پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
صبح امروز نشست شورای شهر یاسوج به منظور طرح سوال و یا استیضاح احتمالی شهردار یاسوج با حضور همه اعضای این شورا و نستهن مقدم شهردار یاسوج برگزار شد.

شعار سال: دقایقی پیش نشست شورای شهر یاسوج با حضور همه اعضای این شورا و نستهن مقدم شهردار یاسوج و به منظور طرح سوال و یا استیضاح احتمالی شهردار یاسوج برگزار شد.



رئیس شورای شهر یاسوج گفت : این نشست به منظور طرح پرسش از شهردار توسط چند نفر از اعضا برگزار شده و شهردار بر اسای قوانین باید پاسخگوی اعضا باشد.



مسعود خوبانی گفت : ۲ عضو شورای شهر از شهردار سوال دارند و بعد از پاسخگویی شهردار اگر لازم باشد در نشست بعدی معاونین شهردار می توانند پاسخگو باشند.


وی با بیان اینکه رشد شهرنشینی و توسعه ان نیازمند تلاش است و رشد بی رویه شهر یاسوج نیازمند مدیریتی توانمد و پویا است گفت : شهرداری با مشکلات مردم اشنا هست و رفع این مشکلات نیازمند تلاش و مدیریت است .



رئیس شورای شهر افزود : با سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی مناسب نمی توان شهر را توسعه داد.



در این نشست در اولین گام حضور معاونین شهردار مورد بحث نگین تاجی و رئیس شورای شهر بود که حضور یا عدم حضور این معاونان مورد بحث قرار گرفت؛ نگین تاجی با بیان اینکه بر اساس قانون شهردار باید پاسخگوی سوالات اعضا باشد گفت : به عنوان سوال کننده حضور معاونین شورای شهر را الزامی نمی بینیم.



کیوان آشنا دیگر عضو شوری شهر نیز گفت : اگر اعضا بدنبال رفع موانع و مشکلات شهر باشند حضور یا عدم حضور معاونین بحثی به وجود نمی اورد که در نهایت معاونین در نشست حضور پیدا کردند.


اکبری تبار عضو شورای شهر در این نشست با تبریک سال جهش تولید گفت : کرونا این ویروس منحوس باعث اتحاد و خدا شناسی بیشتر شد .


وی از اعضای شورای شهر خواست به پاسداشت خدمت پرستاران پروانه رایگان در اختیار این عزیزان قرار گیرد .


اکبری تبار گفت: در سال گذشته سوالاتی مطرح شد و بر اساس پاسخ های شهردار به اقناع لازم نرسیدیم و این سوالات به طرح سوالات مکتوب از شهردار ختم شد .


وی افزود: سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورای شهر بوده و برای توسعه شهر است .


عضو شورای شهر یاسوج گفت: ۳موضوع انتخاب شهردار ، بودجه و عوارض شهرداری کلیت اصلی بوده و در این خصوص شهردار باید نسبت به وضعیت بودجه ای و تحقق آن پاسخگوی سوالات باشد .

وی عنوان کرد : عدم شفافیت در بودجه ریزی و علمی نبودن ان و تحقق نشدن بودجه، اصلی ترین سوال است.


اکبری تبار گفت : نقشه راه اساسی ترین محور بوده و براساس ان کار انجام می شود که در این خصوص عدم علمی بودن این بودجه ریزی باعث گلایه پیمانکاران و مشکلات توسعه عمرانی شده است.

شهردار یاسوج با تبریک سال جهش تولید گفت : سوء مدیریت و عدم پاسخگویی شهردار به مسئولان سوالاتی بوده که مطرح شده که در این خصوص با حضور اعضا و رسانه ها اثبات می کنم یاسوج کارگاه بزرگ توسعه بوده است.

مقدم گفت: پل چهارم بشار تا ۳ ماه آینده زیر بار ترافیک می رود.

وی افزود: مهمترین دغدعه مردم بحث تفکیک زباله است که با ورود سرمایه گذار نیاز بازیافت شهر مرتفع می شود.
 


مقدم گفت : ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر یاسوج انجام شد و این کار با اهتمام کارخانه اسفالت این شهرداری انجام شده است.


وی گفت: کار در شهرداری ، جهادی و شبانه ریزی بوده و توانستیم با تهیه قیر رایگان در اسفالت شهر تلاش کنیم .


شهردار یاسوج ادامه داد: با اجرای ۲۰ کیلومتر کانال سازی و رفع مشکلات محله بختیاری ها توانستیم ناجی شهر در سیلاب های پس از بارش باران در شهر یاسوج باشیم.


وی با ابراز گلایه از اینکه نگین تاجی با فرافکنی برخی از پروژه ها را به سمت شرکت خود می خواهد ببرد و برده است گفت : عدم تحقق بودجه در شهرداری یاسوج دلایلی دارد که اعضای شورا از ان مطلع هستند.



مقدم در خصوص عدم تحقق بودجه سال ۹۸ گفت : در این سال بیش از ۷۵ درصد تحقق پیدا کرده که برخی اعضا به اشتباه عنوان کردند تنها ۳۵ درصد تحقق پیدا کرده است، در سال ۹۷ بیش از ۶۸ میلیارد تومان بودجه جدب شد .



وی گفت: سوال کنندگان باعث شدند تا زد و بند ها باعث فرار سرمایه گذار در سرمایه گداری ها شود و امروز شاکی ما در مراجع قضایی هستند .



مقدم گفت: تورم و شرایط بد اقتصادی باعث شد تا نتوانیم صد درصد بودجه ها را جذب کنیم .


اکبری تبار در طرح سوال دوم خود گفت : ساماندهی سنواتی و آئین نامه های استخدامی یکی دیگر از سوالات من از شهردار است و شهر دار باید پاسخ دهد چرا در حوزه های کارشناسی افرادی بدون سنوات تحصیلی لازم و نیروی قراردادی در این خصوص دسترسی هایی به اطلاعات دارند .



شهردار گفت : در یک روز بر اساس قانون بیش از ۱۰ مدیر عزل شده و بر اساس قانون پیشنهادمان و انتصاب مدیران را به صورت قانونی مطرح و پاسخ داده شد .



اکبری تبار در سوال سوم خود به شهردار یاسوج گفت : راه اندازی و احیای تیم فوتبال از مصوبات شورای شهر بوده که در شهرداری اجرا نشده است و این خلاف قانون است در حالی که یک و نیم سوال از این مصوبه می گذرد؛ همچنین عدم ساماندهی ابشار یاسوج ، پارک آبشار و ساماندهی جمعه بازار شهر یاسوج با توجه به مشکلات این جمعه بازار و ورود دستگاه قضایی و احضار دادگستری و آزادی با قید ضمانت اعضای شورای شهر، چرا تا کنون انجام نشده است.



وی فزود: من نمی گویم جمعه بازار نباشد بلکه ساماندهی آن را می خواهم.


شهردار یاسوج در پاسخ به ساماندهی جمعه بازار گفت : ساماندهی جمعه بازار با امنیت بالای محیطی از اولویت ها و اهداف شهرداری بوده و در نشست های مختلف مطرح شد .



مقدم گفت : افراد ساکن در جمعه بازار بدنبال اشتغال پایدار هستند و با سرمایه گذاری انجام شده بیش از ۶۰۰ کسبه جمعه بازار می توانند در محل ایجاد شده به کار خود ادامه دهند.


وی گفت: اکبری تبار از مخالفین راه اندازی تیم شهرداری و باشگاه فرهنگی ورزشی بوده اما بر اساس مصوبه اجرای آن الزامی است.


مقدم ادامه داد: با توجه به نامه نگاری های وزیر ورزش و جمع اوری تیم های شهرداری ها، دست ما بسته است و حتی شهرداری با مشکلات قراردادهای زیر زمینی بازیکنان قدیمی تیم شهرداری همچنان دست و پنجه نرم می کند.


وی از ایجاد توافق نامه احداث سینمای یاسوج و مذاکره با تیم داماش گیلان خبر داد.



اکبری تبار از وجود تبانی در تیم قبلی فوتبال شهرداری خبر داد گفت : چرا باید سرمایه گذار با قیمت بالایی بخواهد مغازه ها را در اختیار کسبه جمعه بازار قرار دهد که شهردار در این خصوص گفت قیمت مشخص شده کارشناسی بوده است.


شهردار گفت : آبشار از نقاط گردشگری و زیبای این شهر بوده که مشکلات ایجاد شده باعث خشک شدن باغات شده و بر اساس مصوبه پروانه ها به افراد و مالکان ابشار داده شد.



اکبری تبار در ادامه سوالات خود نسبت به عدم پاسخگویی شهردار به وضعیت پولهای داده شده از طریق مالیات و هزینه ان برای حقوق کارکنان سوال پرسید که شهردار در این خصوص گفت: ۴۰ درصد بودجه باید در حوزه عمرانی هزینه شود اما حقوق کارگران نیز اولویت بوده که در این خصوص افتخار می کنم توانسته ام حقوق کارگران را پرداخت کنم .

مقدم گفت: بر اساس قانون رعایت جابجایی های مالی الزامی بوده و در این خصوص براساس قوانین عمل شده است و هیچ پولی برای حقوق از منابع موجود در شهرداری جابجا نشده است .


اکبری تبار که در پاسخ های شهردار عنوان می کرد که نسبت به سوالات قانع نشده است و خبرنگاران را مخاطب اصلی خود در این نشست می دید و به نوعی خود را همراه با شهروندان نشان می داد در سوال دیگری از شهردار خواست تا نسبت به حقوق و مزایای عقب مانده کارگران شهرداری روشنگری کنند.


در ادامه خوبانی به تجمع امروز کارگران سازمان حمل و نقل در جلوی شورای شهر گفت : بیش از ۷۷ میلیارد ریال از بدهی های گذشته حقوق کارگران پرداخت شده و حقوق معوق این کارگران به سه ماه رسیده است و در سال ۹۸ توانستیم ۱۳ ماه حقوق پرداخت کنیم .


شهردار یاسوج با اشاره به افزایش خدمات ناوگان شهری گفت: باید این عملکردها گفته شود و مسئله بیمه کارگران ناوگان در نشستی بررسی می شود چرا که بر اساس دستور رئیس جمهور بیمه بیکاری به کارگران بیکار داده می شود .


مقدم با اشاره به فصلی بودن برخی از کارگران گفت: کرونا باعث تعطیلی برخی از مشاغل شده و مصوباتی در این خصوص طرح شد و در این رابطه به زودی مشکلات این کارگران رفع می شود .


شهردار گفت : ذیحساب شورا به شهرداری وارد شده و سوال کننده پاسخ این سوالات را دارد اما در پاسخ به آن به زودی این سوال پاسخ داده می شود.


اکبری تبار در دوازدهمین سوال خود گفت: چرا مدیران غیرمرتبط در نشست های تخصصی ادارات شرکت می کنند و از شهردار خواست نسبت به این سوال روشنگری کند.


خوبانی گفت: در پیج اینستاگرامی شهردار قولهایی داده شد و در ادامه سوال اکبری تبار گفت چرا باید قول های غیره عملی داده شود؟


وی افزود: چرا با مصوبه ما 15 میلیون تومان به رئیس دفترتان پول می دهید اما مبلغ ۱۰ میلیون به شهرداری را که قول داده شده بود پرداخت نمی شود .


شهردار گفت : به قانون پایبند هستم و این مبلغ بر اساس مصوبات پرداخت می شود و رضایت افراد برایم مهم نیست زیرا مشکلات شهرداری و شهروندی اولویت است.


هدایت اکبری دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت: بزرگترین کمک در دور پنجم به اموزش و پرورش شد و در خصوص پرداخت عوارض مصوبات خوبی انجام شد .


شهردار گفت : برخی از اعضای شورای شهر در ارامستان ذینفع بوده و در جاهایی منافع شهروندی را عنوان می کنند.


مقدم در پاسخ به سوال اکبری تبار در خصوص وضعیت پارکینگ شهر یاسوج گفت: طرح ساماندهی ترافیک و پارکینگ و پایش تصویری با حضور مشاور قوی انجام شده و با هماهنگی استاندار با سرمایه گذاری به روش بی اُ تی برای پایش تصویری مذاکره شده است .


شهردار یاسوج در ادامه گفت: خط کشی خیابان، ایجاد پارکینگ، نصب تجهیزات ترافیکی در برنامه کاری سال ۹۹ شهرداری بوده و در این خصوص اهتمام دارد و با مجوز شورا پارکینگی روبروی بیمارستان شهرداری راه اندازی می شود .


فرشاد نگین تاجی سوال کننده دوم شورای شهر از شهردار با تبریک سال نو گفت : کرونا باعث شد تا قدردانی از کادر پزشکی و سپاه بیش از پیش باشد زیرا خدمات ارزنده ای انجام می شود.


وی گفت: حضور شهردار مانند دانشجویان تنبل است که در این لحظه شهردار از وی خواست تا ادب را در کلام رعایت کند.


نگین تاجی با بیان اینکه شهردار ضعیف پاسخ بدین که شهردار ضعیف کسی است که مردم عملکرد اورا می بینند.


شهردار گفت : جالب است کسی که در شورا نیست چطور سوال کننده است.


کیوان آشنا با ارائه تذکری گفت: شما نمی توانید عملکرد را مشخص کنید زیرا شورا اعضای مختلفی دارد و این عضو شورای شهر را عوام فریب خطاب قرار داد.


نگین تاجی که با استرس فراوان صحبت می کرد و با ادبیات خاصی به عنوان شورای شهر سوال می پرسید از شهردار پرسید: دلایل عدم بازگشایی خیابان جمهوری چیست.


نستهن مقدم در پاسخ نگین تاجی گفت: اعتبار موجود هزینه کمتر از ۳ درصد املاک موجود این خیابان است و به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پول برای تصرف املاک نیاز است.


شهردار یاسوج در ادامه گفت : سنگ بزرگ نشانه نزدن است و باید به سایر پروژه ها رسیدگی کرد تا با تحقق اعتبار لازم به سراغ این پروژه برویم .


وی افزود: نباید بدنبال قرارداد های گلستان بود بلکه باید با کار کارشناسی بدنبال توسعه باشیم که برای ایندگان مشکل ایجاد نشود .

نگین تاجی در سوال بعدی خود از چرایی عدم اسفالت برخی از خیابان های شهر پرسید که شهردار گفت : ۳ شهر در استان توانستند بحث قیر و دریافت ان را تحقق ببخشند که با هماهنگی با تاجگردون نتیجه ان و دریافت این قیر برای اسفالت شهر یاسوج محقق شد.


وی گفت: در یک پارت ۹ هزار تن از طریق وزیر نفت دریافت کردیم که کمک همه نمایندگان و استاندار استان در این خصوص نمود عینی داشت .



مقدم ادامه داد: راه شهرسازی در مبحث قیر ورود پیدا کرده و قرار شد از طریق پیمانکار، قیر این دستگاه ادامه پیدا کند که عدم تهیه قیر از سوی راه و شهرسازی و پیمانکار این دستگاه باعث متضرر شدن شهرداری در زیر ساخت ها شده است .



نگین تاجی اظهار کرد: بر اساس مصوبات و قرائت برخی از نامه ها باید قیر برای اسفالت محلات مورد نظر اجرایی شود که در این خصوص شهردار نتوانسته خوب عمل کند و در این خصوص باید پاسخ داده شود .



شهردار گفت: با حضور معاون استاندار این موضوع پیگیری شده که تذکراتی به برخی از مسئولان شهرستانی در این خصوص داده شده و با قیر اهدایی توانستیم کار اسفالت و روکش خیابان های شهری را انجام دهیم.


وی گفت: گردن ما در مقابل قانون از مو باریکتر است و هیچ گاه خلافی در این خصوص انجام نشده است.



نگین تاجی که در این نشست تاکید فراونی برای کار در برخی از محله های شهر داشت و به کارهای انجام شده در برخی دیگر از نقاط شهر توجه نمی کرد از شهردار خواست تا به سوالات پاسخ دهد.



شهردار در ادامه پاسخ به این سوال گفت : کار در برخی از محلات نیازمند تعامل سایر دستگاه هاست و شرف آباد و اکبر اباد به زودی وارد مدار آسفالت می شود.



مقدم در خصوص جمع آوری سازهای غیره قانونی در شهر که مورد سوال نگین تاجی بود گفت : تعامل بین دستگاهی برای قطع برق ، گاز ، آب و ... الزامی است که با این وجود تعدادی جمع آوری شده و اخرین مصوبه استانی در این خصوص رسیدگی بعد از یک ماه بوده که کرونا باعث شد تا این رسیدگی از سوی دستگاه ها اجرا نشود.



وی در ادامه گفت: برخی از سازه ها پروانه دارند و دست ما را بسته و برخی نیز با توجه به عدم طرح تفضیلی قابلیت تخریب ندارند، بالغ بر ۹۵ درصد از سازه ها از گذشته ایجاد شده که ملاحضات امنیتی و بحث کرونا باعث شده تا روند پیگیری ان با مشکل روبرو شود.



شهردار یاسوج در ادامه از تخریب ۳۷ سازه خبر داد.


نگین تاجی در سوال خود از تغییر هندسی ۴۵ متری شهر یاسوج به پل سوم بشار پرسید که شهردار در این خصوص گفت : این پروزه ۳۰ سال رها شده بود و ساخت و سازهایی انجام شده بود و بر اساس طرح و شورای عالی شهرسازی در این خصوص کار می شود.



پور ابراهیم معاون شهردار یاسوج در این نشست گفت: تهمت زنی برخی افراد به طرح تفصیلی و ۴۵ متری جای سوال دارد چرا که این پروژه بر اساس طرح کار شده است .



نگین تاجی گقت : با توجه به دغدغه منافع مردم مکاتبه ای با راه و شهر سازی داشتیم که مشخص شد ، اجرای خیابان ۴۵ متری پل سوم بشار باید به همین متراژ و تغییرات هندسی داشته است .



مقدم در پاسخ به یکی دیگر از سوالات نگین تاجی گفت : بر اساس مطالبات مردمی در شهرک جوشکاران کار انجام شده و با لوله گذاری ابراه هدایت و مسیر برای عبور و مرور تسهیل شد و مسئولان نیز در این خصوص تقدیر شد.


وی این کار را یک پروژه ندانست و گفت: درخواست ها در این خصوص زیاد است و به صورت موقتی این مسیر انجام شد.


نگین تاجی در پاسخ به اظهار نظر نوروزی که عنوان کرد برای اظهار نظرهای غیر کارشناسی تاسف می خورم گفت : برای شما متاسفم و شما را یک آزاده نمی دانم .


نگین تاجی عنوان کرد: بیش از ۱ میلیارد در این کار پول هزینه شده است که شهردار در پاسخ گفت : هزینه انجام شده کمتر از یک چهارم این میزان است .


این عضو شورای شهر نسبت به عدم اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ از شهردار سوال پرسید که مقدم در پاسخ گفت : ماده ۱۰۰ باید یک ماده بازدارنده در تخلفات باشد و نباید به ان نگاه درامدی داشته باشند و شهرداری بر اساس قانون این مصوبات را لازم الاجرا دانسته و نسبت به اجرای ان اهتمام دارد.


شهردار ادامه داد: بیش از ۴۰ رای تخریب انجام شده و ای کاش این رای ها به تخریب تغییر می کرد تا کیسه ای از آن دوخته نشود.



مقدم دلایل پاسخ مکاتبات شهردار به برخی از اعضای شورای را که سوال نگین تاجی بود گفت : ۳۷ درصد نامه های اعضا تکراری بوده و ۲۷ درصد ارشادی و خبری هستند، ۲۰ درصد آنها پاسخ داده شده است.



فرشید احمدی کیش یکی دیگر از اعضای شورای شهر خطاب به خوبانی گفت: معاملات اعضای شورای شهر را بازگو میکنم و لیست انها در دست من است.



نگین تاجی از شهردار خواست تا پاسخ نامه هایش را در خصوص سگهای ولگرد ، عوارض و نیروهای مازاد همینجا بدهد که شهردار گفت ؛ نباید مسئول تصویری باشیم و فقط برای عکس یادگاری وارد شویم.


وی در ادامه گفت : نیروهای مازاد نیروهای تحمیلی شورا بوده و باید براساس قانون و احقاق حق باید در این خصوص چاره اندیشی شود.


مقدم گفت: پشت تابلوی هیچ نیرویی نباید کسی باشد که کم کاری ها صورت گیرد .


نگین تاجی گفت: نیروهای مازاد سَم هستند و باید اخراج شوند حتی اگر به من وابسته باشند.


نگین تاجی افزود : شهردار باید نیروهای مازاد را اخراج کند و اگر این کار نشود خیانت است.


هدایت اکبری نیز گفت : نیروهای مازاد باید اخراج شوند و اگر عضوی از شورای شهر در برابر اخراج این افراد که وابسته او باشند مقاومت کرد به رسانه ها اعلام شود.



شهردار یاسوج در خصوص عدم جمع آوری سگهای ولگرد در شهر یاسوج گفت : در جلسه با فرمانداری، نهادهای حامی حقوق حیوانات و محیط زیست جمع اوری این حیوانات مصوب شد .



وی افزود: با توجه به حقوق حیوانات و عدم کشتار این حیوانات ، فنس هایی برای جمع اوری خریداری شد ، مصوب شد که بودجه جمع اوری این حیوانات از سوی فرمانداری تخصیص داده شود و با همکاری محیط زیست و دامپزشکی کار واکسیناسیون ، تهیه غذا ، و سلاح بیهوش کننده تهیه شده است.


شهردار لازم الاجرا بودن کاهش عوارض را بر اساس مصوبه طرح سوال کرد و گفت :کاهش عوارض مورد اعتراض شهرداری باعث عدم تحقق برنامه های شهرداری می شد و بر اساس قانون کار شد .



شهردار در ادامه با بیان اینکه اعتراض به مصوبه کاهش عوارض بر اساس قانون ارسال شد گفت : چرا باید عوارض بدون کار کارشناسی کمتر از ۲ سال قبلتر باشد و به این موضوع اعتراض و در انتظار پاسخ اعتراض هستم که می توان بر اساس قانون عمل کرد .


خوبانی در این نشست که از لفظ استیضاح استفاده کرد با اعتراض شدید اعضای شورای شهر روبرو شد و روال قانونی پاسخ به سوالات و استیضاح توسط اکبری عضو شورای شهر توضیح داده شد .


در این نشست که به نظر می رسید رئیس شورای شهر با شرایط و مراحل قانونی آشنا نبود، مجدد توسط اکبری تبار عضو دیگر شورای شهر قانع شد .


خوبانی سیر قانونی سوال از شهردار را به صورت اینترنتی از روی گوشی موبایل خود قرائت کرد و در نهایت با خروج شهردار و معاونین شهرداری برای اقناع یا عدم کفایت پاسخ های شهردار، جلسه ادامه پیدا کرد .



رئیس شورای شهر بعد از خارج شدن شهردار و معاونین او از نشست گفت : سوال کنندگان از پاسخ های شهردار قانع نشدند.



نگین تاجی گفت از ۹ سوال مطرح شده خود از شهر دار با توجه به پاسخها قانع نشدم.


اکبری تبار همچنین گفت : ابهامات در سوالات من از شهردار همچنان ادامه دارد و از رئیس می خواهم که سوالات را به همراه سوالات جدید ظرف یوم قانونی و احضار شهردار ارسال کنند.

 

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین 1399 ، کدخبر: 156460  ، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین