پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۶۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
نصیر پورعلی گفت: موضوع انباشت زباله در این منطقه را پیگیری می کنیم و اگر در این خصوص موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد در رفع این موانع تلاش می کنیم.

شعار سال: معضل زباله های ورودی یاسوج از سمت دشت روم تمامی ندارد، گویا این قصه سری دراز دارد و قرار است مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و افرادی که از این محور  وارد این استان می شوند همیشه شاهد چنین صحنه های نازیبا در ورودی شهر باشند.

 

شاید برای مسئولان نیز دیدن این صحنه تکراری و عادی شده است و همچنان همه مردم باید در انتظار افتتاح کارگاه بازیافت زباله باشند، اما بعید به نظر می رسد که افتتاح این کارگاه دردی از مردم دهستان دشت روم دوا کند، مردمی که سایت زباله در بیخ گوششان است اما زباله  های آنه جمع آوری نمی شود .

اینکه از پایتخت طبیعت و بکر بودن طبیعت بگوییم ، آب در هاون کوبیدن است چرا که ورودی یاسوج از سمت  دهستان دشت روم این منطقه را به پایتخت زباله  تغییر داده است.

 

نصیر پورعلی بخشدار مرکزی بویراحمد گفت : با اشاره به اینکه کار جمع آوریزباله ها در این روستا ها چند روزی یک بار انجام می شود گفت: مردم باید از ریختن زباله در این منطقه خود داری کنند تا چهره شهر زشت بنظر نرسد.

وی  تاکید کرد: موضوع انباشت زباله در این منطقه  را پیگیری می کنیم و اگر در این خصوص موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد در رفع این موانع تلاش می کنیم. 

 

وی با اشاره به اینکه فردا بازدیدی از این منطقه خواهیم داشت گفت :  به دلیل عدم رعایت از سوی مردم ممکن است کار جمع آوری زباله ها امروز انجام شود ولی فردا باز به همان وضعیت بر می گردد.

 

 پورعلی در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم زیاد زباله معلوم است که مربوط به یک روز و دو روز نیست افزود: تا کنون  گزارشی مبنی بر انباشت زباله به ما اعلام نشده است.

 

 

بخشدار مرکزی بویراحمددر پاسخ به این سوال که زباله های مردم دهستان دشت روم جمع آوری نمی شود بنابراین مجبور هستند در این منطقه  آنها را رها کنند اظهار داشت: معمولا دهیاران زباله ها را جمع آوری می کنند، ممکن است چند روز ی طول بکشد اما در هر صورت  کار جمع  آوری انجام می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه همه مناطق دشتروم دهیار دارند گفت : دهیاران موظف هستند با برنامه ریزی و تلاش، کار جمع آوری زباله ها را انجام دهند.

 

یکی از نکات جالب توجه بی خبری و عدم اطلاع بخشدار مرکزی بویراحمد از انباشته شدن زباله ها در این نقطه از شهرستان بود.

 مشاهدات عینی خبرنگار این پایگاه خبری حکایت از این دارد که جاده سایت زباله دشت روم در همه روزهای هفته به  محلی برای انباشت زباله تبدیل شده  و با توجه به اینکه این محوردبابامیدان را می توان یک محور های ترانزیتی استان  دانست که از منطقه دشتروم عبور می کند، وجود این صحنه ها برای استان و شهر یاسوج جالب نیست و باعث ایجاد یک بدبینی نسبت به مردم و استان می شود.

 

این تصاویر متعلق به جاده دمکره از مناطق دهستان دشت روم است که تنها 100 متر با سایت زباله فاصله دارد، اما معمولا در طول هفته این جاده و ورودی یاسوج از هر دو سمت در کنار سایت زباله پر از زباله است.

 

 
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،تاریخ انتشار: 27   خرداد 1399،کدخبر:159475،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین