پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
واگذاری پارک جنگلی یاسوج که می تواند بیشتر از همه سود و منفعتش به کام وزارت نفت باشد،اما سئوال اساسی و مهم اینجاست که آیا حضور وزارت نفت در این پروژه عظیم سرمایه گذاری، تبلیغاتی است و اگر تبلیغی نیست مسئولان وزارت و حتی نماینده بویراحمد و دنا چرا به دنبال ایجاد آن با رایزنی های متعدد نیستند.
شعار سال:واگذاری پارک جنگلی یاسوج که می تواند بیشتر از همه سود و منفعتش به کام وزارت نفت باشد،اما سئوال اساسی و مهم اینجاست که آیا حضور وزارت نفت در این پروژه عظیم سرمایه گذاری، تبلیغاتی است و اگر تبلیغی نیست مسئولان وزارت و حتی نماینده بویراحمد و دنا چرا به دنبال ایجاد آن با رایزنی های متعدد نیستند.

پارک جنگلی یاسوج ملقب به بام یاسوج، پارکی زیبا با جاذبه های طبیعی و بزرگترین پارک طبیعی جنوب کشور، که همه از آن به عنوان الماس پایتخت طبیعت ایران یاد می کنند.

نامهربانی ادامه دار به بام یاسوج

پارک جنگلی که در سالهای اخیر دچار حاشیه های زیادی بوده و حتی کاربران فضای مجازی با ترند کردن هشتگ بام یاسوج به این مکان دل انگیز جانی دوباه بخشیدند امروز همچنان در اما و اگر ها در رابطه با سرمایه گذاری و آراسته شدن قرار دارد.

این پارک زیبا که مشرف به شهر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمدبوده و مأمن هشت شهید گمنام دفاع مقدس نیز هست، امروز در بلاتکلیفی واگذاری به وزارت نفت برای ایجاد اماکن تفریحی و گردشگری است.

پارک جنگلی که از بدو تأسیس تاکنون از زمان آخرین استاندار دولت اصلاحات با ماجراهای زیادی روبه رو شده و هرروز یک مدیر برای آن نقشه های جدید تراشیده است، همچنان در بین یک دوراهی و آن هم ایجاد مکانهای گردشگری و تفریحی برای مردم قرار دارد.

دوئل ادامه دار نماینده بویراحمد و مخالفان سرمایه گذاری وزارت نفت

آخرین روند سرمایه گذاری و واگذاری قسمت هایی از پارک 180هکتاری جنگلی یاسوج به دوسال گذشته و واگذاری آن به وزارت نفت برای ایجاد کمپ های گردشگری، احداث شهربازی، هتل های گردشگری، پارک سازی و دیگر مکان های توریستی برمی گردد،ماجرایی که در همان اوایل، اعتراض برخی از کارشناسان را در برداشت و برخی دیگر از موافقان، اعتراض معترضین به این پروژه را سهم خواهی قلمداد می کردند.
پارک جنگلی همچنان در غربت ولی آماده شانتاژ تبلیغاتی
موضوع سرمایه گذاری وزارت نفت در بام یاسوج در زمان استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد رنگ و لعابی دیگر گرفت و نماینده فعلی بویراحمد و دنا که به دنبال یک کار کاریزماتیک برای حوزه انتخابیه خود بود بدون توجه اساسی به مسائل زیست محیطی موافقت خود برای این طرح را بازگو کرد و خواهان تسریع در عملیات اجرای آن از سوی وزارت نفت و مسئولان اجرایی شد.

زارعی که به به زعم برخی از سیاسیون و مردم به دنبال ربودن گوی سبقت از دیگر نمایندگان استان و نشاندن تیر خود به هدف برای انتخابات آینده  بود؛ اجرای این پروژه در بام یاسوج را یک سرمایه گذاری مهم ،رونق گردشگری و حتی ایجاد اشتغال در پایتخت طبیعت ایران می دانست.

مخالفان زارعی در سمت دیگر رینگ مبارزه برای ایجاد این سرمایه گذاری در پارک جنگلی، احداث این پروژه را نابودی فضای زیبای طبیعی پارک جنگلی، به یغما رفتن این تفرجگاه و ملک شخصی شدن آن برای وزارت نفت دانسته و از سویی نیز با حمله به زارعی ایجاد اشتغال 3هزار نفر و توسعه اقتصادی در مرکز استان  را یک خواب خیالی فرض می کردند.

این موضوع که با پروسه های زیادی هم از سوی موافقان طرح و هم از سوی مخالفان طرح دنبال می شد، در آخر با ربودن گوی سفید رنگ زارعی و موافقت این پروژه از سوی برخی مراجع ذیصلاح به آخرین روند های خود رسید.
پارک جنگلی همچنان در غربت ولی آماده شانتاژ تبلیغاتی
در اولین روزهای صدارت کلانتری بر مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد روزنه های امید زارعی برای اجرای این پروژه رنگ و رویی دوباره گرفت و با حضور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت کشاورزی و معاون وزیر، جلسه ای با حضور نمایندگان استان و استاندار و مسئولان اجرایی برای این سرمایه گذاری وزارت نفت در پارک بزرگ جنگلی یاسوج برگزار شد.

زارعی که در این میدان خود را فرد برتر در اجرای این پروژه می دید ایجاد سرمایه گذاری، برون رفت پارک جنگلی از دل مردگی و حتی زیبا سازی محیطی و ایجاد کمپ های گردشگری و پارک های تفریحی برای مردم را از مهمترین دلایل اجرای آن دانست.

پایان ماجرای وزارت یافت و بازی در وقت های اضافه

اما روال و سمت و سوی این جلسه بر وفق مراد زارعی نبود و معاون وزیر در اولین جملات خود  مخالفت جدی خود با اجرای این پروژه را اعلام کرد و گفت هرکجا در جنگلی سرمایه گذاری صورت گرفته تنها نابودی طبیعت عاید مردم شده و مخالفت جدی خود با اجرای این سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج را اعلام کرد.

موضوعی که با واکنش صریح رسانه ها روبه رو شد و رسانه خبر از ناکامی وزارت نفت و زارعی در اجرای سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج دادند.
پارک جنگلی همچنان در غربت ولی آماده شانتاژ تبلیغاتی
 اما این پایان ماجرا نبود و امروز خبرهایی دیگر هنوز به گوش می رسد و آن هم تلاش های نماینده بویراحمد و دنا برای اجرای این سرمایه گذاری در پایتخت طبیعت ایران است.

بازی تبلیغاتی برای سود و منفعت

پروژه ای که می تواند بیشتر از همه سود و منفعتش به کام وزارت نفت  باشد،اما سئوال اساسی و مهم اینجاست که آیا حضور وزارت نفت در این پروژه عظیم سرمایه گذاری، تبلیغاتی است و اگر تبلیغی نیست مسئولان وزارت و حتی نماینده بویراحمد و دنا چرا به دنبال ایجاد آن با رایزنی های متعدد نیستند.

سئوالهای گوناگونی که امروز بیشتر از همه دوستداران این جاذبه زیبای گردشگری را نگران کرده، بهاء ندادن به آن و ایجاد نکردن بستر های گردشگری در آن است که در اما و اگر مسئولان و شانتاژ های آن جامانده است و هر روز این تفرجگاه را غریبه تر از همیشه کرده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:29مهر1398،کد خبر:138755،sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین