پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
رئیس کل دادگستری استان گفت: اولویت اساسی ما در انتخابات حضور حداکثری مردم بود از ۷ ماه گذشته مباحث پیشگیری به طور منظم و کاربردی پیش بردیم، فعالیت هایی انجام شد از تذکرات و کمیته رصد فضای مجازی و آموزش های مختلف و رسانه ها و لیدرها و ۶۰ مدیر را تذکر دادیم، بیش از ۵۰ پرونده انتخاباتی حتی در حوزه مدیران تشکیل شد که با فوریت پیگیری می شود.

شعارسال: رئیس کل دادگستری استان گفت: اولویت اساسی ما در انتخابات حضور حداکثری مردم بود از ۷ ماه گذشته مباحث پیشگیری به طور منظم و کاربردی پیش بردیم، فعالیت هایی انجام شد از تذکرات و کمیته رصد فضای مجازی و آموزش های مختلف و رسانه ها و لیدرها و ۶۰ مدیر را تذکر دادیم، بیش از ۵۰ پرونده انتخاباتی حتی در حوزه مدیران تشکیل شد که با فوریت پیگیری می شود.
 
 صبح امروز نشست خبری رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.
 
حسن نگین تاجی گفت: تحولات خوبی در دستگاه قضا ایجاد شده است و امید را در مردم زنده کرده  است در دستگاه قضایی استان به واسطه سند تحول که تقدیم امام خامنه ای شد استان نیز بر اساس این محورها با اولویت بندی اقداماتی را انجام داده است؛اولین بحث اخلاق مداری است که روی آن تاکید دارم که در دستگاه قضایی استان و هم نسبت به مردن مد نظر ما بود مهمترین هدف های من این اخلاق مداری بود تا محیطی ارام داشته باشیم.
 
وی افزود: موضوع بعدی احترام به مردم است از کثرت مراجعه کنندگان نباید عصبانی شویم این ویژگی مد نظر ما در بحث ارتقا بوده است به این توجه داریم  و در تمام جلسات این موضوع قید می شود و نظارت می کنیم که برخورد با مردم مناسب باشد پرونده ها را در کوتاه ترین زمان حل کنیم.
 
نگین تاجی ادامه داد: موضوع دوم بحث آموزش است؛ در این نظام حقوقی تحول رخ نمی داد مگر اینکه آموزش جدی گرفته شود که اقدامات خوبی انجام شد طرح های خوبی گاهی از استان ما کلید می خورد که در سراسر کشور اجرا شود؛ طرح دعاوی را داشتیم هدفش این است قضات ما با ارکان عمومی و اختصاصی ارکان دعاوی آشنا شوند بحث نشست های علمی بین قضات است  این نشست ها در چند ماه گذشته چندین برابر سال های گذشته برگزار شده است.
 
وی افزود: نو آوری قانونی را نیز داشته ایم و در اختیار قضات داده می شود طرح هر مسجد یک حقوق دان بود اولین استانی بودیم که آن را اجرا کردیم، هفته ای یک بار حقوق دانان ما در مساجد حضور پیدا میکند و پرسش و پاسخ ها و ابهامات مردم را بر طرف می کنند، در برنامه مشاوره قضایی علمی ترین قضات ما در  برنامه زنده حاضر می شوند و به سوالات مردم پاسخ می دهند.
 
نگین تاجی گفت: طرح دیگر ما این بود طرح مشترک با وکلا داشتیم کارگروه قضات تشکیل شده است در این طرح ما از اطاله دادرسی جلوگیری می کنیم؛ موضوع مهم دیگر بحث نظارت درون سازمانی است اعتقاد داریم نظارت باید کیفیت لازم را داشته باشد در بحث نظارت طرحی را داشتیم هیئت های بازرسی از با کیفیت ترین قضات هستند مهمترین هدف این است فرهنگ نظارت پذیری در بین همکاران ما ایجاد شود، هدف از این نظارت مچ گیری نیست بلکه شناسایی آسیب ها و ارائه راهکارهاست.
 
وی ادامه داد: حقوق عامه از موضوعات مهم است در بسیاری از موارد ورود پیدا کردیم در حوزه آب و بستر رودخانه ها کارهای بزرگی انجام شده است در زمینه تصرف اراضی ملی مجموعا ۵۴ هکتار رفع تصرف شد.
 
نگین تاجی گفت: تنگ مهریان که بحث تصرف اراضی است را مد نظر داریم در بحث جلوگیری از واحدهای تولیدی بیش از ۴۰ واحد تولیدی را با جلسات مختلف که داشتیم و حضور میدانی که انجام شد از ورشکستی نجات دادیم؛ اوایل سال جدید حرکت و اقدامات خوبی در بحث حقوق عامه انجام خواهد شد، در بحث پیست اسکی ورود پیدا کردیم و بحث پارکینگ آن در حال پیگیری است.
 
رئیس کل دادگستری استان در ادامه به موضوه انتخابات اشاره کرد و گفت: اولویت اساسی ما در انتخابات حضور حداکثری مردم بود از ۷ ماه گذشته مباحث پیشگیری به طور منظم و کاربردی پیش بردیم، فعالیت هایی انجام شد از تذکرات و کمیته رصد فضای مجازی و آموزش های مختلف و رسانه ها و لیدرها  و ۶۰ مدیر را تذکر دادیم، بیش از ۵۰ پرونده انتخاباتی حتی در حوزه مدیران تشکیل شد که با فوریت پیگیری می شود افرادی که در سخنرانی ها تخریب می کردند.
 
وی افزود: در بحث تفنگ در کمتر از ۱۰ روز همه بازداشت موقت شدند این انتخابات بی نظیر ترین انتخابات از نظر سلامت بود بیش از ۴۰ قاضی بر حوزه ها بازدید می کردند هر تخلفی بود به شورای تامین ارسال می شد اقدامات موثری انجام شد، به گفته همه مردم انتخاباتی  خوب داشتیم.
 
نگین تاجی ادامه داد: توصیه می کنیم مردم تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرند انتخابات سالم و صحیح بود با کمترین تنش ها با پایان رسید اکنون وظیفه همه حمایت از این سه کاندید پیروز است این فضاسازی ها را کنار بگذارند.
 
وی به موضوع انتشار یک کلیپ حاشیه ساز اشاره کرد و گفت: شیطنت فردی یک نفر بود اما واقعیت چیز دیگری بود، شخصی از شادی یک کاندید فیلم برداری کرده است این موضوع را قطعا پیگیری می کنیم و شدید ترین برخورد را خواهیم داشت اکنون به وحدت نیاز داریم با مرام و صداقت معروف هستیم.
 
در ادامه دادستان مرکز استان بیان کرد: بالاترین درصد مشارکت را داشتیم اولین انتخاباتی بود که هیچ گونه اعتراض نداشتیم، این حاصل تلاش افراد زیادی بود دستگاه های مختلف تلاش کردند در روز اول ورود کردیم در هیئت های اجرایی ورود کردیم از همه سلایق در هیئت نظارت استفاده  شود.
 
ملک حسینی گفت: اعلام رضایت نسبی همه کاندیداها را در استان داشتیم، ۵ جلسه فشرده در خصوص فضای مجازی و رصد برگزار شد، قصد پیشگیری داشتیم بحث نظر سنجی ها را کنترل کردیم.
 
وی افزود: موضوع دیگر اصلاح فرهنگ استفاده از سلاح بود که یک فرهنگ قدیمی است اینکه بخواهیم کنترل شود کار سختی بود با کار رسانه ای و برخوردهای شدید قریب به ۲۰ نفر را بازداشت کردیم تا بعد از انتخابات در بازداشت بودند، کیفر خواست خیلی ها صادر شده است.
 
ملک حسینی گفت: بحث دیگر شیوع کرونا است موضوع مرتبط با گلایه هایی از نبود برخی اقلام بوده است؛ از جایگاه مدعی العموم وارد شده ایم با دستگاه های مختلف جلسه داریم روز گذشته  ۲ واحد صنفی متخلف که گران فروشی کرده بود  پلمپ شده است.
 
 
وی تاکید کرد: اگر تخلفی از احتکار و گران فروشی است با فوریت رسیدگی می شود، متاسفانه اقلام پزشکی در بازار خیلی موجود نیست برنامه ریزی انجام شده از کارخانه خرید و به صورت دولتی توزیع شود.





 






شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری صبح زاگرس   ،تاریخ انتشار:  6  اسفند 1398،کدخبر: 154024  ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین