پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشریح تصمیم نهایی آموزش و پرورش برای اجرای تعطیلات زمستانی در سال جاری، هرگونه حذف روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت را مردود و از این روز به عنوان یک روز مهم گردشگری ایران یاد کرد.

شعارسال:معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشریح تصمیم نهایی آموزش و پرورش برای اجرای تعطیلات زمستانی در سال جاری، هرگونه حذف روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت را مردود و از این روز به عنوان یک روز مهم گردشگری ایران یاد کرد.

علی‌اصغر مونسان در مراسم رونمایی از نقش برجسته سرباز هخامنشی تخت جمشید استردادی از آمریکا درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای حذف روز 13 فروردین (روز طبیعت) اظهار داشت: بنده در این مورد به طور دقیق چیز خاصی نشنیده‌ام ولی این را می‌توانم عنوان کنم که روز 13 فروردین به عنوان روز طبیعت یکی از مهمترین روزهای گردشگری و محیط زیست ایران است و متعاقبا امیدواریم نمایندگان مجلس نیز بر ضرورت حفظ این روز مهم در تقویم کشور تدابیر لازم را بیندیشند.

تعطیلات زمستانی در گرو یک تصمیم آموزش و پرورش

مونسان همچنین درباره سرنوشت تعطیلات زمستانی در سال جاری عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش در این باره مصاحبه کرده است و به بنده عرض کرد که با موضوع کاملا موافق هستند زیرا تعطیلات زمستانی موجب نشاط دانش‌آموزان می‌شود و از طرفی موجب کاهش آلودگی در برخی شهرها خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اما مسئله‌ای که وزیر آموزش و پرورش به آن تاکید داشت این است که نهایی شدن تعطیلات زمستانی در شورای عالی این وزارتخانه نهایی شود و یا بر اساس مصوبه‌ای به مجلس ارسال شود ولی در مجموع دنبال این مسئله هستیم که کدام راه به صورت کوتاه‌تر برای اجرای تعطیلات زمستانی طی شود که متعاقبا حمایت قابل توجهی از سوی نمایندگان مجلس برای این طرح وجود دارد.

سهم میراث فرهنگی از عوارض 220 هزار تا 440 هزار تومانی خروج از کشور فقط 17 هزار تومان است

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سهم عوارض خروج از کشور که قرار بود به سازمان میراث‌ فرهنگی و گردشگری تعلق گیرد گفت: این سهم از خروج 220 هزار تومان تا 440 هزار تومان برای سازمان فقط 17 هزار تومان است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بسته‌های حمایتی از آژانس‌های مسافری و هتل‌داران عنوان کرد: در این مقوله آژانس‌های مسافری و هتل‌داران یک اختلاف دیدگاه دارند و آن این است که هتل‌داران می‌خواهند از مسافران خارجی بر اساس نرخ ارز نهایی پول بگیرند ولی آژانس‌های مسافری کاملا برعکس این است. بنابراین برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود.

مونسان درباره دستورالعمل جدید وزارت کشور جهت واگذاری بناهای تاریخی نیز بیان داشت: در این باره نیز در حال تهیه پیش‌نویس جدیدی هستیم تا به هیئت دولت ارسال شود تا برای این امر نیز تدبیری بیندیشیم.

وی همچنین با تشریح چگونگی استرداد نقش برجسته سرباز هخامنشی تخت جمشید از آمریکا بیان کرد: قطعات دیگری نیز وجود دارد که در حال پیگیری هستیم و انشاءالله با تلاش مرکز خدمات حقوقی ریاست جمهوری بتوانیم این آثار را به ایران بازگردانیم که در آینده خبرهای خوبی در این باره ارائه خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره جانمایی نهایی این نقش برجسته سرباز هخامنشی خاطر نشان کرد: این نقش برجسته استردادی از آمریکا انشاءالله در تخت جمشید و در همان محل اصلی خود نصب خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار15مهر97، کدخبر: 1846571،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
نمیشه که یه تعطیلات همیشگی رو حذف کنند یه جای دیگه جبران کنند که.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین