پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
یکی از نقاط مهم و با تصادفات زیاد جاده ای برون شهری استان در 25کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان در منطقه ای به نام تلگاه قرار دارد که به دلیل داشتن پیچ خطرناک و افتتاح نشدن یک پل ارتباطی مهم؛ امروز به یک قتلگاه تبدیل شده است.

 شعار سال : اگر بخواهیم از محرومیت های کهنه و البته تاریخی کهگیلویه وبویراحمد بگوییم باید داستانی طویل و دراز از آن بنویسم که تمامی مردمان امروز از آن آگاه هستند و تا حدودی به آن آشنایی دارند، محرومیتی کهنه که نه باعث پیشرفت شد و نه باعث توسعه، بلکه بازگو کردن آن پله های ترقی این استان را یکی پس از دیگری فرو ریخت.

بسیاری از مسئولان این وصله ناجور را دلیلی قراردادند تا با این کلید واژه بسیاری از مشکلات مهم را در پی ناکارآمدی خود به همین وصله ناجورگره بزنند و توسعه نیافتن یک شهر و حتی استان را همین محرومیت بدانند.

وصله ناجوری که توسعه را نابود کرد

محرومیتی که بر اساس یک تفکر اشتباه به وجود آمد و استان زرخیر و پر از پتانسیل کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیشترین منابع را از قطار توسعه جاگذاشت.

از محرومیت در استان کهگیلویه وبویراحمد که بگذریم باید بدانیم که یکی از دلایل توسعه نیافتن و ناشناخته ماندن بیشترین منابع این استان نبود جاده مواصلاتی مناسب و نبود یک راه ترانزیتی برای استان بوده، زیرساختی مهم که هنوز هم با تمام توانهای مسئولان در چند دهه اخیرهنوز در سراشیبی قرار دارد و سه پروسه مهم آن اعم جاده سازی زمینی، ریلی و هوایی همچنان در کما به سر می برد.

 

نبود خط ریلی ، نبود خطوط هوایی برانزنده استان و حتی جاده های خطرناک و افتتاح نشدن دو پروژه مهم جاده سازی از قبیل جاده ترانزیتی پاتاوه دهدشت و یاسوج به شیراز بر این مشکلات نیز افزوده است.

یه جاده و هزاران مشکل

جاده مواصلاتی یاسوج به اصفهان یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی در جنوب غرب کشور و حتی استان کهگیلویه وبویراحمد که به عنوان یکی از مهمترین شاه راههای ارتباطی در جنوب کشور از آن یاد می شود.

این جاده مواصلاتی به دلیل موقعیت توپوگرافی خاص نیازمند توسعه در ابعاد مختلف بوده که در حال حاضر 80درصد از دوبانده شدن این جاده صورت پذیرفته اما بسیاری از نقاط کور آن همچنان در  بلاتکلیفی قرار دارد.

بر اساس آمار یکی از نقاط مهم و با تصادفات زیاد جاده ای برون شهری استان در 25کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان در منطقه ای به نام تلگاه قرار دارد که به دلیل داشتن پیچ خطرناک و افتتاح نشدن یک پل ارتباطی مهم؛ امروز به یک قتلگاه تبدیل شده است.

آقای مدیرکل به داد مسافران برسید

نبود روشنایی کافی و نداشتن یک  نقشه میدانی در این منطقه باعث شده که بسیاری از رانندگان که برای اولبین بار در این جاده تردد میکنند بعضاً به دلیل ناشآشنایی با این جاده به دلیل مشکلات دچار سانحه و حتی تصادفات وحشتناک شوند.

 

افتتاح نشدن این پل و یک لاین به دو لاین شدن خطوط جاده در نزدیکی این پل یکی از دلایل تصادفات در این منطقه بوده که نیازمند عزم جدی مسئولان از جمله مسئولان راهداری و راه و شهرسازی و حتی استاندار برای افتنتاح هرچه سریعتر این پل بوده تا بتوان این معضل را به پایان رساند.

هر چند که پلی دیگر در نزدیکی همین منطقه به نام پل تنگ سریز وجود دارد که یکی دیگر از مناطق خطرناک در نزدیکی مرکز استان است که تصادفات بیشمار نیز در این نقطه رخ داده است.

عزم مسئولان در افتتاح این پل و حتی ایجاد روشنای برای آن میتواند تا حدود بسیاری از آمار تصادفات و تلفات در این منطقه بکاهد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 17 مرداد    99، کد خبر:   161947، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین