بار دیگر مشکلاتی را در سفرهای داخلی ایجاد کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 21مرداد1397، کدخبر: 3425754: donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین