پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
در این فصل از سال که در همه نقاط کشور هوا سرد است، سواحل جنوبی ایران در استان بوشهر دارای آب و هوایی مطبوع است که فرصت مناسبی برای سفرهای زمستانی فراهم می‌کند.

شعار سالدر سال‌های اخیر گردشگری و سفر به یکی از برنامه‌های زندگی مردم ایران اضافه شده است، مردم از هر فرصتی برای سفر استفاده می‌کنند و به ویژه در چند روز تعطیلی پیاپی شاهد سفرهای متعدد هستیم.

ایران یک سرزمین چهار فصل است و در همه فصول سال شاهد آب و هوای متفاوتی در نقاط مختلف کشور هستیم، برخی نقاط را برف سفیدپوش کرده و در برخی نقاط هوا مطلوب و آفتابی است.

نقاط مختلف ایران داری آب و هوای متفاوتی هستند که این آب و هوای متفاوت و طبیعت متنوع باعث می‌شود همیشه زمان و فرصت برای انجام سفر فراهم باشد.

بهار در زمستان بوشهر

در حالی که این روزها بسیاری از نقاط کشور دمای نزدیک به صفر را تجربه می‌کنند و سرما و برف بسیاری از مناطق کشور را در بر گرفته است، استان بوشهر دارای آب و هوای بهاری است.

بسیاری از مراکز استان‌های کشور امروز دارای دمای تک رقمی بوده‌اند ولی بوشهر با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و آسمانی آفتابی بهترین وضعیت آب و هوایی و مطلوب‌ترین دما را داشته است.

پاییز و زمستان در همه نقاط کشور باعث زرد شدن و خشک شدن درختان و گیاهان می‌شود ولی این وضعیت آب و هوایی بوشهر و بارش باران باعث شده تا شاهد سبز شدن طبیعت در استان بوشهر باشیم.

فرصتی مناسب برای سفرهای زمستانی

استان بوشهر در جنوب ایران و در همسایگی خلیج فارس دارای جاذبه‌های گردشگری مناسبی است که مهمترین جاذبه گردشگری در این استان را می‌توان همین سواحل طولانی خلیج فارس عنوان کرد.

استان بوشهر در زمستان هم به دلیل دما و آفتاب مناسب، بستر مناسبی برای گذران تعطیلات و تفریح استدر زمستان این استان به علت برخورداری از وضعیت دما و آفتاب مناسب می‌تواند فرصت خوبی برای حضور گردشگران باشد که البته باید تعطیلات چند روزه برای این سفرها فراهم شود.

توزیع نامناسب تعطیلات در کشور باعث شده تا سفرها محدود به ایام نوروز و فصل تابستان شود که با انجام تغییراتی در زمان تعطیلات می‌توان فرصت خوبی برای انجام سفرهای زمستانی ایجاد کرد.

بوشهر بهترین مقصد سفرهای زمستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو باخبرنگار مهراظهار داشت: بیشترین میزان حضور گردشگران در استان بوشهر مربوط به ایام نوروز است که جمعیتی چندین برابر جمعیت استان بوشهر طی چند روز وارد استان می‌شوند.

این روزها آب‌وهوای استان بوشهر بهاری و فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران در استان استناصر امیرزاده با بیان اینکه این روزها آب‌وهوای استان بوشهر بهاری و فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران در استان است، ادامه داد: استان بوشهر در حدود هشت ماه از سال دارای شرایط آب و هوایی مناسب برای انجام سفر است.

وی اضافه کرد: این روزها بسیاری از نقاط کشور با کاهش دما روبرو شده و برخی مناطق نیز سفیدپوش است ولی استان بوشهر آسمان آفتابی و دمای ایده‌آلی دارد که فرصت خوبی برای گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: درصورتی‌که فرصت‌های یک‌هفته‌ای هم برای سفرهای زمستانی وجود داشته باشد، استان بوشهر می‌تواند مقصد بسیاری از سفرها در این فصل باشد.

وی از توسعه گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در استان بوشهر یاد کرد و افزود: توسعه اقامت‌های بوم‌گردی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را با جدیت دنبال می‌کنیم و در نقاط مختلف استان این اقامتگاه‌ها ایجاد شده است.

امیرزاده تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری است که از جمله می‌توان به ساحل و دریا، آثار و ابنیه تاریخی، نخلستان‌ها و رودخانه‌ها، خلیج نایبند، پارس جنوبی، سیراف، بافت تاریخی بوشهر، جزایر استان و . . . اشاره کرد.

وی تأکید کرد: مردم نقاط مختلف استان بوشهر مردمی مهمان‌نواز هستند و قطعاً هم‌وطنان از سفر به استان راضی خواهند بود؛ به‌ویژه در این فصل که در فصل زمستان کشور هوای بهاری را در استان داریم.

راه‌های سفر به بوشهر

استان بوشهر در همسایگی استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که از همه این استان‌ها مسیرهای هموار و مناسبی برای سفر به استان بوشهر وجود دارد.

خوزستان در شمال غربی استان بوشهر قرار دارد که مسیرهایی از بهبهان و هندیجان در استان خوزستان به شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر متصل می‌شود و این مسیر می‌تواند مسیر حضور اهالی استان‌های غربی کشور در استان بوشهر باشد.

استان کهگیلویه و بویر احمد نیز چندین مسیر به استان بوشهر دارد که مسیر یاسوج به برازجان به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی استان بوشهر با مرکز کشور محسوب می‌شود.

فارس هم در همسایگی استان بوشهر است و یکی از بیشترین ترددها به استان بوشهر از مسیر شیراز به کازرون به برازجان و بالعکس انجام می‌شود.

استان بوشهر از جنوب نیز از طریق شهرستان عسلویه به شهرستان پارسیان در استان هرمزگان متصل می‌شود و این مسیر برای ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی با استان بوشهر مناسب است.

اغلب مسیرهای یاد شده به صورت بزرگراه و یا جاده‌های اصلی هستند که از ایمنی بالایی برای تردد برخوردار هستند.

بوشهر تا اهواز ۴۴۰ کیلومتر، بوشهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر، بوشهر تا یاسوج ۳۰۰ کیلومتر و تا بندرعباس ۷۲۶ کیلومتر فاصله دارد و فاصله بوشهر تا تهران ۱۰۵۰ کیلومتر است.

استان بوشهر هنوز به خط ریلی کشور متصل نشده ولی با داشتن پنج فرودگاه دارای ظرفیت بسیار خوبی برای انجام سفرهای هوایی است.

سفرهای دریایی نیز با توجه به وجود بنادر مختلف در استان یکی از ظرفیت‌ها است که البته فعلا مسیرهای دریایی محدود به تردد به جزایر استان از جمله خارگ است.

سواحل زیبای بوشهر

ساحل و دریا از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در استان بوشهر هستند که داشتن بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی فرصتی استثنایی برای سفر به این استان است.

شهرها و روستاهای مختلفی در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس قرار دارند که اقدامات خوبی در زمینه ساحل‌سازی انجام شده و فرصت خوبی برای مردم نقاط مختلف کشور در این منطقه فراهم است.

نخلستان‌های استان بوشهر به ویژه در منطقه آب‌پخش یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هستند که این نخل‌ها در مجاورت نهرهای آب و دشت‌های سرسبز مکانی مناسب برای عاشقان و دوست‌داران طبیعت است. هر چند محصول عمده منطقه آب‌پخش خرما است ولی از دیگر محصولات این منطقه می‌توان انواع مرکبات خصوصا لیموترش، لیموشیرین، انار، انجیر، انگور و ... را نام برد.

جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله اماکن تاریخی استان بوشهر مثل سیراف و بافت قدیم بوشهر و . . . نیز پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور خواهد بود.

جنوب استان بوشهر میزبان تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی است که گردشگران و علاقمندان به توریسم صنعتی نیز می‌توانند در این منطقه به بازدید از این تاسیسات بپردازند.

در جنوب استان بوشهر جاذبه‌های گردشگری دیگری غیر از صنعت وجود دارد که می‌توان به خلیج نایبند، کوه نمک جاشک و سواحل زیبای آن اشاره کردالبته در جنوب استان بوشهر جاذبه‌های گردشگری دیگری غیر از صنعت وجود دارد که می‌توان به خلیج نایبند، کوه نمک جاشک و سواحل زیبای آن اشاره کرد. آب و هوای مناسب، دریا، ساحل زیبا، جنگل های حرا، پارک ملی نایبند، پتروشیمی ها و فازهای پارس‌جنوبی، پارک‌های شهر نخل تقی، عسلویه و چاه مبارک، بازارهای خرید عسلویه، چشمه ها و سدهای آب شهرستان بخشی از ویژگی های ممتاز این شهرستان جنوبی استان بوشهر است که آماده میزبانی از مهمانان و گردشگران است.

بازارهای اجناس خارجی نیز در همه مناطق ساحلی استان بوشهر همواره میزبان خیل عظیم گردشگرانی است که در سفرهای خود همیشه نگاهی به حضور در بازار و خرید اقلام مورد نیاز خود دارند.

گناوه، دیلم، دلوار، دیر، کنگان، عسلویه و . . . دارای جذابیت‌های بالایی برای دوست‌داران بازار اجناس خارجی و وارداتی هستند.

ظرفیت‌های بالای گردشگری بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو باخبرنگار مهراظهار داشت: استان بوشهر در حوزه گردشگری دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی است که در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری در استان بوشهر داشته‌ایم.

محمد حسن باستی به ساخت دهکده گردشگری ساحلی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استقبال خیلی خوبی از دهکده گردشگری بوشهر صورت گرفته است و تلاش داریم تا فازهای جدید این دهکده نیز اجرایی شود.

وی بیان کرد: در حوزه راه‌های استان اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است و همه نقاط استان از طریق بزرگراه به هم متصل است که این موضوع زمینه افزایش ایمنی راه‌ها و امنیت خاطر بیشتر گردشگران را فراهم می‌سازد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از نیازهای گردشگران اقامت‌های گردشگری است که در این راستا نیز پیگیری‌های خوبی داشته‌ایم و با مشارکت بخش خصوصی طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حضور گردشگران در استان بوشهر مربوط به ایام نوروز است، افزود: در فصل زمستان نیز این فرصت برای گردشگران وجود دارد که از ظرفیت‌های گردشگری استان و آب و هوای مطلوب استان بهره ببرند.

بنابراین گزارش، استان بوشهر با همه جاذبه‌های خود آماده میزبانی از گردشگران از جای‌جای کشورمان است، تعطیلات آخر هفته فرصت مناسب برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای کوتاه و بهره‌مندی از این جاذبه‌ها است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 7دی 96، کدمطلب:4184255، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
زیبا ترین سواحل ایران برای جنوب ایران است ، نوروز فرصت مناسبی برای سفر به این مناطق است
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
آب و هوای معتدلی که ما در جنوب کشور شاهد هستیم بسیار موقتی است ؛ بهترین زمان برای سفر به همین مناطق اواخر اسفند و اوایل بهار است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین