پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس شناسی در کهگیلویه و بویراحمد به بهر‌ه‌برداری رسید.

شعار سال: ظهر امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح استان ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استانی آزمایشگاه تشخیص مولکولی و آزمایشگاه مرجع  تشخیص ویروس کرونا در یاسوج مورد بهره بر داری قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بهره برداری از این طرح مهم بهداشتی و درمانی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) این طرح را عیدی خوبی برای مردم استان دانست و گفت: این آزمایشگاه از نیازهای ضروری و مهم استان بود.

حسین کلانتری افزود: در مواقع بحران باید استراتژی بحران داشت و بتوان از تهدیدات فرصت ساخت.

استاندار گفت: در فاز نخست این طرح مهم بهداشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در تلاشیم در فازهای بعدی این آزمایشگاه با امکانات روز مجهز شود.

کلانتری راه اندازی این آزمایشگاه را یکی از دغدغه ها و اولویت‌های اساسی دانست و افزود: با راه اندازه این آزمایشگاه مراجعات و ارسال نمونه آزمایشگاهی به سایر استانها از جمله تهران و فارس کاهش می‌یابد و دیگر نیازی نیست نمونه ها به سایر استانها ارسال شود و زمان تشخیص ویروس به طول انجامد.

استاندار همچنین افزود: در این ایام دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی کارتابل و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی خوبی راه اندازی شد و باید تلاش کنیم که سایر نیازمندیها و کمبودهای احتمالی در این حوزه نیز به سرعت مرتفع شود.

 این آزمایشگاه با حمایت و پیگیری استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع با تهیه امکانات و تجهیزات ایمنی شامل؛ هودهای بیولوژیک، لامپ uv، اتوکلاو و وسایل حفاظتی شخصی مجهز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: فراهم نمودن تجهیزات لازم برای تشخیص بیماری‌های ویروس شناسی از روش (realtimePCR ) انجام  می شود و قرار هست نتایج نمونه ها در فاصله زمانی 12 تا 18 ساعت آماده و اعلام شود.

یزدانپناه افزود : 50 آزمایش جهت تشخیص کرونا به این آزمایشگاه داده شد که نتایج آن برای راستی آزمایی به انستیتو پاستور تهران ارسال و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش ها را تایید نمود.

وی خاطر نشان کرد:  روزانه تعداد ۵۰ نمونه آزمایشگاهی پذیرش شده و در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش به ۱۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 21 فروردین    99، کد خبر:   13990121000367، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین