پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
بازگشایی جاده دسترسی سد شاه قاسم و ورودی این سد عملا پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شده و روزانه با جان انسان های زیادی بازی می شود.

شعار سال: شروع فصل مسافرت‌ها و حضور گردشگران جنوب و مرکز کشور در سرزمین ۴ فصل کهگیلویه و بویراحمدیاداور محرومیت و نبود زیر ساخت‌های گردشگری مناسب در تفرجگاه‌ها و اقامتگاه‌های گرشگری استان است.

اگر چه کهگیلویه و بویراحمد سرشار از نعمات خدادای از جمله نفت ، آب، مواهب طبیعی مناسب ،تنوع اقلیمی، فرهنگی، قومی و مذهبی بسیاری است اما متاسفانه  نبود زیر ساخت های مناسب باعث شده است تامردم این استان با بیکاری و اقتصادی ضعیف دست و پنجه نرم کنند.

سد شاه قاسم یکی از سدهای زیبا و دل انگیز کهگیلویه و بویراحمد است که در زمان های مختلف شاهد حضور مردم استان و مسافرانی از سایر استان های کشور است اما متاسفانه عدم زیر ساخت های گردشگری مناسب ، جاده دسترسی ، آلاچیق ، سرویس بهداشتی،آبخوری مناسب و وانباشت زباله های فراوان با وجود جاذبه های طبیعی به منظورجذب گردشگر، ضعیف و رها شده توسط مسئولان است .

گردشگری فرصتی منحصر به فرد در کهگیلویه و بویراحمد است که با فراهم شدن زیر ساخت ها می تواند محوری برای توسعه و اشتغالزایی باشد در صورتی که به جد می توان گفت مسئولان  با فرصت سوزی در این منطقه بکر توسعه را در زیرآب سد شاه قاسم غرق کرده اند.

اما با وجود همه اینها موضوع دیگری که باعث شد تا این رسانه آن را در بوته نقد قرار دهد مسئله کرونا و عدم تمکین مسئولان به پروتکل های بهداشتی در تعطیلات عید سعید فطر است .

بهترین شیوه برای قطع زنجیره انتقال بیماری در خانه ماندن است اما به واسطه تعطیلات چند روزه عید سعید فطر و گرمای شدید جنوب کشور، کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج فرصتی ناب برای گردشگری است .

حال که کرونا جنگی تن به تن را در همه حوزه ها با سلامت مردم آغاز کرده است مسئولان با اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد وسیله نقلیه و حضور افراد در تفرجگاه‌ها و طبیعت  بدنبال جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای گذشته تاکید کرد : برای حفظ سلامت شهروندان مجبور شدیم محدودیت تردد و انسداد در برخی محورها به ویژه محورهای اصلی استان ایجاد کنیم .

کلانتری تصریح کرد: براساس مصوبات قبلی در ستاد مقابله با کرونا در استان از آنجایی که هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز گردشگری و توریستی و اماکن آموزشی از پذیرش هرگونه مسافری خودداری می کنند بنابراین از پذیرش خودروهایی که سرنشین آن‌ها غیربومی بوده و دارای پلاک مربوط به استانهای درگیر کروناست، ممانعت می شود.

بر اساس گزارش های دریافتی از شهروند خبرنگار این پایگاه خبری ؛ برخی مسافران از استان های جنوبی کشور در منطقه گردشگری سد شاه قاسم حضور دارند؛ موضوعی که نشان می دهد مردم به هشدارهای داده شده از سوی مسئولان توجهی نداشته و وضعیت قرمز استان خوزستان برای مسئولان استانی مهم نیست.

 لذا این انتظار از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص استاندار وجود دارد که هر چه سریعتر در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای عدم ورود مسافر به استان و این منطقه گردشگری  ( سد شاه قاسم ) چاره بیندیشند و تا شرایط بحرانی نشده است این مساله را کنترل کنند.

---
---
---
---
---
---

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 3    خرداد    99، کد خبر:    158398، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین