پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
منطقه حفاظت شده دنا، منطقه ای بکر و زیبا بوده، اما به تازگی در اقدامی نادرست در این منطقه زباله هایی تخلیه شده که طبق گفته ساکنان محلی، زباله های بخش و شهر پاتاوه در آن مکان ریخته شده است.

شعارسال: منطقه حفاظت شده دنا، منطقه ای بکر و زیبا بوده، اما به تازگی در اقدامی نادرست در این منطقه زباله هایی تخلیه شده که طبق گفته ساکنان محلی، زباله های بخش و شهر پاتاوه در آن مکان ریخته شده است.

 به نقل از بویر خبر؛ استان کهگیلویه و بویر احمد جاذبه های گردشگری زیادی داشته، و این ظرفیت ها سبب جذب گردشگر، رشد و توسعه و نهایتا پیشرفت در بخش های مختلف استان می شود.

در همین ارتباط، در بین دوروستای بن زرد و خونگاه شهرستان دنا، منطقه حفاظت شده دنا قرار گرفته است، که به دلیل حفظ طبیعت گونه های گیاهی و جانوری توسط محیط زیست شهرستان دنا، به عنوان پارک ملی انتخاب شده است.

اهمیت حفاظت این منطقه به دلایل مختلفی بوده که مهمترین آنها جلوگیری از تخریب محیط زیست در آن منطقه است، و با اعلام آن به عنوان پارک ملی، هرگونه تخریب، دخل و تصرف، و نادیده گرفتن اهمیت محیط زیست، تخلف محسوب شده و اداره محیط زیست می تواند پیگیر تخلف صورت گرفته باشد.

در همین راستا طبق گفته ساکنان بومی، مدتی بوده، که در این منطقه زباله های بخش پاتاوه تخلیه شده که از یک طرف سبب آلودگی محیط زیست و از طرف دیگر تخریب این منطقه حفاظت شده می شود.

طبق گفته ساکنان بومی، تخلیه زباله ها توسط بخشداری شهر و بخش پاتاوه در این منطقه صورت گرفته و این موضوع جای تامل دارد که چرا نهادی که خود باید پیشگام حفظ محیط زیست باشد، سبب تخریب و آلودگی های زیست محیطی می شود؟ از طرفی چرا نظارتی توسط محیط زیست شهرستان دنا در این رابطه صورت نگرفته است؟

در پایان باید گفت عدم توجه به ارزش های زیست محیطی، و نبود کار کارشناسی شده در برخی از ادارات منطقه دنا نظیر بخشداری برای صدور مجوز انتقال زباله، سبب تخریب محیط زیست خواهد شد و آنها باید پاسخگوی اقدام ناپسند خود برای صدور مجوز باشند.





شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار:26 آذر 1397 ، کدخبر:113602 ،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین