پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
مسئولان استان که نتوانستند با تقویت ارتباط خواهر خواندگی به توسعه اقتصادی دست یابند با حداقل تماسی این پیونده دور افتاده را به بهانه کرونا گره بزنند و از خواهر غریب افتاده کهگیلویه و بویراحمد در کشور روسیه ، با توجه به ارتباط خوب ما با این کشور ، کمک های کرونایی طلب کنند .

شعار سال:در سالهای گذشته استانداران کهگیلویه و بویراحمد و امسک روسیه تفاهم ‌نامه ای برای گسترش همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، گردشگری و آموزشی امضا کردند و مسئولان از خواهر خواندگی این ۲ استان خبر دادند تا بعد از سالها هیچ نتیجه ای نداشته باشد. 

در آئین و فرهنگ و دین مسلمانان تاکیدات فراوانی بر صله رحم شده است و در این خصوص نیز ایاتی در کلام وحی وجود دارد ،اما آیا صله رحم تنها به معنی رفت و آمد با خویشاوندان است ؟ آیا دوستان ، همسایگان ،همکاران، هم پیمانان  ما مشمول صله رحم می شوند؟


صله رحم به معنی ارتباط یا دیدار با بستگان نبوده و معنای پیوند مهر و محبت را با خود یدک می کشد و الزاما بمعنی رابطه داشتن با فامیل و خانواده نیست .

گاهی خواهر خواندگی و برادر خواندگی فرصتی ارزشمند برای تحقق اهداف طرفین می شود و قراردادی بین دو کشور با اشتراکات نزدیک به هم در حوزه های تاریخی، فرهنگی، آداب و رسوم و اقتصاد است.

کهگیلویه و بویراحمد در برهه های مختلفی از این فرصت بدست آمده استفاده نکرد و در این راه هزینه های زیادی را صرف سفر مسئولان به سایر کشورها و سفر سفرای خارجی به این استان پرداخت تا نتیجه این هزینه ها خواهر خواندگی با امسک روسیه باشد .

خواهر خواندگی با امسک روسیه فرصتی ارزشمند بود که از سال ۹۴ و ۹۵ به وجود امد تا بدنبال این پیوند توسعه اقتصادی ، تغییر سطح فرهنگ ، گسترش سرمایه گذاری ، ارتقاء سطح زندگی ، توسعه عمرانی و صادرات محصولات باغی ، گلخانه ای و دست بافته ها فراهم شود ، ایا مسئولان استانی و میراث داران مسئولان قبل توانستند از این فرصت به نفع استان استفاده کنند تا این سرمایه سوزی به سایر عملکردها اضافه شود ؟

حال که به نظر می رسد به خوبی نتوانستیم از این خواهر خواندگی بهره برداری مناسب را ببریم آیا حداقل نباید در این بحران جهانی شیوع کرونا حالی از  مسئولان امسک و وضعیت انها پرسید تا حداقل صله رحم بین خواهران غریب رعایت شده باشد .

مسئولان استان که نتوانستند با تقویت ارتباط خواهر خواندگی به توسعه اقتصادی دست یابند با حداقل تماسی این پیونده دور افتاده را به بهانه کرونا گره بزنند و از خواهر غریب افتاده کهگیلویه و بویراحمد در کشور روسیه ، با توجه به ارتباط خوب ما با این کشور ، کمک های کرونایی طلب کنند .

این کمکها حتما نباید مالی و تجهیزاتی باشد گاهی در  بیان روشهای مقابله با این ویروس هم می توان به نتایج خوبی دست یافت .
امید است بعد از انتشار این خبر مسئولان به فکر انتخاب خواهر خوانده دیگری نبوده و بدنبال سفر خارجی نباشند .

امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید که فاصله بین این استان تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ 22 فروردین 1399، کد خبر:156401 ،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین