پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
دادستان کهگیلویه گفت: از رسالت رسانه ها پیشبرد اهداف قانون اساسی و تلاش برای نفی مرز بندی های کاذب و تفرقه انگیز است اما متاسفانه برخی رسانه ها به جای برطرف کردن این مرزبندی ها آن را بوجود می آوریم.

شعار سال:  صبح امروز نشست خبری دادستان شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه در دادگستری کهگیلویه برگزار شد.

  در این نشست خبری دادستان کهگیلویه، فرشید روشندل ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همرزمان ایشان و شهادت هم وطنان در حادثه هواپیما گفت:این جلسه با موضوع  تبیین، بررسی، هم اندیشی و چاره اندیشی بهتر انجام دادن وظایف خبرنگار با دو رویکرد رویکرد کلی و رویکرد خاص و ناظر بر انتخابات است.

 روشندل گفت: انتخابات ۲ اسفند ۹۸ را به عنوان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو داریم و از زمانی که زنگ انتخابات نواخته شد و امورات مختلف از جمله ثبت نام، تشکیل هیئت های اجرایی، انتخاب معتمدین و صلاحیت نامزد ها ورد و تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان به خوبی صورت گرفت و آشفتگی مشاهده نشده است.

 وی افزود: همه چیز با هماهنگی، برنامه ریزی و همکاری فرماندار شهرستان، اعضای هیئت اجرایی و نظارت به خوبی پیش رفت و امیدواریم همدلی و همفکری و همراهی ادامه داشته باشد تا بتوان انتخابات خوب و مثال زدنی را در کهگیلویه داشته باشیم.

 وی با اشاره به لزوم یادگیری قوانین مطبوعات توسط خبرنگاران گفت: قوانین مطبوعات ۴۸ ماده دارد و آیین نامه اجرایی برای آن وجود دارد و ابزار کار ما و شما قانون است سرآمد همه فضیلت ها آگاهی است و اگر ما  آگاهی داشته باشیم خبرنگار خوبی هستیم.

 دادستان کهگیلویه تصریح کرد: روشن کردن افکار عمومی و‌بالابردن سطح معلومات مردم در زمینه های دینی، فرهنگی ،سیاسی، علمی و غیره از وظایف رسانه هاست. حال سوال ما این است که رسانه ها چه اندازه توانستیم در بخش کشاورزی، ورزشی ، هنری و سایر بخش ها تاثیر گذار باشیم؟ آیا مردم از فعالیت های ما راضی هستند؟ آیا خود ما از عملکرد خود در برابر وجوانمان راضی هستیم؟

  روشندل ادامه داد: از  رسالت رسانه ها پیشبرد اهداف قانون اساسی و تلاش برای نفی مرز بندی های کاذب و تفرقه انگیز است اما متاسفانه برخی رسانه ها به جای برطرف کردن این مرزبندی ها آن را بوجود می آوریم.

 وی افزود: گاهی مشاهده می شود که در زمینه انتشار اخبار، حقوق خصوصی را رعایت نمی کنند، رسانه ها نباید موجب ایجاد اختلاف شوند و با مطرح کردن بحث های قومیتگرایی و اینگونه مسائل موجب التهاب و تشویش اذهان عمومی شوند.

روشندل با بیان اینکه ما حق افترا و توهین به کسی را نداریم گفت: رسانه باید منتقد باشد و نقد کند ، اما نقد باید با دید اصلاح باشد نه با دید تخریب، گاها نقد های خبری پس زمینه شخصی دارد و رسالت و شخصیت انسان ها را زیر سوال می برد.

وی تصریح کرد: دید رسانه ها اصلاح و خدمت به مردم باشد چرا که خبرنگار زبان گویای مردم است که باید برای مردم و به نفع مردم باشد و به کمک مسئولین آید.

وی با اشاره به اینکه یک خبرنگار خوب امانتدار خوب است گفت:  انتشار اکاذیب یا در دسترس دیگران قرار دادن آن  به قصد تشویش اذهان عمومی جرم به حساب می آید، حفظ بی طرفی در انتخابات بسیار مهم است و همه باید توجه داشته باشند که مطالب منتشر شده موجب تخریب شخصی نشود و همچنین خبرنگار باید از انتشار مطالبی که جو را ملتهب و بحرانی  می کند و صحت آن ها مشخص نیست خود داری کند.

دادستان کهگیلویه گفت: اگر سایتی مجوز نداشته نباشد و اشتباهی از سوی آن رخ دهد و آداب و قانون را رعایت نکند با پیشفرض تذکر قبلی ظرف ۲۴ ساعت مورد پیگیری قرارخواهد گرفت.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی کاندیداها تصریح کرد: وعده تامین آب، برق، تلفن، تامین جاده، اهدای کارت هدیه و توزیع ارزاق عمومی، استفاده از امکانات دولتی و موسسات عمومی وابسته به دولت ، بزرگنمایی مشکلات معیشتی و مسائلی از این دست توسط هرنامزد انتخاباتی جرم محسوب می شود.

 فرشید روشندل عنوان کرد: خط قرمز ما قانون است و با هیچ کس تعارف نداشته و نداریم و همه کاندیداها برای ما یکسان است و چنانچه خود یا لیدرهای آن ها مرتکب جرم شوند قانون اجرا خواهد شد.

 تصاویر تکمیلی در ادامه آمده است؛

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 23 دی  98، کد مطلب: 142445: www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین