پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی و عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران در یادداشتی از چهار عنصر ثروت، قدرت،قومیت و رسانه بعنوان چهار ضلع مافیایی در انتخابات عنوان کرد.
شعارسال:  ثروت، قدرت، قومیت و رسانه چهار ضلع مربعی هستند که متاسفانه در این دوران بعنوان مافیا در انتخابات نقش دارند.
 
 کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی و عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان ایران در یادداشتی از چهار عنصر ثروت، قدرت،قومیت و رسانه بعنوان چهار ضلع مافیایی در انتخابات عنوان کرد.
 
متن یادداشت کریم افتخاری به شرح ذیل است:
 
 قبلا من در تحلیل های گذشته خود  استفاده نادرست از مثلث ثروت، قدرت و قومیت را از علل عدم پیشرفت جامعه می دانستم اما باید امروز مثلث را داشته باشیم و مربعی به نام قدرت،ثروت، قومیت و رسانه را هم اضافه کنیم.
 
در جامعه امروز ایران مربع ثروت، قدرت، قومیت و رسانه چنان عرصه را دردست گرفته اند و بر مردم تنگ کرده اند  که  به جز افراد آگاه و با بصیرت، بقیه نمی توانند قدرت تحلیل درستی  از شناخت نخبگان در جامعه داشته باشند.
 
سه مثلث شوم ثروت و قدرت و قومیت در ایران بخصوص استان کهگیلیویه  در سه دهه اخیر توانست مانع از انتخاب درست  نخبگان در جامعه شود.
 
در حوزه قدرت که باید بگوییم حوزه سیاست پشتیبانی برخی مدیران و کارمندان به شکل مخفی از نامزد مورد علاقه  خود  در سه دهه اخیر، تهدید و تطمیع  افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و نظیر اینها و ناآگاهی برخی افراد؛ برخی از کاندیداها توانستند چند سالی بر صندلی داغ به قول خودشان خدمت تکیه بزنند و از این طریق نگذارند خدمت گذران واقعی به صندلی خدمت برسند.

خوشبختانه در دوره جدید و چند سالی که جناب پرویز فتاح ریاست کمیته امداد را برعهده گرفتتد و بعد وی آقای بختیاری این موضوع حمایت و تطمیع بسیار کم رنگ شد و با دستور وی اعلام شد هر مدیر و کارمندی مددجویی را تهدید کند با او برخورد می شود.
 
البته نباید خدمات بزرگ این نهاد مقدس را نادیده گرفت اما آمدن فتاح در کمیته امداد روح جدیدی در کمیته امداد ایجاد کرد؛ در حال حاضر هم این انتظار هست که کمیته امداد و بهزیستی خدای ناکرده وارد بازی های سیاسی نشود که این نهاد زیر سوال نرود.
 
اما در حوزه ثروت ، متاسفانه حمایت بی بدیل برخی از نمایندگان ادوار از مقاطعه کاران در کارهای عمرانی باعث شد که نمایندگان مدیون آنها باشند، این مقاطعه کاران دوهدف عمده را دنبال می کنند:
 
اول:سفارش خلاف قانون برای برنده شدن در مناقصات و مزایده ها و در نهایت نماینده و مقاطعه کار به همدیگر وابستگی شدید پیدا می کنند.روز مبادا این مقاطعه کار است که باید از منافع همان سفارش، مبلغی را خرج ستاد انتخاباتی کند و این یکی از فسادهای امروزی درجامعه کنونی ایران است.
 
دوم :سفارش بچه ها و بستگان به نماینده مورد نظر و استخدام های بدون ضابطه  درادارات بدون هرگونه گزینش و سپس جذب عنصری بی سواد و غیر خلاق در بدنه دولت است. یکی از دلایل دزدی ها در مملکت ورود همین افراد بدون تخصص و سواد ، تعهد اخلاقی و دینی به بدنه دولت است.
 
خیلی از مردم شاید ندانند چرا این مقاطعه کاران برای  کاندیداها بر سر وسینه می زنند ؟! اینها شاید به ظاهر دنبال منافع مردم باشند اما اینکار سرابی بیش نیست.
 
اما عنصر شوم بعدی ، قومیت است. خداوند درقران می فرماید: ما شماها را قوم و قوم و گروه و گروه قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید و همانا گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین است؛ این تاکید و نص صریح قرآن است .
 
قومیت و قوم گرایی خطرناکترین عنصر و پاشنه آشیل پیشرفت یک جامعه است و جامعه ای که در قومیت  زندگی کند، عملا در جهل و بی روحی است، متاسفانه این عنصر خطر ناک در جامعه ایران به خصوص استانهای خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ،چهارمحال و لرستان خیلی رنگین است. علت عقب ماندگی جامعه " لر " همین تعصبات بی جای قومیت و ایل و تیره و تبار است، هر چند با پیروزی انقلاب اسلامی تا حدودی کمرنگ شده؛ اما متاسفانه در دو دهه اخیر بسیار پررنگ شده است.
 
افراد قومگرا به جز قومیت به چیزی نمی اندیشند و این جز نیت پلید و زشت آنهاست، این افراد در قدرت، ثروت و قومیت به جز دنبال منافع فامیل به چیز دیگری نمی اندیشند، خوشبختانه برخی از نمایندگان استان در دوره اخیر این عنصر قومیت را شکستند و نگاه همه جانبه به تمام بخش ها و مناطق دارند، پروژه های عمران آبادانی در همه مناطق دلیل قوی این مدعاست .
 
پس بیایید وجدان خود را قاضی قرار داده و به قومیت رای ندهیم که ضرر جبران ناپذیری است به خصوص درانتخابات مجلس  وشوراها.
 
اما رسانه ها:
 
امروز رسانه ها هم چشم،هم گوش و هم زبان مشکلات مردم هستتد.  همین رسانه علاوه بر کارکرد مثبت خویش اما در بسیاری از برهه ها به جای وحدت و انسجام مردم با پخش اخبار جعلی، گزینش شده و نادرست علاوه بر اختلاف و دودستگی با دروغ و شایعه پراکنی جو نا امیدی را در مردم به وجود می آوردند، این رسانه ها که اکثرا وابسته به اشخاص حقیقی هستتد با گزینش اخبار دروغین جهت جلب توجه کار می کنند. رسانه ای که وابسته به کاندیدای مجلسی باشد حتما دنبال منافع مردم نیست .
 
برخی از این رسانه ها هم درقبال پولی که می گیرند اخبار گزینش شده را به خورد افکار عمومی می دهند.
 
در هر حال نخبگان واقعی جامعه مواظب این شیطنت باندهای ثروت، قدرت، قومیت ورسانه باشند که دودش به چشم همه ما خواهد رفت.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری  صبح زاگرس  ،تاریخ انتشار:  8  بهمن    1398،کدخبر: 142893  ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
برخی از کاندیداها توانستند چند سالی بر صندلی داغ به قول خودشان خدمت تکیه بزنند و از این طریق نگذارند خدمت گذران واقعی به صندلی خدمت برسند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین