پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
شهر آبپخش بعنوان «نگین سبز استان» یکی از سرسبز ترین شهرهای استان بوشهر در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد و در ایام تعطیلات نوروزی صدها هزار مسافر نوروزی از این شهرستان بازدید می‌کنند.

شعارسال: شهر آبپخش بعنوان «نگین سبز استان» یکی از سرسبز ترین شهرهای استان بوشهر در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد و در ایام تعطیلات نوروزی صدها هزار مسافر نوروزی از این شهرستان بازدید می‌کنند.

 «آبپخش» جلوه‌ای زیبا از طبیعت دلبرانه استان بوشهر

 «شهر آبپخش» یکی از خوش آب و هوا و سرسبز ترین شهرهای استان بوشهر است که در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد و در ایام تعطیلات نوروزی صدها هزار مسافر نوروزی از این شهرستان بازدید می‌کنند.

آبپخش؛ نگین سبز استان بوشهر

مسافرانی که قصد دارند از طرف بوشهر و برازجان عازم شهرستان‌های گناوه، دیلم و همچنین استان خوزستان شوند، از شهر آبپخش بعنوان «نگین سبز» استان بوشهر گذر خواهند کرد. نخلستان‌های سربه فلک کشیده ورودی شهر، کانال‌های آبیاری پر آب، بزرگترین پارک گردشگری استان، بخشی از زیبایی‌های شهر آبپخش است که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند.

قدیمی‌ترین شبکه آبیاری کشور

آبپخش با وجود 20 شبکه آبیاری و زهکشی، بعنوان قدیمی‌ترین شبکه آبیاری کشور محسوب می‌شود که در سال 1320 ساخته شد و هنوز نیز استفاده دارد. کانال‌های آبیاری متعدد شهر و وجود زمین‌های حاصلخیز، این منطقه را به قطب کشاورزی استان بوشهر تبدیل کرده، طبیعتی جذاب فراهم نموده‌است که اغلب گردشگران در کنار این کانال‌ها اوقات خوشی را سپری می‌کنند.

وجود نخلستان‌های سرسبز

برداشت سالانه بیش از 60 هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهر، باعث شده است که آبپخش 35 درصد خرمای استان بوشهر را به خود اختصاص دهد و یکی از قطب‌های تولید خرمای ایران در دشتستان واقع شود.قاز نخلستان‌های اطراف این شهر انواع مختلفی از خرما برداشت می‌شود. از مهمترین نمونه‌های محصول خرما می‌توان به کبکاب، برهی، بریمی، شیخالی، محبوبی، حاج باقری، قندی، شکری و گنتار اشاره کرد. و یکی از قطب های تولید خرمای ایران در دشتستان واقع است. جایی که این نخلستان ها از رودهای دالکی و شاپور تغذیه می کنند.

پنیر درخت نخل

در میانه تنه نخل مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است و «پنیر نخل» نامیده می‌شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است. در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را که تارونه نام دارد، می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمان‌گر دردهای معده است. عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.

«پنیر نخل» سوغات لذیذی که از دل نخل بیرون می آید و بسیار مقوی است. مسافران در کنار نخل های بلند و سرسبز آبپخش توقف می کنند تا هم استراحتی کنند و هم سوغات زمستانی آبپخش را خریده باشند.

بزرگترین پارک گردشگری استان بوشهر

وجود پارک خضرا که به عنوان بزرگترین پارک گردشگری استان بوشهر شناخته می‌شود محل مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی است. برپایی چادرهای اقامت مسافران نوروزی در این پارک تعداد زیادی از مسافران نوروزی را در این پارک بزرگ سکنی می‌دهد.

این پارک دارای فضای سبز بسیار گسترده و وسیع در کنار درختان سرسبزی است که دارای سایه مناسبی برای استراحت مسافران است. شهربازی بخش دیگری از این پارک بزرگ گردشگری است.

در پایان توصیه می‌شود که به همراه خانواده در گذر از شهرهای این استان، حتما ساعاتی را در کنار این نخلستان‌های زیبا و سر به فلک کشیده شهر آبپخش توقف کنید و از مناظر طبیعی این شهر لذت ببرید.



سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار : 12فروردین 98، کد خبر13980112000605 :www.farsnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین