پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
مسئول بسیج دانشجویی گچساران گفت: اگر چه این اردوی جهادی در ظاهر در روستای محروم"آبریگون"تمام شد، اما قطعا از فردا رسالت رسانه ها سنگین تر از این ده روز کار سخت جهادی است، پس مطالبه گری مشکلات روستا همچنان ادامه دارد.

شعار سال: اردوهای جهادی یکی از برکاتیاست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم وعده ای از جوانان متدین و شایسته از مجموعهبسیج دانشجویی در فصول مختلف سال بحث خدمت رسانی ، ترویج فرهنگ گفتمان انقلاب ، خدمت به محرومین و مستضعفین را در دستور کارشان قرار می دهند،همان اردوهایی که با هدف رفع محرومیت و ایجاد توازن در ارائه خدمات به مردم توسط جهادگران بدون هیچگونه چشمداشتی برگزار میشود.


این در حالی است که گروه های جهادی دانشجویی گچساران به صورت کاملا داوطلبانه ، با برنامه ریزی و شناسایی مناطق محروم اردوهای جهادی را در مناطق کمتر برخوردار این شهرستان برگزار می کنند وحالا هم در دل گرمای 45 درجه و طاقت فرسای دیار بام نفت ایران، گروه جهادی شهید آقایی وندا دانشگاه آزاد گچساران راهی روستای آبریگون از توابع شهرستان شده است.

هرچند محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی گچساران در این خصوص،گفت:جهادگران بسیج دانشجویی در روستای بسیار محروم آبریگون همچون سایر اردوهای جهادی خدمت رسانی مطلوبی کردند و جهادگران نیز با استقبال خوبی از طرف مردم روستا نیز مواجه شدند.


وی افزود: این حرکت جهادی با توجه به موقعیت جغرافیایی این روستا که در فاصله ای کمتراز پنج یلومتر با شهرستان نفت خیز گچساران قرار دارد،برگزار شد اما صد افسوس که این منطقه از نظرامکانات محیطی ،فرهنگی،آموزشی و پزشکی بسیار ضعیف است.

سلیمانی بیان کرد:جهادگران بسیج دانشجویی شهید آقایی وندا با چهار تیم کارگروهی ازجمله پزشکی،آموزشی،فرهنگی، ورزشی و عمرانی در این روستا مستقرشدند و در این اردو فعالیت ها به صورت روزانه و در دونوبت برگزارمی شد.


مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت اظهارکرد:باید توجه داشت که در این اردوهای جهادی و در بخش آموزشی، کلاس هایی با حضور مربیانی از مرکز فنی و حرفه ای (کلاس های خیاطی،روبان دوزی،ویترای،سیاه قلم،ترشی سازی،و..)برگزار شد و در بخش آموزش کودکان و نوجوانان نیز کلاس های زبان انگلیسی،آموزش قرآن و نماز،نقاشی،کاردستی هم در برنامه های جهادگران بسیجی قرار داشتند.


سلیمانی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی جهادگران در روستا گفت:در این بخش نیز کلاس های احکام ،داستان های قرآنی، نماز جماعت ،پخش فیلم در هرشب ،برپایی ایستگاه سه شنبه های مهدوی،مراسم شب زیارت امام رضا علیه السلام با حضور امام جمعه شهرستان ،اهدا پنج کمک هزینه سفر مشهد مقدس برای مردم روستا ، پخش و توزیع تبرکی حرم رضوی میان اهالی روستا،دیدار با خانواده شهید نعمت الله حسنی، محفل شبی با شهداء و نیز مراسم شهادت امام جواد علیه السلام از برنامه های اجرایی جهادگران بسیجی بوده است.


وی درادامه نیز افزود:در بخش پزشکی نیز ایستگاه پویش سلامت جهت تنظیم قند خون و فشار خون ،رفتن جلوی در هر خانه جهت مشاوره با حضور ماما و نیز حضور تیم پزشکی در مرکز خانه بهداشت روستا ،ویزیت رایگان و پخش دارو بین بیماران و حضور دکتر خرامین روانشناس برجسته کشوری در روستا جهت مشاوره برای اهالی این روستا می توان اشاره کرد.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد:جهادگران بسیج دانشجویی در بخش عمرانی به دیوار چینی و تمیزکاری منزل مادری با دو کودک معلول ،ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای منزل یک خانواده بی بضاعت،جمع آوری وپاکسازی محیط روستا از زباله ها،کاشت نهال جلوی درب خانه ها جهت تمیزی و زینت بخشیدن به زیباسازی روستا همت گماردند.


مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت بیان کرد: دربخش ورزشی نیز کلاس های والیبال،تنیس روی میز،مسابقات فریزبی و طناب کشی با همکاری هیئت ورزش های همگانی و کمیته فریزبی این شهرستان نیز صورت گرفت.

وی درادامه گفت: اختتامیه برنامه های این گروه جهادی نیز جشن ویژه سالروز ازدواج امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود ،برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای آموزشی توسط هنرجویان ،اهدا جوایز برای شرکت کنندگان در کلاس های آموزشی،مسابقه آشپزی ،افتتاح کتابخانه برای مردم روستا درمسجد،طرح برچسب زدن درب های خانه مزین به "اللهم عجل لولیک الفرج" از دیگر برنامه های اختامیه این گروه جهادی در آبریگون بود.


سلیمانی در ادامه اظهارکرد: اگر چه این اردوی جهادی در ظاهر در این روستا تمام شد، اما قطعا از فردا رسالت رسانه ها سنگین تر از این ده روز کار جهادی است، پس مطالبه گری مشکلات روستا همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت درپایان تصریح کرد: جهادگران بسیج دانشجویی شهید آقایی وندا دانشگاه آزاد گچساران برنامه های ویژه ای برای "عید بزرگ غدیر" دراین روستا درنظر دارند،به امید روزی که هیچ روستای محرومی در ایران عزیزمان نباشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 16 مرداد 98، کد مطلب: 134876: www.sobhezagros.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین