پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
زوج یتیمی که سالها منتظر تهیه جهیزیه جهت تشکیل زندگی مشترکشان بودند در روز میلاد امام رضا علیه السلام به این آرزو رسیدند؛خدمات این دانشجویان دراین منطقه محروم چنان بود که همه مردم روستاازکوچک وبزرگ با چشمانی اشک بار بدرقه راه جهادگران بودند.

شعارسال: وقتی سخن از اردوی جهادی می‌شود همه قشری می‌آیند تا از قافله خدمت عقب نمانند، بچه‌های جهادی با رمز «محرومیت‌زدایی» با خودشان امید و نشاط را به مناطق محروم و روستاها می‌برند تا در کنار آنان طعم دیگری از زندگی را بچشند. طعم سادگی، سختی، صفا،محرومیت و طعم شیرین خدمت بی منت را.

هرساله در تابستان دانشجویانی انقلابی و متدین با گذشت از خوشی‌ها و امکانات شهری و با تحمل سختی‌ها و در راه رضای خدا در روستاها خدمت‌رسانی می‌کنند،دانشجویانی که همه اوقات سال را صرف تحصیل کرده اند، امروز آمده اند تا زکات آموزه‌های خود را با آموختن بپردازند و به این باور خواهند رسید که اینجا دانشگاهی دیگر برای اندوختن و یادگیری است.

جهادگران معتقدند باید برای خودسازی طعم سختی را چشید و در طول اردو برای تحقق شعار " می‌سازیم؛ تا ساخته شویم " از تمام توانایی‌ها و استعدادهای خود برای مردم خرج می‌کنند.

آری اینجا درس‌هایی می‌آموزند که در هیچ کلاس و دانشگاهی آموزش داده نمی شود، خودسازی که جهادگران در اردوهای جهادی تجربه می کنند را هیچ جای دیگر نمی توان پیدا کرد، چراکه دانشجویان جهادگران بر این باورند که « می سازیم تا ساخته شویم».

این بار گروه جهادی شهید جهان نژادیان دانشگاه پیام نورگچساران به مدت 12روز در روستای «ده تل سربیشه» در بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه حضور یافته اند و در روز اختتامیه جشن تکلیف وبندگی بیش از20 دختر وپسر را برگزار کردند،لحظات نابی رقم خورد از اشک های بچه‌های روستا در لحظه خداحافظی با جهادگران تا دلتنگی خود جهادگران برای رنگ و بوی خدمت به مردم.

دراردوهای جهادی می‌بینیم که مردم روستاها عمدتاً از عملکرد جهادگران راضی هستند و کودکان و نوجوانان این مناطق برای حضور در کلاس‌های آموزشی و فرهنگی جهاد سازندگی شور و شوق زیادی دارند.

وقتی خوب به چشمان اهالی روستا نگاه می‌کنی، احساس رضایت در نگاه های معصومانه بچه ها برق می زند، چشمانی که در آخرین لحظات وداع با گروه جهادی بارانی است، اشک هایی که نشان از دل تنگی زودهنگام بچه های روستا دارد، نشان می دهد که چقدر بچه های روستا با جهادی ها انس گرفته اند و این خوشحالی و رضایت بهترین ثمره برای تلاش جهادگران است.

محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران در خصوص عملکرد این گروه جهادی دراین منطقه گفت: گروه جهادی شهید جهان نژادیان دانشگاه پیام نور به مدت 12روز در روستای "ده تل سربیشه" بخش دیشموک مشغول خدمت به مردم این منطقه محروم بودند.

وی افزود: از اهم خدمات این گروه جهادی به محرومان این منطقه می توان به تهیه زمین ، پی ریزی ، جانمایی مسجد روستا و نیز تهیه نقشه های ساخت ، اجرا و قبله نمایی زمین مسجدرا نام برد.

سلیمانی درادامه اظهار کرد: همچنین از مهمترین فعالیت های فرهنگی وخدمات اجتماعی این جهادگران به محرومان می توان به کلاس های خیاطی، گلدوزی، بافتنی ، گلسازی ،گونی بافی، چرم دوزی، نمددوزی، آشپزی و نیز صنایع تبدیلی درتولید و بسته بندی انواع مرباها ، ترشیجات و رب گوجه با توجه به امکانات روستایی که روستاییان را در کار آفرینی و ایجاد شغل توانمند سازی کردند.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران بیان کرد: همچنین با کلاس های کمک آموزشی قرآن ،احکام ،نقاشی ویترای(نقاشی روی شیشه) کار باکودک ،اوقات فراغت نوجوانان وجوانان روستا را غنی سازی کردند.

وی درادامه با اشاره به دیگر فعالیت های هنری در روستا گفت: آموزش وتشکیل دوگروه سرود و تئاتر و نیزپخش فیلم های خانوادگی و انقلابی با حضور خانواده ها درحالی که این سینمای جهادی هرشب بیش از200 نفر بیننده داشت.

سلیمانی اظهار کرد: در این اردوی جهادی برای مردان روستا نیز با برگزاری کارگاه های اشتغال زایی پرورش قارچ و زنبور داری و اعطای مدرک در راستای اقتصاد مقاومتی قدم های خوبی برداشته شد.

وی درادامه گفت: از برنامه های مذهبی در این مدت می توان به دو جشن بزرگ میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها ،میلاد باسعادت علی بن موسی الرضا علیه السلام ، محفل انس با قرآن کریم ،برگزاری نمازهای جماعت و ادعیه هفتگی عهد، توسلف کمیلف زیارت آل یاسین، زیارت عاشورا و همچنین برگزاری نشست های مشاوره مذهبی و حلقات صالحین را نام برد.

همچنین دو "پویش من انقلابیم-من روستاییم"و"مدافعان حجاب -دختران خیابان انقلاب" و نیز همایش دستاوردهای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قبل وبعد از انقلاب ، ویزیت خانه به خانه وپایش سلامت روستا و همچنین مشاوره درمانی از دیگر خدمات به محرومین این منطقه بود.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران درادامه افزود: از حرکاتی که برای اولین بار در گروهای جهادی استان توسط این گروه جهادی انجام شد تشکیل شناسنامه روستا بود که کلیه اعضای روستا به همراه مشکلات پزشکی ومعیشتی و فرهنگی واجتماعی هرخانوار تدوین شد.

وی اظهار کرد: گروه جهادی با برگزاری دستاوردهای روستاییان و تولیدات کلاس های گروه جهادی نمایشگاه محصولات متربیان را به نمایش گذاشتند تا در بازارچه خیریه بسیج دانشجویی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گامی جدید برداشته شود.

سلیمانی گفت: در روز اختامییه جشن تکلیف وبندگی بیش از20 دختر وپسر برگزار شد وبا جوایزی از بازیکنان مسابقه لیگ برتر شهدای روستا، نفرات برتر کلاس های آموزشی و برخی از روستاییان که همکاری داشتند، تجلیل شد.

وی افزود: خیریه بسیج دانشجویی گچساران بیش از150سبد غذایی به همراه پوشاک ،البسه ،دمپایی ونوشت افزار را در بین مردم نیازمند روستا توزیع کردند.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران تصریح کرد: همچنین زوج یتیمی که سالها منتظر تهیه جهیزیه جهت تشکیل زندگی مشترکشان بودند در روز میلاد امام رضا علیه السلام به این آرزو رسیدندونیز در شب میلاد این امام همام سه نفر از روستاییان که تا به حال توفیق زیارت مشهدالرضا (ع)نصیبشان نشده بود به قید قرعه زائر مشهدمقدس شدند.

وی در پایان افزود: خدمات این جهادگران بسیجی دراین منطقه محروم چنان بود که همه مردم روستاازکوچک وبزرگ با چشمانی اشک بار بدرقه راه جهادگران بودند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار:8مرداد1397 ، کدخبر: 109574: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین