پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
عزیز فیلی گفت:اعتبار خط ریلی یاسوج اقلید در سال گذشته 15 میلیارد بود و در سال جاری اعتبارات این پروژه 6 میلیارد تومان است. تزریق اعتبارات محدود برای این پروژه، به پیشرفت آن کمکی نخواهد کرد، زیرا این پروژه نیاز به اعتبار هزار میلیاردی دارد، و هر سال حداقل باید بیش از 100 میلیارد تومان برای پیشرفت آن تزریق کرد.

شعار سال:یکی از زمینه های رشد و توسعه هر استان توجه به مقوله ارتباطی برای تردد آسان، کم هزینه، و کم خطر است، به همین منظور توسعه راه های ریلی می تواند نقش مهمی برای تحقق این موضوعات داشته باشد.

 

در همین رابطه راه آهن اقلید-یاسوج که یکی از اهداف آن کمک به توسعه گردشگری و همچنین تسهیل در حمل و نقل است، این روزها راکد شده است.

 

کلنگ احداث راه آهن یاسوج به سمت اقلید در سال 95 به زمین زده شد، اما تا امروز مطابق با اظهارات معاونت  عمرانی  استانداری کهگیلویه و بویراحمد 23 درصد رشد داشته و این رشد در حوزه جغرافیایی استان نبوده است.

 

در همین خصوص قرار بود این  پروژه مهم در مدت زمان دو سال به بهره برداری برسد، اما راکد شدن این پروژه حکایت از  بر زمین ماندن پروژه ای دیگر دارد،  و توقف روند رشد آن یعنی  فرصت رونق اقتصادی در این بخش از استان سلب خواهد شد.

 

از طرف دیگر باید منتظر ماند و دید نمایندگان راه یافته به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چه برنامه ای را برای پیگیری این پروژه لاک پشتی خواهند داشت، و می توانند از طریق رایزنی با مسئولان کشوری به روند آن سرعت بخشند یا خیر.

 

در همین خصوص معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار خط ریلی یاسوج اقلید در سال گذشته 15 میلیارد بود و در سال جاری اعتبارات این پروژه 6 میلیارد تومان است.

 

عزیز فیلی تاکید کرد: تزریق اعتبارات محدود برای این پروژه، به پیشرفت آن کمکی نخواهد کرد، زیرا این پروژه نیاز به اعتبار هزار میلیاردی دارد، و هر  سال حداقل باید بیش از 100 میلیارد تومان برای پیشرفت آن  تزریق کرد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،تاریخ انتشار:  23  خرداد 1399،کدخبر:159190،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین