پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
شهرستان گچساران در منطقه گرمسیر قشلاقی واقع شده‌ و دارای دو نوع آب و هوای معتدل-خشک در نیمه شرقی و گرمسیری- خشک در نیمه غربی است. راه اصلی استان خوزستان (اهواز) به استان فارس (شیراز) از این شهرستان می‌گذرد. این شهرستان زیبایی های بکر و بی نظیری دارد.

شعار سال: شهرستان گچساران در منطقه گرمسیر قشلاقی واقع شده‌ و دارای دو نوع آب و هوای معتدل-خشک در نیمه شرقی و گرمسیری- خشک در نیمه غربی استراه اصلی استان خوزستان (اهواز) به استان فارس (شیراز) از این شهرستان می‌گذرد و قشلاق عشایر «بویراحمد» و «قشقایی» نیز در آن قرار دارد.

ناحیه گچساران در منتهی‌الیه مناطق نفت‌خیز ایران قرار گرفته‌ است منطقه نفتی گچساران از نواحی قدیمی و مشهور صنعت نفت ایران به شمار می‌آیدرودخانه زهره مهم‌ترین رودخانه شهرستان است و در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب دوگنبدان جاری است. رودخانه باشت از کوه خامی و دره تنگ شیر سرچشمه می‌گیرد.

رودخانه خربل یکی دیگر از رودخانه‌های شهرستان است که در جنوب شرقی دوگنبدان جاری است و پس از طی مسافتی به رودخانه زهره می‌پیوندداما آنچه در این روزهای بهاری چشمان بینندگان را به خود خیره می کندگلشنی است که طبیعت در شهرستان گچساران نقاشی کرده است تا چشمان هر بیننده را به خود معطوف کند.

تصاویر چشم نوازطبیعت در گچساران رادر زیر مشاهده می کنید:



سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1398 ، کد مطلب: 117969، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین