پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۷۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
مدتی است جنگل های زاگرس که به نوبه خود نقش ریه های زمین را دارند از یک طرف دچار قلع و قمع و از سوی دلالان زغال و از سوی دیگر دچار آتش سوزی می شوند.

شعار سال:مدتی است جنگل های زاگرس که به نوبه خود نقش ریه های زمین را دارند از یک طرف دچار قلع و قمع و از سوی دلالان زغال و از سوی دیگر دچار آتش سوزی می شوند.

جنگل ها به عنوان ریه های زمین وظیفه تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش، کاهش آلودگی هوا و نقش جاذبه های زیست محیطی را دارد، اما مدتی است از یک طرف دچار قلع و قمع و از سوی دلالان زغال و از سوی دیگر دچار آتش سوزی می شوند.

استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد آن، اراضی ملی است.

طبق آمار اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، ۵۳ درصد از اراضی ملی این استان را جنگل و حدود ۳۷ درصد آن را مراتع تشکیل می‌دهد و در مجموع ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس در این استان واقع شده است، هرچند در سال‌های اخیر حال و روز خوشی ندارند.

روزهای ناخوش جنگل‌های زاگرس با قاچاق چوب در کهگیلویه و بویراحمد+جزییات

سالانه هزاران هکتار از جنگل‌های این استان توسط سودجویان و زمین خواران، و آفت از جمله خشکیدگی و سوسک چوب ‌خوار، آتش سوزی و در تازه ترین و مدرن‌ترین روش قطع با تبر و قاچاق آن، نابودی می‌شود.

در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی بویژه جنگل‌ها بارها در این زمینه گزارش‌های را تهیه و بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است، که در یکی از آخرین این گزارش‌ها تصاویری از قطع درختان بلوط در کنار جاده‌های این استان منتشر شد.

بررسی خبرنگاران در مناطق مختلف نشان می‌دهد عده‌ای از سودجویان شبانه درختان بلوط را ایستاده قتل عام می‌کنند تا چوب آن را قاچاق کنند که انتظار می‌رود دستگاه قضایی و مسئولان و متولیان امر در این زمینه ورود کرده و اجازه ندهند این میراث ملی و آیندگان به فنا برود.

سمند حامل چوب قاچاق در دام ماموران محیط زیست

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد عصر روز سه شنبه ۱۹ آذرماه ۹۸ حین گشت و کنترل منطقه دنای شرقی ارتفاعات مشرف بر روستای مهریان( بونگاه) موفق به کشف و توقیف یک دستگاه خودروی سمند حامل چوب قاچاق بلوط شدند.

اسدالله هاشمی با بیان اینکه یک تن چوب از این خودرو کشف شد، افزود: سودجویان برای دور ماندن از دید ماموران از خودروهای سواری برای حمل چوب استفاده می‌کنند و به نوعی برای گرفتار نشدن در دام قانون در جدیدترین اقدام، روش قاچاق را عوض کرده و از خودروهای سواری برای حمل چوب به مقصد استان‌های هم جوار استفاده می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: اداره حفاظت محیط زیست بعنوان قائم مقام سازمان جنگل‌‌ها و مراتع برای حفاظت از جنگل‌ها در مناطق حفاظت شده گشت‌های شبانه راه اندازی کرده و به‌صورت شبانه مناطق رصد می‌شود.

روزهای ناخوش جنگل‌های زاگرس با قاچاق چوب در کهگیلویه و بویراحمد+جزییات

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی ادامه داد: حفاظت از منابع ملی وظیفه همگانی بوده و کارکنان حفاظت محیط زیست به‌صورت شبانه روزی با تمام کمبودها با یک پنجم استاندارد جهانی مشغول خدمت هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه در یک ماهه اخیر این پنجمین مورد ازبرخورد با سودجویان چوب است، خاطرنشان کرد: برای متخلف پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی زاگرس،تاریخ انتشار:22آذر1398،کد خبر:140909،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
هی قلبم به درد میاد از این همه ظلمی که در حق محیط زیست و بعد به کره زمین و در نهایت به خودمون داریم میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
بیشتر از این باید جنگل هامون نابود بشن؟ بیشتر از این به محیط زیست آسیب نزنیم اخه اونایی که این کارو میکنن خودشونم در معرض خطر هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین