پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
با تزریق قطره چکانی بودجه به پروژه ملی تعریض جاده ارتباطی یاسوج سی سخت و گذشت حدود ۱۰ سال از شروع آن اکنون احداث ۳ تونل تعبیه شده در این پروژه در هاله‌ای از ابهام است.
شعار سال:سی سخت مرکز شهرستان دنا در 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در جنوب غربی ایران و در کوهپایه های رشته کوه دنا واقع شده است.
 

جاده های منتهی به شهر سی سخت از هر طرف کوهستانی و به نحوی صعب العبور بوده، یکی از مهمترین و پرترددترین جاده های منتهی به سی سخت محور یاسوج سی سخت بوده که روزانه از حجم ترافیک بالایی برخوردار است به خصوص در روزهای تعطیل و آخرهفته ها که مسافران زیادی به شهر توریستی سی سخت عزیمت می کنند.
 

ضرورت تعریض محور ارتباطی یاسوج سی سخت بر کسی پوشیده نست، هرچند قطع درختان بلوط در این محور طبیعت دوستان را آزرده خاطر کرد ولی جایگزینی و کاشت مجدد تسکینی بر این موضوع بود.
 

پروژه تعریض جاده ارتباطی یاسوج سی سخت که پروژه ملی است با گذشت حدود 10 سال از شروع آن به دلیل تزریق قطره چکانی بودجه به کندی پیش می رود، هرچند وجود پیمانکار بومی در این پروژه به سرعت پیشرفت آن افزوده است ولی اصلی ترین دلیل آن را می توان همان کمبود بودجه نامید.
 

این جاده 35 کیلومتری که یکی از جاده های کوهستانی استان محسوب می شود 3 تونل در آن تعبیه شده است که به کوتاه تر شدن و ایمن شدن مسیر کمک شایانی می کند، و ایجاد این سه تونل کوهستانی نیز به اعتبارات و بودجه بالایی نیاز دارد که پیگیری نمایندگان و استاندار جهت جذب منابع مالی را می طلبد.
 

فرماندار دنا در این خصوص گفت: این یک پروژه ملی است که 7 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
 
پناهی با بیان اینکه اعتبارات قطره چکانی است و جوابگو نیست،گفت: تنها برای احداث سه تونل در این مسیر 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مناقصه این سه تونل در حال برگزاری است.
 

وی با تاکید بر اینکه سرعت عملیات راهسازی در جاده سی سخت و یاسوج بیشتر از همیشه است گفت: اگر این جاده به بهره برداری برسد به رونق گردشگری نیز کمک شایانی خواهد کرد. نمایندگان و مدیران ارشد استان باید به دنبال اعتبار برای این پروژه ملی باشند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری صبح زاگرس  ، تاریخ انتشار:  8 مهر  1399  ، کدخبر:  164039،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
يعني راه سازي ايران بعد از اين همه سال كه از انقلاب ميگذره خجالت نميكشه با اين حجم از پرو‍ه هاي عقب مونده؟
ا.ف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین