پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه‌ریزی برای ایجاد دو هزار قطب بوم‌گردی در کشور خبر داد.

شعار سال: علی اصغر مونسان صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل افزود: از این تعداد تاکنون ۶۰۰ منطقه و قطب بوم گردی در کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه با تحقق این قطب ها ۱۶ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود، تصرح کرد: روستائیان می توانند با هزینه اندک منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند و برای این طرح از وام های با نرخ شش درصد در قالب اشتغال روستایی حمایت می شوند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد که دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت کامل دارد و برای طرح های گردشگری از محل صندوق توسعه ملی، بدون وجود هیچ سقف و محدودیتی تسهیلات با نرخ حداکثر ۱۴ درصد پرداخت می شود.

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای بهره مندی از این تسهیلات، به بحث گردشگری در استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: برای تداوم رونق گردشگری در فصول سرد سال طرح تعطیلات زمستانی را در کشور پیشنهاد دادیم که استان اردبیل با اجرای طرح های عمرانی مهم مانند توسعه پیست های اسکی در این زمینه پیشگام است.

مونسان با بیان اینکه به پیشنهاد استاندار اردبیل طی دو سال آینده این استان به عنوان پایلوت گردشگری در شمالغرب کشور مطرح خواهد بود، اضافه کرد: هم اکنون فرصت استثنائی برای توسعه گردشگری و صنایع دستی در این استان فراهم شده است.

وی از تخصیص اعتبارات لازم در زمینه مرمت آثار تاریخی و بخش صنایع دستی خبر داد و بیان داشت: اعتبارات لازم برای حفظ و مرمت آثار تاریخی استان از جمله شهریئری، بازار اردبیل و بقعه کلخوران را از محل اعتبارات سازمان و پایگاه جهانی تامین می کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ایجاد نمایشگاه و فروشگاه های دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی را ایده مطلوبی برشمرد و یادآور شد: استان اردبیل قصد دارد این ایده را عملی سازد و سازمان میراث فرهنگی کشور برای تحقق آن پنج میلیارد تومان اختصاص داده تا با مشارکت استانداری اردبیل این طرح امسال عملیاتی شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کد مطلب: 4357548، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
این کار باعث توسعه گردشگری در این مناطق میشه و اشتغال زایی بیشتری رو به همراه داره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین