پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
آلودگی کارخانه شن و ماسه در کهکیلویه و بویر احمد پای دستگاه قضا را به روستای دلی بجک سپیدار باز کرد.

شعار سال: در پی درخواست اهالی دلی بجک سپیدار از دستگاه قضایی استان و دستور رئیس کل دادگستری استان، حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان حضورا در روستای مزبور حاضر و مشکلات مردم را استماع کرد.

حسنی در این بازدید از محل ماسه شویی و معدن ماسه کوهی متصل به روستا که الودگی زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از چشمه شمال روستا که به مواد نفتی و روغن سوخته آلوده شده است از منازل اهالی که به دلیل وقوع لرزه های ناشی از انفجار معدن سنگ متصل به روستا ترک خورده اند از نزدیک بازدید کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به اهالی روستا، قول داد به صورت ویژه موضوع سلامتی مردم و الودگی زیست محیطی این دو طرح ماسه شویی الاینده اطراف روستا را که علاوه بر بحث الایندگی جان اهالی را هم به خاطر انفجار های معدنی، در معرض خطر قرار داده است بنا به وظیفه اجتماعی این معاونت پی گیری نماید.

حسنی با دیدن رای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر مخالف زیست محیطی بودن جانمایی این ماسه شویی ها، گفت: نهادهای متولی باید قبل از اعطای هر گونه مجوز، سلامتی و ارامش مردم را مد نظر قرار داده و از صدور پروانه های بهره برداری، بدون رعایت قوانین و ایین نامه های زیست محیطی و فاصله گذاری از اماکن مسکونی اجتناب کنند، زیرا وقتی یک سرمایه گذار سرمایه خود را در چنین جاهایی به کار می گیرد،تعطیلی یا جابجایی این طرحها هزینه های زیادی را اعم از مادی و معنوی بر مردم و دولت و خود سرمایه گذاران تحمیل می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگزفته از سایت صبح زاگرس، کد خبر:278121، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1399، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین